۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

دفتر سرمایه‌گذاری لرستان در تهران راه‌اندازی شود

دفتر سرمایه‌گذاری لرستان در تهران راه‌اندازی شود

خرم آباد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بر لزوم راه اندازی دفتر سرمایه گذاری این استان در تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صفی خانی  صبح پنج شنبه در جلسه بررسی راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی با اشاره به سفر هیت مطبوعاتی اقتصادی روسیه به لرستان گفت: این سفر، بازتاب‌های بسیار خوبی داشت که جا دارد از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بابت برنامه‌ریزی حضور این هیت تشکر کرد.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم با رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌ها ارتباط موثری برقرار کنیم، می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها برای معرفی پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری لرستان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌هایی وجود دارند که واسطه‌ سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران می‌شوند، عنوان داشت: روش کار آن‌ها به این صورت است که با سازمان‌ها و مراکز وارد مذاکره می‌شوند و بعد از مطالعه‌ ظرفیت‌های موجود، آن‌ها را به شبکه‌ مخصوصی که از سرمایه‌گذاران دارند معرفی می‌کنند و بعد از جلب نظر آن‌ها، قرارداد سرمایه‌گذاری به امضا می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه کار کردن با این شرکت‌ها هیچ هزینه‌ای به ما تحمیل نمی‌کند، افزود: هزینه‌ این شرکت‌های واسطه‌ ای را در نهایت سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کنند و از این نظر ظرفیت مناسبی برای رسیدن به سرمایه‌گذاری قلمداد می‌شوند و اگر بتوانیم پای چند شرکت از این دست که در زمینه‌ سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت می‌کنند را به استان باز کنیم، گام خوبی برداشته‌ایم.

صفی خانی در ادامه با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال تضمین‌هایی برای انجام سرمایه‌گذاری هستند، بیان داشت: به نظر می‌رسد اگر بخش خصوصی در کنار آن‌ها حضور پیدا کند، باعث دلگرمی‌شان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وجود دفتر سرمایه‌گذاری لرستان در تهران ضروری است، گفت: با این اقدام اگر چند ظرفیت مطلوب و برجسته استان را مشخص کنیم و روی آن‌ها متمرکز شویم، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

کد خبر 2990540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha