۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱

دومین اتفاق تلخ برای تنیس‌ در دو ماه اخیر/ پیشکسوت تنیس درگذشت

دومین اتفاق تلخ برای تنیس‌ در دو ماه اخیر/ پیشکسوت تنیس درگذشت

کامبیز درفشی‌جوان از پیشکسوتان باسابقه تنیس شب گذشته بر اثر بیماری و در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامبیز درفشی‌جوان پیشکسوت تنیس کشورمان که مدتی در بستر بیماری بود، شب گذشته در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این تنیسور متولد ۱۳۳۳ بود. وی از سن ۱۶ سالگی به ورزش تنیس روی آورد و با تمرینات جدی و مستمر خود توانست در مدت کمتر از دو سال به عضویت تیم ملی جوانان دربیاید و یک سال بعد و در سن ۱۹ سالگی موفق به حضور در تیم ملی شد. 

وی به همراه علی مدنی اولین مدال نقره بازی‌های آسیایی در سال ۱۹۷۴ تهران در قسمت دو نفره را بدست آورد و در مسابقات تیمی هم با کشور پاکستان مشترکا مقام سوم شدند و در سال ۱۹۷۵ در مسابقات قهرمانی تنیس آسیا به همراه منصور بهرامی مقام اول دو نفره آسیا و مقام سوم انفرادی قهرمانی تنیس آسیا را بدست آورد.

درفشی جوان از سال ۱۳۵۳ -۱۳۵۷ و ۱۳۶۷- ۱۳۷۳ بمدت ۱۰ سال در عضویت تیم دیویس کاپ ایران بود. در کارنامه ورزشی وی افتخارات فراوانی از جمله موفقیت در رقابتهای داخلی و بین المللی وجود دارد. وی عضو تیم باشگاههای عقاب و استقلال نیز بود و به جرات می‌توان از این تنیسور به عنوان یکی از باهوشترین بازیکنان زمان خود نام برد. درفشی جوان همچنین به مدت ۱۰ سال عضو تیم دیویس کاپ ایران بود و در سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ نیز هدایت تیم ملی دیویس کاپ ایران را برعهده داشت.

این دومین اتفاق تلخ برای تنیسورها در دو ماه گذشته است. پیش از این جلال درفشی‌جوان پیشکسوت تنیس نیز سوم آبان بر اثر بیماری درگذشت.

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم کامبیز درفشی جوان فردا (۱۹ آذرماه) ساعت ۹ صبح از باشگاه تنیس استقلال برگزار می‌شود.

گروه ورزشی خبرگزاری مهر نیز این مصیبت را به خانواده ایشان تسلیت گفته و صبر و شکیبائی را برای بازماندگان آن مرحوم از خداوند قادر و توانا آرزو می‌کند.

کد خبر 2995303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha