۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵

در نشست اصول گرایان خراسان رضوی عنوان شد:

انتخابات عرصه آزمون انسانیت است/وعده فراتر از رییس جمهور ندهیم

انتخابات عرصه آزمون انسانیت است/وعده فراتر از رییس جمهور ندهیم

مشهد- دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: انتخابات عرصه آزمون انسانیت است زیرا اخلاق زمانی معنا پیدا می كند كه منافع افراد با یكدیگر اصطكاك داشته باشد.

به گزارش  خبرنگار مهر، جواد آرین منش ظهر سه شنبه در نشست خبری اصول گرایان در مشهد كه به میزبانی حزب مؤتلفه اسلامی برگزارشد با ابراز امیدواری از ایجاد رقابت جدی در انتخابات آینده مجلس، اظهار كرد: با توجه به تركیب كاندیداها به نظر می رسد چهره مجلس آینده چهره ای متكثر و با حضور گروه های مختلف سیاسی باشد.

وی رعایت اخلاق سیاسی را یك ضرورت در انتخابات پیش رو دانست و گفت: انتخابات یكی از عرصه های ظهور و بروز اخلاق یا بداخلاقی سیاسی و انتخاباتی است و این عرصه زمان آزمون انسانیت است.

وی ادامه داد: انتخابات عرصه آزمون انسانیت است زیرا اخلاق زمانی معنا پیدا می كند كه منافع افراد با یكدیگر اصطكاك داشته باشد.

آرین منش با اشاره به اینكه  گاهی کاندیداها وعده‌هایی را می‌دهند که تحقق آن نیازمند اختیاراتی فراتر از اختیارات رئیس جمهور است، گفت: خودبرتربینی، وعده دروغ دادن و تخریب دیگران از مصادیق رعایت نكردن اخلاق انتخاباتی است.

وی با بیان اینكه تشكل های اصلاح طلب مشهد در حال معرفی چهره های جوان خود هستند، ادامه داد: در ائتلاف اصول گرایان همه چهره های سرشناس حضور دارند و در ائتلاف خراسان رضوی هم تقریبا همه اضلاع اصول گرایی مشاركت كرده اند.

مشکلات دولت ها را در کنار هم باید دید

وی با بیان اینكه نقاط قوت و ضعف دولت هارا در كنار هم باید ارزیابی کرد‌ ادامه داد: هیچ دولتی را صددرصد موفق یا ناموفق نمی دانیم.

وی  با اشاره به اینكه حضور و مشاركت مردم به عنوان یكی از اركان اساسی انقلاب اسلامی ضامن بقا و تداوم آن بوده است، ‌ گفت: ركن نخست در پیروزی انقلاب ما ایمان و اعتقاد مردم به اسلام و ارزش های اسلامی است و ركن دوم آن مربوط به نقش رهبری و ولایت فقیه است.

وی با بیان اینكه جمهوریت به معنی مشاركت مردم در امور نظام است، ‌ ادامه داد: شوراهای شهر و ورستا و سایر همه پرسی ها باید با حضور مردم صورت بگیرد و بدون مشاركت مردم بقا جمهوری اسلامی به خطر خواهد افتاد.

آرین منش تبیین اهمیت مشاركت مردم در عرصه های گوناگون جامعه را راهكار تحقق مشاركت حداكثری مردم دانست و گفت: در این زمینه نقش رسانه ها بی بدیل است و نخبگان نیز با ارتباط چهره به چهره با مردم می توانند نقش مؤثری در این زمینه ایفا كنند.

وی با بیان اینكه انتظار ایجاد رقابت درون اصول گرایی را ندارم‌ گفت: تکثر نامزدها و كاندیداهای انتخاباتی را فرصتی مغتنم برای مشاركت سیاسی بیشترمردم می دانیم.

وی بر ضرورت ایجاد زمینه مشاركت مردم در امور مختلف سیاسی و اقتصادی تأكید كرد و گفت: سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی با هدف مشاركت اقتصادی شكل گرفته و در عرصه سیاسی نماد بارز مشاركت مردم انتخابات است.

آرین منش با بیان اینكه حضور حداكثری مردم یك ارزش است، ‌ ادامه داد: كثرت داوطلبان سبب می شود كه مردم بهترین ها را از میان بیشترین ها انتخاب كنند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان با فراهم كردن زمینه مشاركت، ‌حضور درانتخابات را فراهم می كندو مردم باید طعم مشاركت واقعی را بچشند و آثار آن را احساس كنند و مجریان انتخابات باید هرگونه مانع مشاركت حداكثری مردم را مرتفع كنند.

 

 

 

کد خبر 3035309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha