۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران عنوان کرد؛

وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی

وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران، از افزایش مراکز درمانی برای همکاری با تامین اجتماعی خبر داد و گفت: مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این ماه از سوی بانک رفاه پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدتقی خسروانی مقدم در نشست خبری روز چهارشنبه به برنامه های دهه فجر اشاره کرد و افزود: تجدیدمیثاق با آرمان های امام در روز دهم بهمن ماه، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب، دیدار با فرزندان شاهد در بیمارستان لبافی نژاد و... از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: بیشترین حجم فعالیت های ما در حوزه درمان غیرمستقیم است به طوری که هزینه‌کرد ما در این بخش ۴ برابر درمان مستقیم در مراکز ملکی بود.

خسروانی مقدم با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش اسناد پزشکی درمان غیرمستقیم هزینه شده است، ادامه داد: این هزینه ها در مراکز ملکی ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد درمان تامین اجتماعی کل کشور در استان تهران انجام می شود، اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۸ پزشک، ۲ هزا رو ۹۰ داروخانه، یک هزار و ۸۲۰ مراکز پاراکلینیک، ۳۴۳ درمانگاه و ۱۳۵ مرکز بیمارستانی و دیالیزی طرف قرارداد ما هستند. همچنین به طور متوسط سالانه ۱۶ میلیون نسخه پزشکان و ۲۲ میلیون نخسه دارویی، ۶.۵ میلیون نسخه پاراکلینیکی، ۶۰۰ هزار پرونده بیماران بستری و ۱۴ میلیون نسخه بیماران سرپایی و همچنین ۱۱۰ هزار پرونده خسارت متفرقه را پرداخت می کنیم.

وی از کاهش زمان پرداخت خسارت خبر داد و افزود: در حال حاضر میانگین پرداخت اسناد پزشکی ۷ تا ۱۴ روز است و در سال گذشته با ۱۲ بیمارستان جدید مانند آبان و سجاد قرارداد منعقد کردیم.

به گفته خسروانی مقدم، در حال حاضر تعداد مراکزی که متقاضی همکاری با ما هستند افزایش یافته است به طوری که ۴۲ بیمارستان و مرکز جراحی محدود در لیست قرارداد جدید با ما هستند.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران به تفاهم‌نامه چهار جانبه ای که میان وزارت بهداشت و رفاه منعقد شده، اشاره و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه قرار شده بانک رفاه تمامی اسناد ما را طی همین ماه پرداخت و در این صورت پرداختی ها به مراکز طرف قرارداد به‌روزرسانی می شود.

وی گفت: مطالبات پزشکان و دندان پزشکان تا مرداد ماه، داروخانه ها تا مهر ماه، مراکز پاراکلینیک و درمانگاه تا خرداد، داروخانه‌های دانشگاهی تا مرداد ماه و بیمارستان های دانشگاهی تا تیر ماه پرداخت شده اند که مابقی معوقات آنها نیز از سوی بانک رفاه پرداخت خواهد شد.

خسروانی مقدم به افزایش پوشش بیمه ای برخی داروها نیز اشاره کرد و ادامه داد: داروی سبتیمن درد برای بیماران آی سی یو برای اولین بار تحت پوشش بیمه قرار گرفته و همچنین برخی دیگر از داروهای بیماران خونی، ام اس، درمان پرفشاری عروق ریوی و افزایش سطح پوشش بیمه ای روبرو شده است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: بیماران خاص شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی می شوند که کل داروهای آنها بیمه و اکثرا رایگان است.

وی به طرح آزمایشی الکترونیکی شدن نسخ داروخانه ای اشاره کرد و گفت: این طرح را به صورت پایلوت شروع کرده ایم و تمامی نسخ داروخانه ها از طریق اتوماسیون پذیرش و پایش می شوند.

خسروانی مقدم به طرح کارت هوشمند سلامت نیز اشاره کرد و توضیح داد: برای اجرایی شدن اینگونه طرح های جامع نیاز به بسترسازی و فراهم شدن زیرساخت های لازم است، اما در دی کلینیک ابوریحان سیستم نوبت دهی را تلفنی کرده ایم و با مراجعه از طریق کد ملی، اسم و فامیل و یا بارکدخوان نیز نوبت دهی انجام می شود.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران به تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و افزود: اگر تعداد نیروی انسانی در مراکز درمانی ما به تعداد کافی باشد بسیاری از شکایت های ارباب رجوع حل می شود.

وی گفت: به جز نیروهای رادیولوژی در تخصص های دیگر پزشکی خیلی کمبود نیرو نداریم و مراکز خود را به سمت فوق تخصصی سوق می دهیم به طوری که در حال حاضر اکثر مراکز، متخصص طب اورژانس دارند.

خسروانی مقدم در پاسخ به اینکه چرا زمان معاینه بیماران توسط پزشک در مراکز ملکی تامین اجتماعی بسیار کوتاه است، گفت: بخشی از دلیل آن مربوط به کمبود نیروی انسانی، آموزش و مراجعه زیاد بیماران است به طوری که نمی توانیم مراجعه کنندگان را از مراکز درمانی بازگردانیم، اما بر اساس قانون هر ساعت ۸ بیمار باید معاینه شوند که در برخی مراکز به تشخیص کمیته‌های استانی تا ۱۲ بیمار نیز قانونی است.

کد خبر 3035326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha