۱۹ اسفند ۱۳۸۴، ۱۲:۱۲

گزارش خبري مهر از هشتمين سفر استاني رئيس جمهور : عصاره همه خوبي هاي ملت ايران را در لرستان ديديم / در مسير استفاده كامل از فناوري هسته اي گام برمي داريم

گزارش خبري مهر از هشتمين سفر استاني رئيس جمهور : عصاره همه خوبي هاي ملت ايران را در لرستان ديديم / در مسير استفاده كامل از فناوري هسته اي گام برمي داريم

خبرگزاري مهر - گروه سياسي : دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران صبح چهارشنبه براي انجام سفري دو روزه به استان لرستان وارد خرم آباد شد. در اين سفر چيزي كه بيشتر از هر چيز ديگري براي خبرنگاران مايه شور و شعف بود، استقبال بي نظير مردم خونگرم اين استان از رئيس جمهوري كشورشان بود.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، ميزبان هشتمين سفر رئيس جمهور، استاني ناشناخته؛ از آن جهت كه هم قابليت هاي فراوان دارد و هم مشكلات فراوان. مردم اين خطه به سلحشوري و غيور بودن مشهورند و دفاع مقدس بهترين عرصه نمايش اين قابليت بود، اما جاي تاسف دارد كه حجم زياد مشكلات دارد اين غيرت و حميت را به بوته فراموشي مي سپارد.

استان لرستان سرزميني است زيبا ، محصور در كوههاي مرتفع سلسله جبال زاگرس مياني  كه از شمال با استانهاي مركزي و همدان ، از شرق با استان اصفهان ، از جنوب شرقي با چهار محال و بختياري ، از جنوب با استان خوزستان و از غرب با استانهاي كرمانشاه و ايلام همسايه است.

محمود احمدي نژاد در بدو ورود به اين استان در فرودگاه خرم آباد و در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: پيش از سفر مسائل مختلف استان بررسي شده و مجموعه فعاليت هايي كه دولت بايد در اين استان انجام دهد مشخص گرديده است و دولت به اين استان آمده تا ضمن بررسي مسائل از نزديك ، در يك جلسه كاري در مركز لرستان موضوعات مختلف را مورد بررسي قرار داده و تصميمات لازم اتخاذ گردد.

رئيس جمهور با بيان اينكه بايد استان لرستان را دريابيم،  افزود: تلاش خواهيم كرد تا استعدادهاي شگرف و خدادادي لرستان شكوفا شده تا هم براي مردم اين استان و هم براي ملت ايران مفيد و موثر باشد.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: در سفر به شهرهاي مختلف اين استان مسائل را با مردم در ميان گذاشته و تصميمات دولت را بيشتر اعلام خواهيم كرد.

در طول مسير عزيمت رئيس جمهور از فرودگاه خرم آباد به سمت مزار شهداي اين شهر، اتومبيل حامل دكتر احمدي نژاد و هيات همراه با توجه به حضور چشمگير مردم در خيابان هاي منتهي به گلزار شهدا چندين بار متوقف شد.

مردم كه از ساعات اوليه صبح امروز خود در مسير حركت رئيس جمهور حاضر شده بودند و جمع كثيري نيز در ورزشگاه تختي خرم آباد اجتماع كرده بودند، شاخه هاي گل و تصاويري از حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبري و دكتر احمدي نژاد را در دست داشتند و شعار مي دادند " صلي علي محمد  بوي رجايي  آمد "، "منادي عدل علي به شهر ما خوش آمدي"، " فقر و فساد و تبعيض  احمدي نژاد به پا خيز".

احمدي نژاد همچنين  در گلزار شهداي خرم آباد براي دقايقي به محاصره جمعيت حاضر در آنجا درآمد كه براي دقايقي برنامه رئيس جمهور را به تاخير انداخت.

رئيس جمهور در ادامه برنامه هاي سفر خود به استان لرستان در اجتماع كم نظير مردم خرم آباد در ورزشگاه تختي اين شهر، با تاكيد بر اينكه دشمنان مخالف پيشرفت و رفاه ملت ايران هستند، گفت: آنان همواره پيروزي مطلق خود از ضعف ديگران گرفته اند و اگر با قدرت بايستيم آنان در مقابل ملت ايران شكست خورده و ذليل هستند.

وي افزود: آنان به دنبال ايجاد دو دستگي و كدورت و بدبيني هستند و مي خواهند بين ملت ايران و ساير كشورهاي منطقه تفرقه ايجاد كنند.

احمدي نژاد با بيان اينكه ملت ايران نه ظلم مي كند و نه زير بار ظلم مي رود، اظهار داشت: ايران به دنبال صلح و در خدمت دفاع از منافع كشورهاي منطقه است، اما دنيا بايد بداند اگر كسي بخواهد به حقوق ملت ما تعددي كند ملت ما داغ ننگ پشيماني را بر پيشاني آنان خواهد نشاند.

وي با اشاره به تلاش ملت ايران براي دستيابي به انرژي صلح آميزهسته اي افزود: سازمان بين المللي انرژي اتمي تاكنون حتي يك مدرك هم دال بر اينكه فعاليت هاي ايران غير صلح آميز بوده، ندارد اما دوگانه صحبت مي كند.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: آنهايي كه خود را آقاي دنيا مي ‌دانند، با سفر به برخي كشورها مي‌ خواهند ما را با مشكل مواجه كنند، اما بدانند كه ملت ايران تسليم اين كارها نمي ‌شود و راه خود را تا پايان ادامه خواهد داد.

احمدي نژاد گفت: همه‌ مديران براي خدمت آماده شده ‌اند و اگر مديري قصد خدمت و آباداني كشور را نداشته باشد و مسير مجزايي را بخواهد طي كند، اين فرد جزو مديران دولت محسوب نمي‌ شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: در گذشته در مواردي شاهد بوديم كه استفاده ‌هاي نابجايي از سوي برخي انجام و بيت ‌المال بيهوده هزينه مي ‌شد، ولي دولت در حال حاضر قصد دارد در برابر اين افراد با اقتدار بايستد و با آنها برخورد كند.

احمدي‌ نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه در حال حاضر پروژه‌ هاي نيمه ‌تمام زيادي در كشور وجود دارد و از طرف ديگر بايد پروژه‌ هاي جديدي را آغاز كرد، اظهار داشت: مشاهده مي ‌كنيم اين پروژه‌ هاي نيمه ‌تمام فقط در برخي از استان‌ ها متمركز شده است. ما در بودجه سعي كرديم سقفي را براي اتمام اين پروژه‌ هاي نيمه ‌تمام در نظر بگيريم و از طرف ديگر براي استان ‌هايي كه در آن پروژه ‌هاي نيمه تمام قرار ندارد، بودجه ‌اي براي آغاز پروژه‌ هاي جديد در نظر بگيريم.

رئيس‌ جمهور با اشاره به افزايش بودجه عمراني در بودجه سال 85، اظهار داشت: ما اميدواريم كه مجلس عنايت ويژه به بودجه داشته باشد و هر چه زودتر آن را تصويب كند تا در سال جاري در خدمت دولت قرار گيرد.

وي گفت: همان‌ طور كه بارها اعلام كرده ‌ايم، در حال حاضر يك مسئوليت بيشتر نداريم و آن ساختن و آباداني كشور است. ما بايد يك جامعه نمونه، پيشرفته و مقتدر اسلامي برپا كنيم و به لطف خداوند تمام امكانات آماده است.

وي در پايان با بيان اينكه مي ‌خواهد با زبان شيرين لري با مردم سخن بگويد، دقايقي به لهجه‌ لري اهداف سفر خود را به استان برشمرد.

احمدي نژاد پس از سخنراني در جمع مردم خرم ‌آباد، به اليگودرز رفت.

در اين حال، نماينده مردم اليگودرز به خبرنگار دانشگاهي "مهر" در رابطه با شرايط اين منطقه گفت: به دليل نبود دانشگاه دولتي در اليگودرز افرادي كه قادر به پرداخت شهريه دانشگاه هاي آزاد و غير انتفاعي نيستند مجبور به تحصيل در شهرهاي ديگرند كه اين امر مشكلاتي را براي مردم اين شهرستان ايجاد كرده است.

سيد "مرتضي موسوي" افزود: 70 درصد مردم اليگودرز زير خط فقر زندگي مي كنند و برخي از خانواده ها دو يا سه فرزند دانشجو دارند كه با توجه به هزينه هاي بالاي دانشگاه هاي آزاد و غيرانتفاعي قادر به پرداخت اين هزينه ها نيستند و همين امر ايجاد يك دانشگاه دولتي در اين شهر را توجيه پذير مي سازد.

وي با اشاره به جمعيت 200هزار نفري اليگودرز خاطرنشان كرد : اليگودرز حتي از نظر استاد براي دانشگاه هم كمبودي ندارد چرا كه اساتيد اليگودرز همانند ديگر دانشجويان مشغول به تدريس در ديگر شهرها و دور از خانواده هاي خود هستند.

رئيس جمهور ظهر چهارشنبه در جمع مردم خونگرم اليگودرز حضور يافت و با بيان اينكه امروز سازمان هاي بين المللي بايد اعتماد ملت ايران را جلب كنند، گفت : فناوري هسته اي توسط دانش، فكر و همت جوانانمان به دست آمده و در راه استفاده كامل از آن در حال حركت هستيم.

احمدي نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: بعضي قدرت ها عادت كرده اند كه فكر كنند ارباب هستند و بقيه ملت ها رعيت. اين در حالي است كه آنان بايد بيدار شده و ببينند كه دوران ارباب و رعيتي به پايان رسيده است.

وي افزود: اگر آنان تصور مي كنند كه با جوسازي ، شانتاژ و فعاليت هاي سياسي و دور هم جمع شدن مي توانند مانع پيشرفت ملت ايران بشوند، بدانند كه ملت ما راه روشن خود را با آگاهي انتخاب كرده و به مسير خود ادامه خواهد داد.

احمدي نژاد اظهار داشت: امروز مسير فن آوري صلح آميز هسته اي ايران بسيار روشن است چرا كه آن را توسط دانش، فكر و همت جوانانمان به دست آورده ايم و در راه استفاده كامل از آن در حال حركت هستيم.

رئيس جمهور با بيان اينكه امروز سازمان هاي بين المللي بايد اعتماد ملت ايران را جلب كند، افزود: ملت ما و ملل آزاده مطلقا به سازمان هاي بين المللي هيچ اعتمادي ندارند و آنان بايد با رفتار خود اثبات كنند كه قانونمدار هستند والا تصوري كه ملت ها از اين ارگان هاي بين المللي دارند اين است كه آنان دست ساخته اي براي تامين منافع قدرت ها هستند.

وي تاكيد كرد: آنان تا جايي كه با ملت ما با زبان قانون، عدالت و احترام صحبت كنند ملت ما نيز با آنان گفتگو خواهد كرد اما به محض اينكه از اين مسير خارج شوند ملت ما گفتگو با آنان را ادامه نخواهد داد و هيچ توجهي نيز به تبليغات آنها نخواهند كرد.

احمدي نژاد همه مسئولان ادارات و سازمان ها را موظف به حمايت و پشتيباني از مردم دانست و افزود: دولت امروز در تلاش است بانك ها را در خدمت متن مردم قرار دهد و اگر عده اي جوان تحصيل كرده و علاقمند دور هم جمع شوند تا بخشي از صنعت يا كارهاي كشور را به راه بياندازند نبايد با در بسته مواجه شوند.

وي گفت: ما مي خواهيم به سرعت همه ظرفيت هاي كشور را فعال كنيم و در اين راه حتي يك فرصت هم نبايد در كشور، غير فعال باقي بماند چون ما مي توانيم ظرف چند سال همه كشور را آباد كرده و فرصت كافي براي رشد و شكوفايي استعداد جوانانمان ايجاد كنيم.

احمدي نژاد در پايان سخنان خود در جمع مردم اليگودرز با تاكيد بر اينكه آينده متعلق به جوانان پاك و مومن است، اظهار داشت: ما همواره از طريق وزارتخانه هاي تعاون، كار، صنايع، كشاورزي و برخي سازمان هاي ديگر، كارهاي كارشناسي را پيگيري مي كنيم و درصدد هستيم موانع از پيش پاي مردم برداشته شده و ادارات را براي خدمت به مردم فعال كنيم.

رئيس جمهور كشورمان سيس در سومين مرحله از سفر خود به استان لرستان وارد ازنا شد و در جمع پرشور و استقبال گسترده مردم اعلام كرد: رمز شكست ملت ها را بايد در تفرقه جستجو كرد و نبايد اجازه دهيم عده اي همدلي هاي ما را مخدوش كنند، چرا كه وحدت مهمترين عامل پيروزي و پيشرفت يك ملت است.

احمدي نژاد افزود: امروز ملت ما آماده شده تا راه ساختن جامعه اي نمونه در ايران عزيز را آغاز كند و امروز براي پيشرفت بشريت نيازمند الگو هستيم و رسالت ملت ما اين است كه اين الگو را در ايران عزيز ساخته و به بشريت عرضه كند و اكنون نيز تمام زمينه ها براي اين كار فراهم است.

وي با تاكيد بر حفظ وحدت اظهار داشت: رمز شكست ملت ها را بايد در تفرقه جستجو كرد و نبايد اجازه دهيم عده اي همدلي هاي ما را مخدوش كنند، چراكه وحدت مهمترين عامل پيروزي و پيشرفت يك ملت است.

رئيس جمهور با بيان اينكه دولت مقابل مردم نيست بلكه خادم و در كنار مردم است، افزود: اگر در گوشه اي ديديد كارمندي، مديري و يا مسئولي با اين روحيه با مردم برخورد نمي كند بدانيد آن مسئول در اين دولت جايي ندارد.

احمدي نژاد از مردم خواست كه خود را براي دوره اي پر تلاش و سازنده براي ايران عزيز آماده كنند و گفت: هيچ ملتي  بدون استقامت، پايداري و مقاومت به جايي نرسيده است و راهي كه ما انتخاب كرده ايم راهي پرافتخار و متعالي است و در اين راه، پايداري رمز تحقق اهداف بلند ملت ايران است.

رئيس جمهور معادن سنگ، دشت هاي حاصلخيز، آب فراوان و جوانان هوشمند را از زمينه هاي فراهم پيشرفت در ازنا عنوان كرد و اظهار داشت: ايجاد اشتغال مناسب و پايدار از اصلي ترين برنامه هاي دولت خدمتگزار است و در اين همين سفر نيز دولت براي استان لرستان تصميماتي مي گيرد كه در كشاورزي، صنعت و خدمات اين استان شتاب بالايي بگيرد.

محمود احمدي نژاد در ادامه سفر خود به استان لرستان وارد دورود شد و درحاليكه لباس محلي اين شهرستان را بر تن كرده بود، در جمع مردم اين منطقه اظهار داشت: اشتغال زايي و فعال كردن ظرفيت هاي بالقوه كشور مكمل يكديگر هستند.

وي تصريح كرد: آن چيزي كه پيشرفت كشور را با مشكل مواجه مي كند مصرف گرايي ، اشرافي گري و واهمه از اتخاذ تصميمات بزرگ است .

احمدي نژاد با تاكيد بر وحدت ، شجاعت در تصميم گيري و فعال كردن استعدادهاي كشور، برطرف كردن موانع مشكل زا و حل مشكلات ديوان سالاري در نظام اداري كشور را از عوامل مهم سازندگي در كشور دانست .

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: براي ساختن كشور بايد تصميمات شجاعانه بگيريم و بر اجراي آن نيز پافشاري كنيم.

وي با اظهار تاسف از بروز برخي تئوري هاي وارداتي كه مانع پيشرفت كشور شده است، اضافه كرد : دولت و مجلس موظف هستند تا تصميمات را به گونه اي اتخاذ كنند تا همه ظرفيت هاي كشور فعال شود.

احمدي نژاد تاكيد كرد: تا زماني كه بيكاري در كشور وجود دارد، نبايد آب خوش از گلوي مسئولان پايين برود.

رئيس جمهور با اعلام خبر توسعه كارخانه سيمان دورود ، ابراز اميدواري كرد در سفر بعدي خود به دورود اين شهرستان در راه سازندگي و پيشرفت قرار گرفته باشد.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط بين المللي و نقش ايران در منطقه اشاره كرد و گفت: تاكنون در چارچوب ان پي تي و معاهدات بين المللي فعاليت كرده ايم و به كمتر از داشتن فناوري سوخت هسته اي رضايت نخواهيم داد.

رئيس شورايعالي امنيت ملي با بيان اينكه سازمان ملل متحد براي تحقق حقوق ملت ها تشكيل شده است، افزود: متاسفانه برخي مقامات سازمان هاي بين المللي در ملاقات با ما مي گويند كه از فعاليت هاي هسته اي كوتاه بياييد، زيرا فشار قدرت هاي بزرگ زياد است.

وي در پايان سخنان خود در جمع كم نظير مردم دورود تاكيد كرد : خواهان روابط عادلانه با كشورهاي جهان هستيم چون ملت ايران ملت منطق تمدن و فرهنگ است.

به گزارش "مهر"، احمدي نژاد پس از سخنراني در جمع مردم دورود براي ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران استان لرستان، اين شهرستان را به سمت خرم آباد ترك كرد.

رئيس جمهور چهارشنبه شب در ديدار با خانواده هاي شهدا و ايثارگران اين استان در سالن تختي خرم آباد اظهار داشت: ملت ما و تاريخ هيچگاه خاطره دلاورمردي هاي فرزندان اين ديدار را فراموش نخواهد كرد، چرا كه شهدا چلچراغ بشريت و خانواده هاي آنان پيام آور آزادي، آزادگي و اسناد عزت و عظمت ملت هستند.

وي با بيان اينكه رمز ماندگاري ملت ما روحيه شهادت طلبي است خطاب به خانواده هاي شهدا گفت: شما علي رغم برخي نارواييها همچنان ايستاده ايد و اين دولت نيز پابوسي، دست بوسي و ويلچربوسي شما را افتخار خود مي داند.

احمدي نژاد رفع مشكلات ايثارگران را در صدر برنامه هاي دولت دانست و افزود: عليرغم آنكه طي سالهاي اخير خدمات فراواني ارائه شده، اما هنوز خانواده هاي شهدا و ايثارگران فراواني داريم كه در زندگي روزمره خود اسير مشكلات هستند.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: آن كساني كه تصور مي كنند با سر و صدا، پاره كردن حنجره هاي خود، برگزاري جلسات متعدد، صدور بيانيه و اين گونه بازي ها مي توانند حقوق ملت ما را ضايع كنند بايد بدانند كه ملت ايران و ايثارگران تا تحقق كامل آرمانهايشان ايستادند.

احمدي نژاد در پايان تاكيد كرد: دولت مصمم است با افزايش حضور، توجه و بودجه هاي عمراني، لرستان را به سطح شايسته مردم اين استان برساند.

رئيس جمهور همچنين در سالن شهيد صالحي خرم آباد در جمع منتخبين اقشار مختلف مردم، تداوم انقلاب را به اين دانست كه جمهوري اسلامي به عنوان نمونه اي از جامعه پيشرفته به بشريت معرفي شود و گفت: چند دستگي و تفرقه مخل كشور و هدر دهنده استعدادها است.

وي افزود: شياطين فراواني در كار هستند تا بين مردم كشورمان تفرقه و كينه ايجاد كنند اما هر مقدار فضاي وحدت در كشورمان قويتر باشد دشمنان مايوس تر شده و برخلاف خواسته آنان زمينه براي تلاش فراهم مي گردد.

احمدي نژاد با اشاره به مصاديق عدالت، برخي واگذاري هاي دولتي در سال هاي گذشته را برخلاف مسير عدالت عنوان كرد كه چيزي عايد مردم نكرده است و با اشاره به مسئله عزل و نصب ها اظهار داشت: يكي از موازين مهم اجراي عدالت مسئله عزل و نصب و انتخاب مديران است كه بايد در اين زمينه تلاش كرد تا عدالت رعايت شده و انسان هاي خدوم برگزيده گردند.

احمدي نژاد افزود: امروز دشمنان نقاب دموكراسي و حقوق بشر را دور انداختند و در حال نشان دادن چهره واقعي خود هستند و در همين راستا بعضي از كشورها كه حتي ان پي تي و پروتكل الحاقي را امضا نكرده اند هر كاري مي خواهند انجام مي دهند و فكر مي كنند هنوز دوران قرون وسطي و استعمار كهنه است و ملتها از آنان مي ترسند.

رئيس جمهور استدلال هاي كساني كه در مقابل دستيابي ملت ايران به فناوري صلح آميز هسته اي ايستادگي مي كنند را مضحك و ضعيف توصيف كرد و گفت: وقتي به سازمان ملل رفته بودم به آقاي كوفي عنان نيز اين مسئله را تاكيد كرده بودم كه سازمان هاي بين المللي براي جلوگيري از زورگويي ها ساخته شده تا از حقوق ملت ها دفاع كند اما آنان مي گفتند حق با شماست ولي كوتاه بياييد.

وي افزود: آنان به ما مي گويند شما بايد جامعه بين المللي را با خود همراه كنيد در حاليكه اينها همان چهار پنج كشوري هستند كه حتي مردمشان هم آنها را قبول ندارند و ديديد كه اخيرا وقتي به آسيا سفر كرده بودند مردم چگونه با آنان رفتار كردند ولي در چنين وضعيتي آنها باز هم ادعا مي كنند كه جامعه بين المللي هستند در حاليكه حتي در كشورهاي خودشان هم رسميت ندارند.

احمدي نژاد اظهار داشت: خود آنان نيز به خوبي مي دانند كه قادر نيستند حتي كوچكترين آسيبي به ملت ايران وارد كنند چون آنها بيشتر به ايران نياز دارند و بيش از آن چيزي كه ادعا مي كنند آسيب پذير هستند.

رئيس جمهور موج دوم انقلاب را عميق تر و گسترده تر از موج اول انقلاب در 27 سال قبل توصيف كرد و اظهار داشت: امروز همه جا صحبت از ايران، اسلام و انقلاب اسلامي است و دشمنان نيز از همين مسئله ناراحت و عصباني هستند.

وي در پايان گفت: البته ما هم انتظار نداريم دشمنان از ما راضي باشند چون وقتي مي بينيم از دست ما عصباني هستند به درستي راهمان اميدوارتر مي شويم.

محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در ادامه سفر خود به استان لرستان در ميان استقبال كم نظير و باشكوه مردم شهرستان بروجرد با اشاره به مسائل پرونده هسته ‌اي ايران و توطئه ‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي اظهار داشت: ابرقدرت‌ هايي كه خود را طرفدار ملت ها، دموكراسي و حقوق بشر معرفي مي‌ كنند از ابتداي انقلاب در مقابل ملت ما ايستادند و تا امروز هم از هر فتنه‌ اي كه از دستشان برآمده كوتاهي نكرده و از ابتدا مخالف پيشرفت، آباداني و عمران كشور ما بوده ‌اند.

احمدي نژاد ادامه داد: آنان مي ‌خواهند با فشار سياسي تبليغات و جنگ رواني ملت ما را به عقب نشيني وادارند، از زبان ملت ايران مي‌ گويم شما هيچ غلطي نمي‌ توانيد بكنيد، چرا كه امروز مردم دستيابي به اين فن آوري را حق مسلم خود مي‌ دانند.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران قصد دارد از همه تدابير لازم و فرصت‌ ها استفاده كند تا در مسير قانوني و بدون هيچ تنشي حق ملت ايران را استيفاء كند، اظهار داشت: ما در چارچوب آژانس حركت كرده‌ ايم، اما كساني كه خارج از مقررات عمل مي‌كنند، از حق بيشتري برخوردارند، اما اگر در مسير غير قانوني با ما رفتار شود، ملت ما در رفتار و عملكرد با آنان تجديدنظر خواهد كرد.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود، بروجرد را مايع خير و بركت ايران در طول تاريخ عنوان كرد و گفت: علماي بزرگ، انديشمندان فرزانه، مجاهدين، ادبا و شهداي گرانقدر و در صدر آنان آيت الله بروجردي پرورش يافته اين خطه فرهنگ پرور هستند.

رئيس جمهور همچنين بروجرد را فرصتي تاريخي و فرهنگي و علمي و ادبي براي كشور توصيف كرد و گفت : امروز انقلاب اسلامي بر پايه فرهنگ اسلامي بنا نهاده شده است و اين دولت برآمده از اراده مردم، مصمم است كرامت انساني را بيش از گذشته در ايران برپا دارد.

احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به مذاكرات خود با امام جمعه و نمايندگان شهر بروجرد اظهار داشت : پايه تاسيس يك دانشگاه به نام آيت الله بروجردي گذاشته مي‌ شود.

وي در پايان افزود: دولت مصوبه‌ اي بسيار مترقي در حمايت از كارگران قراردادي تصويب كرده كه به زودي ابلاغ مي‌ شود.

رئيس جمهور پيش از غروب پنجشنبه در اجتماع پرشور مردم نورآباد مركز شهرستان دلفان ضمن تشكر از حضور آنان و عذرخواهي از تاخير خود براي حضور در اين شهر گفت : ما بايد مقتدرانه به راه آباداني و سازندگي كشور ادامه دهيم تا جامعه اي پيشرفته، مترقي، مقتدر و نمونه اسلامي برپا شود.

وي با تاكيد بر اتحاد آحاد مختلف مردم افزود: ما بايد يكديگر را دوست داشته باشيم و دلها و دردهايمان را به هم گره بزنيم چون اگر همه امكانات فراهم باشد ولي با هم متحد نباشيم موفقيتي كسب نمي شود.

رئيس جمهور تصريح كرد: رسيدن ملت ها به اهداف بلند حاصل تلاش و مجاهدت همگاني آنها بوده است و ما نيز امروز در كشورمان به تلاش، كار و مجاهدت نياز داريم و از همه شما به خصوص جوانان مي خواهم آستين ها را بالا زده و خود را براي تلاشي پيگير در جهت پيشرفت ايران و استان خود آماده كنيد.

احمدي نژاد پيگيري امر اشتغال، تحصيل و پيشرفت جوانان را در صدر برنامه هاي دولت دانست و اظهار داشت: امروز ملت ما پرچم دار همه ملت ها درعدالت خواهي، خداپرستي و آزادي خواهي است و مي تواند نيازهاي خود را نيز تامين كند.

رئيس جمهور در پايان سخنان خود درحالي كه خورشيد غروب كرده و مردم در تاريكي شب به سخنان وي گوش فرا مي دادند،  اظهار داشت: از شما به خاطر هوشمندي، ايمان، ايستادگي و حضور شكوهمندتان كه فرزندانتان را در دولت مورد تشويق قرار داديد، قدرداني مي كنم.

پنجشنبه شب هشتمين جلسه استاني هيئت دولت به رياست رئيس جمهور و با حضور معاونين، وزرا و مسئولان محلي استان لرستان تشكيل شد.

مردم نيز طبق روال تشكيل جلسات هيئت دولت در ساير استان ها، در مقابل محل تشكيل اين جلسه يعني استانداري لرستان تجمع كرده و نامه هاي خود را به مسئولان مربوطه تحويل مي دادند و همچنين به بيان درد دل هاي خود با نمايندگان نهاد رياست جمهوري كه در اين استان حاضر شده اند، پرداختند.

محمود احمدي نژاد پيش از ترك استان لرستان تاكيد كرد: ما عصاره همه خوبي هاي ملت ايران را در اين استان ديديم كه شجاعت، مهرباني، ميهمان نوازي و آزادگي از جمله خصوصيات اخلاقي مردم اين استان است.

رئيس جمهور بامداد امروز (جمعه) در پايان سفر دو روزه خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران در فرودگاه خرم آباد با اشاره به اين كه هيئت دولت در جلسه خود در استان لرستان، حدود 70 مصوبه داشت، گفت : 300 ميليون دلار از صندوق ذخيره ارزي براي انجام كارهاي توليدي و سرمايه‌ گذاري در اين استان اختصاص داده شد.

وي با بيان اينكه 30 ميليون دلار وام نيز براي احياي بافت فرسوده شهرهاي استان لرستان در جلسه هيئت دولت در اين استان تصويب شد، افزود : فراهم شدن زمينه براي احداث چهار هزار واحد مسكوني روستايي با وام ارزان قيمت از ديگر مصوبات اين جلسه بود.

احمدي نژاد اظهار داشت : براي ازدواج جوانان استان لرستان نيز 50 ميليارد ريال وام قرض الحسنه در سال جاري تصويب شد و به منظور رفع مشكل مسكن در اين استان نيز اعتباري براي احداث سه ‌هزار و 800 واحد استيجاري و اجازه به شرط تمليك در شهرستان هاي استان مورد تصويب قرار گرفت.

رئيس جمهور اختصاص 120ميليارد ريال از اعتبارات امسال را براي طرح هاي مشخص در استان لرستان از ديگر مصوبات استاني هيئت دولت در لرستان خواند و افزود : اين اعتبار براي كمك به بيش از60 طرح كوچك در نظر گرفته شده است .

وي تصريح كرد : همچنين مصوبه ‌اي در خصوص احداث سالن وزرشي بانوان براي تمامي شهرستان هاي استان لرستان از جمله تصميمات هيئت وزيران در جلسه مزبور است.

احمدي نژاد در پايان اين نشست مطبوعاتي از دست اندركاران سفر خود به استان لرستان ازجمله نماينده ولي فقيه، ائمه جمعه و جماعات استان، استاندار و مسئولان استانداري، نيروهاي نظامي و انتظامي، مسئولان و مديران استان، خبرنگاران و اصحاب مطبوعات تشكر كرد.

هشتمين سفر استاني رئيس جمهور نيز در ميان استقبال پرشور و باشكوه مردم استان لرستان به پايان رسيد.

کد خبر 301326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha