۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

توجه ویژه به آسیب اجتماعی در برنامه ششم توسعه

توجه ویژه به آسیب اجتماعی در برنامه ششم توسعه

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه کشور به آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک مقدمه مهم به صورت مستقل توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، انوشیروان محسنی‌بند‌پی در مراسم افتتاح دومین اجلاس علمی کاربردی مدیران بهزیستی کشور، با بیان اینکه امسال و سال آینده باید هزینه‌ها را کم و اثربخش و کارآیی فعالیت‌ها را در نظام اداری داشته باشیم، گفت: نظارت دقیق همراه با افزایش دانش ذی‌نفعان از رویکردهای بهزیستی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های ارزشمند جامعه در عرصه اجتماعی استفاده کنیم، تصریح کرد: در حوزه مشارکت‌ها و استفاده از خیرین باید گام‌های اساسی‌تری صورت گیرد؛ چنانکه روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ثبت‌احوال منعقد کرده که به شکرانه تولد هر فرد در کشور بتوانیم یک خیر در امورات بهزیستی ایجاد کنیم و شرایط برای همکاری خیرین در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

وی با بیان اینکه حوزه اجتماعی را به عنوان احکام مستقل در برنامه ششم توسعه درج کردیم، تصریح کرد: ۲۲ هزار نیروی متخصص، آگاه و علمی در بهزیستی نسبت به برنامه‌ریزی در ابعاد مختلف حوزه آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی از بروز آسیب‌ها و معلولیت‌ها در جامعه جلوگیری می‌کند.

محسنی‌بند‌پی در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش سن ازدواج در کشور، گفت:‌ هم‌اکنون ۱۱ میلیون نفر در ایران در سن ازدواج بوده و یک میلیون دختر مجرد در کشور شناسایی شده است؛ در حال حاضر از هر یکصد ازدواج، ۲۳ ازدواج منجر به طلاق می‌شود؛ از طرفی نیز سن ازدواج در مردها از ۲۴ در سال ۱۳۷۵ به ۲۸ در سال ۱۳۹۲و در زنان از ۱۸ به ۲۴ سال افزایش یافته است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: کم‌شدن گفتگو در خانواده‌ها یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی است؛ براساس آمار رسمی تعداد معتادان از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به دو میلیون افزایش یافته که به صورت غیررسمی تا ۵ میلیون نفر هم تخمین زده شد.

وی با اشاره به افزایش اختلالات روانی در کشور، یادآور شد: در حال حاضر ۳۴ درصد جمعیت کشور در سنین ۱۹ تا ۶۰ سال دچار اختلالات روانی هستند که به نوعی نیاز به درمان تخصصی دارند و خوشبختانه در برنامه ششم توسعه کشور به آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک مقدمه مهم به صورت مستقل توجه شده است.

کد خبر 3018508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha