۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۴۲

به منظور گرامیداشت هوای پاک؛

شهروندان خراسان رضوی پا به رکاب شدند

شهروندان خراسان رضوی پا به رکاب شدند

مشهد- گرامیداشت هفته هوای پاک موجب شد تا شهروندان خراسان رضوی در بسیاری از شهر های استان با برپایی همایش دوچرخه سواری پا به رکاب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در همایش ههای متعدد دوچرخه سواری که صبح امروز در شهر های مشهد، قوچان، برسکن، چناران، نیشابور، گناباد، خواف، زاوه، فریمان، رشتخوار، خلیل آباد، تربت جام، تربت حیدریه، کاشمر و جغتای برگزار شد بسیاری از شهروندان با شرکت در همایش دوچرخه سواری برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تاکید کردند.

به همین مناسبت در همایش دوچرخه سواری که صبح پنجشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی و از محل میدان فردوسی مشهد برگزار شد هزاران شهروند مشهدی شرکت کردند.

حفظ محیط زیست باید به باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود

استاندار خراسان رضوی در همایش دوچرخه سواری صبح امروز با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از محیط زیست به عنوان میراث مشترک بشریت باید به فرهنگ عمومی جامعه و باور تبدیل شود اظهار کرد: برای داشتن محیط زیست سالم و هوایی پاک در کنار دستگاههای اجرایی نیازمند مشارکت شهروندان هستیم،

علیرضا رشیدیان بیان کرد: زندگی ما در شهر منتسب به حضرت امام رضا(ع) لزوم الگوبرداری از آن امام همام را در توجه به محیط زیست دوچندان می کند.

وی ادامه داد: توسعه اقدامات شهرداری مشهد در ایجاد مسیرهای حرکت دوچرخه سواران، افزایش تعداد ایستگاههای دوچرخه در کنار انجام اقداماتی برای گسترش فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در بین شهروندان، به داشتن محیط زیست سالم کمک شایان توجهی می کند.

وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست یکی از دغدغه های مشترک در تمامی جوامع بشری است ادامه داد: آثار منفی ریزگردها در آلودگی محیط زیست و ناپاک شدن هوا، از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و در سطح گسترده ای نمایان شده است.

گفتنی است در پایان مراسم دوچرخه سواری امروز همچنین به قید قرعه تعداد ۲۰ دوچرخه و تعدادی «من کارت» به شرکت کنندگان اهدا شد.

کد خبر 3024853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha