۵ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۳۴

در نشست با رسانه ها عنوان شد؛

مجلس آینده یک دست نخواهد بود/حزب اعتدال و توسعه لیست مستقل دارد

مجلس آینده یک دست نخواهد بود/حزب اعتدال و توسعه لیست مستقل دارد

مشهد- معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه در نشست با اصحاب رسانه در مشهد عنوان کرد: مجلس آینده یک دست نخواهد بود و پیش بینی حضور اعتدال گراها نسبت به دو جناح دیگر بیشتر از شرایط فعلی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه شامگاه دوشنبه در جلسه این حزب با اصحاب رسانه در مشهد ابراز کرد: حزب اعتدال و توسعه لیست مستقل خود را به زودی اعلام می کند.

غلامحسین حق دادی با تاکید بر اینکه حزب اعتدال و امید لیست مستقل خود را برای انتخابات پیش رو پس از اعلام زمان تبلیغات رسمی اعلام خواهد کرد، افزود: برای رسیدن به نقطه ای مشترک با دیگر احزاب اعتدال گرایی گفتگوهای پراکنده ای داشته ایم اما در حال حاضر به ائتلافی مشخص از اعتدالگرایان در استان برای شرکت در انتخابات مجلس نرسیدیم و امیدواریم در نهایت لیستی از حامیان دولت را تهیه کنیم.

با اشاره به اینکه گفتمان حزب اعتدال و توسعه به اصلاح طلبان نزدیک تر است، تاکید کرد: این حزب گفتمان و خط مشی منحصر به فرد خود را دارد و می تواند در آینده در بین اقشار مختلف مردم جای خود را باز کند و از طرف دیگر افراد وابسته به دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب نیز به این حزب متصل هستند.

غلامحسین حق دادی مجلس آینده را ترکیبی از سه جناح اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالگرا دانست و تصریح کرد: مجلس آینده مجلسی یک دست نخواهد بود و پیش بینی حضور اعتدالیان نسبت به دو جناح دیگر بیشتر از شرایط فعلی است.

وی ادامه داد: پس از انتخاب دولت روحانی با رویکرد اعتدالی در سال ۹۲ قابل پیش بینی بود که افرادی که از افراطی گرایی در رنج بودند به عنوان گروه های معتدل در کشور فعالیت های اعتدال گرایانه خود را آغاز کردند.

معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه پس از انتخابات سال ۹۲ احزاب مختلفی با عناوین منتصب به اعتدالیان در جامعه گسترش پیدا کردند، افزود: شروع فعالیت حزب اعتدال و توسعه مربوط به پس از انتخابات سال ۹۲ نیست بلکه این حزب از اواخر دهه ۷۰ در کشور شکل گرفت و فعالیت خود را در استان خراسان رضوی از سال ۸۳ آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای سیاسی برای احزابی مانند حزب اعتدال و توسعه در کشور باز شد، تصریح کرد: حزب اعتدال و توسعه نیز همچون سایر احزاب سیاسی ضمن نظارت بر کار کارگزاران و قانونگذاران با نسبت به حفظ و بهبود فعالیت های دولت نظر و پیشنهاد خود را ارائه می دهد.

حق دادی با تاکید بر اینکه جهت تقویت سیاسی اعتدال گرایان در استان با احزاب دیگر با عنوان اعتدال گرایی همکاری و همراهی هایی داریم، ابراز کرد: هر چند بین این احزاب نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد اما سعی می کنیم این اختلاف نظرها را در جهت اهداف اعتدالگرایی حل کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر احزاب شناخته شده اعتدالگرایی قانونی به صورت مشخص وجود ندارند تا بتوانیم با تجمیع این احزاب جبهه اعتدالگرا را تشکیل دهیم و فعالیت جبهه ای خود را گسترش دهیم.

معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: پس از اعلام تایید صلاحیت های نهایی علاوه بر لیست اختصاصی حزب خود لیست غیراختصاصی هم اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا برگزاری چنین جلساتی با توجه به اینکه هنوز زمان اعلام تبلیغات کاندیداها آغاز نشده است، تخلف انتخاباتی محسوب می شود یا خیر، گفت: اگر حزبی در جلسه و یا در مقابل رسانه ها کاندیدایی را به صورت مشخص معرفی کند تخلف انتخاباتی محسوب می شود اما چنین جلساتی در جهت گسترش مشارکت مردم در انتخابات است و به همین جهت در حال حاضر از اعلام لیست موردنظرمان معذور هستیم.

حق دادی در خصوص ملاک های مدنظر حزب اعتدال و توسعه گفت: این حزب علاوه بر شاخصه های عمومی، شاخصه های اختصاصی همچون مقبولیت عمومی، کارآمدی، تجربه و تخصص را نیز به عنوان ملاک های لیست پیشنهادی خود در نظر دارد.

کارکرد حزب اعتدال و توسعه کارکرد انتخاباتی نیست

وی گفت:‌ کارکرد حزب ما کارکردی انتخاباتی نیست بلکه این حزب فعالیت سیاسی در همه زمان ها و ایام سال دارد و تفاوت ما با ستادهای انتخاباتی ایام انتخابات نیز در همین مسئله است.

معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه فلسفه وجودی احزاب نمایندگی کردن مردم در مشارکت های سیاسی است، اظها رکرد: به عنوان یک حزب تلاش داریم همه آحاد مردم در صحنه انتخابات حضور داشته و شاهد انتخاباتی پرشور باشیم.

وی با بیان اینکه پرشور برگزار شدن انتخابات فضای جامعه جهانی و امنیت ملی کشور ما را بهبود می بخشد، افزود: برای نیل به این هدف با ایجاد مجلسی کارآمد که نمایندگان آن از شجاعت و توان تخصصی بالایی برخودار باشند محقق خواهد شد و به همین منظور دومین هدف ما ورود افراد شجاع و قدرتمند برای قانونگذاری به مجلس شورای اسلامی است.

از تمامی گروه های حامی اعتدال دعوت به همکاری کرده ایم

در ادامه این جلسه دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی با اشاره به اینکه دکتر روحانی با حمایت ویژه اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه روی کار آمده و در دو سال گذشته نیز خدمات شاخصی در کشور داشته باشد، گفت: امیدواریم در مجلس آینده نیز افرادی وارد مجلس شوند که در شرایط فعلی و دوران پسابرجام کمک کننده دولت باشند.

علی اکبر شریفی با اشاره به اینکه حزب اعتدال و توسعه حزب رسمی دولت است، افزود: از تمامی گروه های حامی اعتدال برای تشکیل لیست مشترک در انتخابات پیش رو دعوت به همکاری داشته ایم.

کد خبر 3033721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha