۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶

استاندار سمنان:

استان سمنان آماده برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی است

استان سمنان آماده برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی است

سمنان - استاندار سمنان از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی خبر داد و گفت: اجرای الکترونیکی انتخابات حرکت به سمت دولت الکترونیک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استاندار سمنان، محمدرضا خباز در سیزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان سمنان در محل استانداری، با اشاره به بسترسازی و تمهیدات آماده شده برای برگزاری انتخابات سالم و شفاف در استان افزود: بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در استان آماده است و ما آماده هستیم در صورت صلاحدید تمام فرآیندهای انتخابات را در استان بصورت الکترونیکی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان آماده است هر پایلوتی را در استان اجرا کند، افزود: در این زمینه برای اجرای فرآیندهای انتخابات بصورت الکترونیک هیچ مشکلی و نگرانی وجود ندارد اگر هیئت های نظارت و اجرائی تشخیص دادند استان می تواند این امر را محقق کند.

استاندار سمنان حرکت به سمت دولت الکترونیک را در استان سمنان یکی از محورهای مهم  و شاخص برای تسهیل در کارها و شفافیت امور بیان کرد و افزود: اجرای الکترونیکی انتخابات حرکت به سمت دولت الکترونیک است.

خباز با اشاره به نزدیک بودن برگزاری انتخابات گفت: یک انتخابات سالم، بدون حاشیه و دغدغه و در کمال امنیت را دنبال می کنیم و تلاش می شود انتخابات در استان با حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی در هفت اسفند ماه  اجرا شود.

وی افزود: در جلسه ستاد انتخابات خطاب به فرمانداران و اعضای ستاد بار دیگر تاکید شد قانون ومقررات ملاک اصلی برگزاری دقیق انتخابات است و در این زمینه باید همه تلاش کنند تا با هم افزایی، همدلی و استفاده از تجربیات مختلف انتخابات بر اساس قانون اجرا شود.

استاندار سمنان همچنین در این جلسه به بحث فضای مجازی و سایبری اشاره داشت و بر هدایت سالم این فضا در عرصه انتخابات تاکید کرد و افزود: اگر هدایت درست و مدیریت سالم در فضای  مجازی رخ دهد مسائل حاشیه ای و تهمت ها و بداخلاقی ها کاسته خواهد شد.

خباز همچنین در این جلسه به برگزاری باشکوه مراسم ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح شهرستانها و برنامه ریزی و هماهنگی برای تشکیل ستادهای سفرهای نوروزی تاکید داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان نیز با توجه به بحث برگزاری الکترونیکی انتخابات در استان از فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات خواست آمادگی لازم برای برگزاری تمام فرایندهای انتخابات بصورت الکترونیکی را در استان داشته باشند.

محمدرضا میرزایی همچنین بر هماهنگی  بیشتر بین فرمانداران و شهرداران در اجرای تبلیغات انتخاباتی در سطح شهرها تاکید داشت و افزود:  برای ایجاد هماهنگی و همدلی باید این نشست ها برای برنامه ریزی مناسب در خصوص اجرای قانون  تبلیغات انتخابات انجام پذیرد.

محمد همتیان رئیس بازرسی انتخابات استان سمنان  هم در این جلسه به وظایف و رسالت بازرسان در انتخابات آتی اشاره داشت و افزود: بازرسان انتخابات در عرصه انتخابات باید فعالانه وارد شوند و با فراگیری آموزش های لازم تسلط کامل به قانون و مقررات داشته باشند تا هیچگونه خدشه ای در بازرسی ها ایجاد نشود.

مهدی بندرآبادی دبیر ستاد انتخابات استان سمنان هم در گزارشی از فعالیتهای این ستاد گفت: ۱۲ جلسه ستاد تشکیل شده که ۷۱ مصوبه داشته و ۴۵ مصوبه اجرا و ۲۱ مصوبه بصورت مستمر در حال اجرایی شدن و پنج مصوبه در روز انتخابات اجرا خواهد شد.

حسن اسلامی راد مسئول کمیته امنیت ستاد انتخابات استان سمنان هم گزارشی از طرح های امنیتی برای برگزاری انتخابات در سطح استان ارائه کرد و افزود: برای برگزاری انتخابات دو هزار و ۵۰۰ نیرو در بخش امنیت برآورد شده که امید است فرمانداران همکاری و همیاری لازم را در این عرصه اعمال کنند.

همچنین در این جلسه فرمانداران استان گزارشی از آخرین اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات مجلس شورای  اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را اعلام کردند.

کد خبر 3022144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha