۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۳۱

رئیس اداره محیط زیست دزفول خبر داد:

خوزستان به پروژه حفاظت از زاگرس مرکزی پیوست/ دزفول شهر پایلوت

خوزستان به پروژه حفاظت از زاگرس مرکزی پیوست/ دزفول شهر پایلوت

دزفول- رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: خوشبختانه با پیگیری‎های انجام شده سرانجام استان خوزستان با اعلام معصومه ابتکار به پروژه بین المللی«حفاظت از زاگرس مرکزی» پیوست.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی نژاد ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان دزفول که در طبیعت کوهستانی بخش سردشت این شهرستان با حضور مسئولان ادارات و درجهت رفع مشکلات دوبخش کوهستانی سردشت و شهیون برگزار شد، اظهار کرد: از پنج سال گذشته پروژه بین المللی «حفاظت از زاگرس مرکزی ایران» توسط برخی استان ها آغاز شده بود و باوجود اینکه ۴۵ درصد مساحت استان خوزستان راحوزه زاگرس تشکیل می دهد اما این استان تا همین سال جاری در پروژه مذکور سهمی نداشت.

دزفول شهر پایلوت پروژه زاگرس

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری هایی که در بحث طبیعت بخش سردشت و شهیون دزفول به عمل آوردیم با اعلام رسمی رئیس سازمان محیط زیست، سرانجام استان خوزستان به پروژه بین المللی «حفاظت از زاگرس مرکزی» پیوست و شهرستان دزفول نیز به عنوان شهر پایلوت نماینده این پروژه در استان شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول تصریح کرد: پیرامون این پروژه، ما آموزش جوامع محلی و انجام تحقیقات درخصوص گونه های گیاهی و جانوری بخش سردشت و شهیون را انجام داده ایم و سایر اقدامات نیز در دست اجرا است.

قلی نژاد با بیان اینکه آبشار شوی به عنوان اولین اثر طبیعی- ملی ایران در بخش شهیون و زاگرس قرار دارد، گفت: با همکاری اداره های مختلف از جمله فرمانداری کارهای خوبی را در جهت نشان دادن پتانسیل های گردشگری محدوده این آبشار انجام داده ایم.

احداث پاسگاه محیط بانی در کوی هفت تنان

وی درادامه کوی هفت تنان  سردشت را اولین منطقه تحت حفاظت این بخش برشمرد و افزود: در حال حاضر اولین پاسگاه محیط بانی را در حد ابتدایی در این محل دایر کرده ایم تا در ادامه ساختمان این پاسگاه حفاظتی را به عنوان نماینده اداره محیط زیست دزفول در این منطقه احداث کنیم.

تلاش برای ثبت ملی فسیل بردگژدم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول همچنین با بیان اینکه پرونده فسیل «بردگژدم» در روستای لیوس نیز به عنوان دومین پرونده طبیعی- ملی استان به تهران ارسال شده است، افزود: امیدوار هستیم در سال آینده شاهد معرفی این فسیل به عنوان بزرگترین مایکروفسیل ایران در بخش شهیون باشیم، ضمن اینکه این اثر طبیعی به دلیل تاثیر زیادی که در بخش گردشگری دارد نیازمند توجه و حفاظت زیادی است.

لزوم احداث ایستگاه آتش نشانی در جنگل های بلوط

قلی نژاد در ادامه با بیان اینکه ۲۳۰ هزار هکتار جنگل بلوط درشمال خوزستان وجود دارد، عنوان کرد: بااین وجود ما از امکانات اطفا حریق محروم هستیم و آتش سوزی های سال های گذشته در این جنگل هارا با کمترین امکانات توانستیم مهار کنیم، بنابراین ما در حوزه تامین اعتبار برای حوزه جنگلی بلوط از استان گله مند هستیم به طوری که درخواست احداث ایستگاه آتش نشانی در جنگل های بلوط را خواستار بودیم اما متاسفانه تاکنون به این خواسته توجه نشده است.

وی یادآور شد: با توجه به وسعت جنگلی شهرستان دزفول باید در زمینه تجهیزات و اعتبارات درجهت حفظ این حوزه های جنگلی به دزفول توجه بیشتری شود.

کد خبر 3040390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha