۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۲۷

بازرس کل استان یزد:

بازرسی استان یزد اجرای کامل قوانین انتخاباتی را رصد می‌کند

بازرسی استان یزد اجرای کامل قوانین انتخاباتی را رصد می‌کند

یزدـ بازرس کل استان یزد گفت: سازمان بازرسی در سراسر کشور و به تبع آن در استان یزد، اجرای کامل و دقیق قوانین انتخاباتی را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اکبر طالبی، ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه سازمان بازرسی نظارت بر اجرای قوانین را در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بر عهده دارد، اظهار داشت: در انتخابات نیز سازمان بازرسی این وظیفه خود را با جدیت دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: علاوه بر نظارت، در تلاش برای تبیین قوانین انتخابات برای مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات و مردم هستیم و مردم را بازوان نظارتی خود می دانیم.

طالبی تصریح کرد: تخلفات انتخاباتی نیز به شکلی ویژه رصد می‌شود و دادگستری، نیروی انتظامی، اطلاعات سپاه و ... قوانین را گزارش می‌کنند که تخلف در مرحله اول به متخلفان تذکر داده می شود و در مراحل بعدی برخوردهای قانونی اعمال و متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید فضایی آرام، شاد و پویا برای برگزاری انتخابات فراهم کنند، عنوان کرد: باید زمینه حضور اقشار مختلف مردم و طرفداران احزاب و گروه‌های مختلف در انتخابات فراهم شود.

طالبی با اشاره به اینکه علاوه بر مجریان برگزاری انتخابات، داوطلبان نمایندگی نیز باید طبق قانون و تقویم انتخاباتی فعالیت‌های خود را انجام دهند و اخلاق مداری و قانون مداری را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: کاندیداها و هواداران آنها همچنين كاركنان دستگاه‌هاي اداري استان يزد، اجازه استفاده از اموال و امکانات دولتی برای تبلیغات خودد يا كانديداي مورد نظر خود را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اما اموال و امکانات دولتی می تواند برای برگزاری انتخابات در اختیار وزارت کشور قرار گیرد و دستگاه‌ها ملزم به همکاری با وزارت کشور برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات هستند.

کد خبر 3023532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha