۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۱۵

ظریف در نشست خبری با همتای دانمارکی؛

موانع همکاری با غرب با لغو تحریم‌های ظالمانه برداشته می شود

موانع همکاری با غرب با لغو تحریم‌های ظالمانه برداشته می شود

وزیر امور خارجه کشورمان درباره زمینه‌های همکاری اقتصادی ایران و دانمارک، گفت: اعتقاد داریم با لغو تحریم‌های ظالمانه در روزهای آینده، آخرین موانع همکاری برداشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز در نشست خبری مشترک با کریستین جنسن وزیر امور خارجه دانمارک که در رأس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده است، با تبریک سال نو میلادی به خبرنگاران غیرایرانی حاضر در نشست، اظهار داشت: امیدواریم سال نو، سالی پر از صلح و آرامش و بهروزی برای مردم دنیا باشد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از سفر وزیر امورخارجه پادشاهی دانمارک به ایران، خاطرنشان کرد: این دومین سفر وزیر خارجه دانمارک در دو سال اخیر است؛ وزیر سابق امور خارجه دانمارک در دوره قبل در سفر به مشهد با من و آقای رئیس‌جمهور دیدار و گفتگو کرد و امروز نیز وزیر محترم امور خارجه دانمارک در رأس یک هیات عالیرتبه از تجار و کارآفرینان بخش خصوصی به تهران آمده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در سال‌های گذشته روابط میان دو کشور ایران و دانمارک به دلیل تحریم‌ها با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است، اظهار داشت: امروز خوشحالیم که این سفر می‌تواند زمینه توسعه همکاری‌ها را فراهم کند.

وی ادامه داد: هیات بسیار گسترده‌ای از نمایندگان بخش بانکی دانمارک، وزیر امور خارجه این کشور را همراهی می‌کنند و در رابطه با سایر حوزه‌های همکاری نیز گفتگوهایی انجام شده است.

ظریف خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در حوزه فرهنگ و آموزش همکاری‌های مطالعاتی خوبی داشته‌ایم و گروه‌های مختلف کاری در حوزه حقوق بشر و تجارت میان دو کشور فعال بوده‌اند که امیدواریم کار خود را ادامه دهند؛ گفتگوها در این زمینه می‌تواند شامل تبادل تجربیات شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با بیان اینکه در رابطه با افراط‌گرایی و زمینه‌هایی که منجر به کمک به معضل می‌شود و نیز درباره مواد مخدر بحث و گفتگو کرد، افزود: همچنین می‌توان با رفت و آمد بیشتر و فهم بیشتر، زمینه را برای گفتگو در حوزه‌های مختلف و از بین رفتن پدیده‌هایی مانند اسلام‌ستیزی بررسی کرد.

ظریف، مشکل امروز منطقه را افراط‌گرایی و تروریسم خواند و گفت: متاسفانه برخی‌ها به این مشکل دامن می‌زنند؛ به همین دلیل می‌توان در رابطه با این مسائل نیز گفتگو کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سفر با امضای یک یادداشت تفاهم همکاری میان بانک صادرات و واردات دانمارک و سازمان سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد کشورمان همراه شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره زمینه‌های همکاری اقتصادی میان دو کشور ایران و دانمارک گفت: وزیر امور خارجه دانمارک امروز با وزرای نفت، نیرو و اقتصاد ما دیدار خواهد کرد و همراهان وی نیز در اتاق بازرگانی جلسه خواهند داشت.

ظریف افزود: از حوزه انرژی‌های پاک و آبیاری و مدیریت منابع آبی تا همکاری‌های بانکی، زمینه‌های متعددی برای همکاری دو کشور وجود دارد.

هیچ مانعی برای حضور شرکت‌های اروپایی در اقتصاد ایران وجود ندارد

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه دو تلویزیون دانمارک درباره میزان فراهم بودن زمینه همکاری تجاری با شرکت‌های دانمارکی، تصریح کرد: اعتقاد داریم با لغو تحریم‌های ظالمانه که در روزهای آینده با اجرایی شدن برجام صورت خواهد گرفت، آخرین موانع همکاری برداشته می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: هم‌اکنون زمینه‌های متعددی برای همکاری ما وجود دارد و همکاری‌های بانکی زیربنای این همکاری‌ها را فراهم می‌کند.

ظریف خاطرنشان کرد: هیچ مانعی برای حضور شرکت‌های اروپایی در اقتصاد ایران و بازارهای آن وجود ندارد و می‌توانند همکاری خوبی با ما داشته باشند.

کد خبر 3016847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha