۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۶

امیری در جمع خبرنگاران خبرداد:

آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان تاساعت ۱۳ امروز/۴۶۹داوطلب خبرگان

آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان تاساعت ۱۳ امروز/۴۶۹داوطلب خبرگان

سخنگوی وزارت کشور گفت: تا ساعت ۱۳ امروز ۱۳۱۱ داوطلب در انتخابات مجلس و ۱۹۷ داوطلب در انتخابات خبرگان ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین امار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: تا ساعت ۱۳ امروز،  ۱۹۷ داوطلب در انتخابات خبرگان و ۱۳۱۱ داوطلب در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: امروز ۴۶۹ داوطلب در مجلس شورای اسلامی امروز ثبت نام کرده اند که ۵۱ نفر آنان زن هستند.

وی افزود: بیشترین فراوانی سن ثبت نام کننده در انتخابات مجلس ۴۶ تا ۵۰ سال است که ۴ نفر از آنان بین ۷۱ تا ۷۵ سال سن دارند.

امیری همچنین با اشاره به انتخابات خبرگان گفت: امروز ۴۷ نفر در انتخابات خبرگان ثبت نام کرده اند که بیشترین فراوانی سن ثبت نام کنندگان از ۵۱ تا ۵۵ سال است.

وی افزود: امروز تعداد داوطلبان زن مجلس خبرگان به ۲ نفر رسید.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: باید از تعامل خوب و همدلی اعضای شورای نگهبان تقدیر و تشکر کنم چراکه تعامل آنها با وزارت کشور مصداق همراهی و همزبانی در سال همدلی و همزبانی در انتخابات پیش رو است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: شورای نگهبان طبیعتا باید از اول تا آخر انتخابات را به صورت تمام و کمال نظارت کند و این حق شورای نگهبان است که سوالاتی را درخصوص انتخابات الکترونیکی داشته باشد.

امیری افزود: ما نشست های کارشناسی خوبی با اعضای شورای نگهبان داشتیم و با وزیر کشور و آقای مقیمی در جلسات شورای نگهبان شرکت کردیم و اعضای شورا در رابطه با انتخابات الکترونیکی سوالاتی داشتند که ما پاسخ دادیم.

قائم مقام وزیر کشور گفت: بحث سخت افزار در رابطه با مسئله انتخابات الکترونیکی از سوی شورای نگهبان تایید شده است و درباره نرم افزار هم در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی اقدام جدیدی نیست گفت: ما در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۴ شهرستان انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم که نتیجه خوبی در دقت، شفافیت و رسیدگی به شکایات داشت.

امیری خاطرنشان کرد: در دوره پیش رو آنچه اتفاق می افتد توسعه ۱۴ نقطه به نقاط دیگر کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی است که بسترهای مخابراتی و فنی آن فراهم شده است.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه تفاوت انتخابات الکترونیکی این دوره با دوره گذشته در کوچک تر و قابل حمل تر شدن دستگاه ها است گفت: دستگاه هایی طراحی شده که حتی افرادی که دارای قدرت بینایی نیستند می توانند رای بدهند.

وی در پایان تصریح کرد: ما امروز در مورد نقاطی که قرار است در آنجا انتخابات الکترونیکی برگزار شود با شورای نگهبان در حال مذاکره هستیم و به توافق خواهیم رسید و به زودی جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 3004834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha