اپلیکیشن اورژانس همراه تولید شد

اپلیکیشن اورژانس همراه تولید شد

نرم افزار کاربردی اورژانس همراه با قابلیت نصب بر روی تلفن های با سیستم عامل اندروید توسط دانشجوی واحد علوم تحقیقات طراحی و تولید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرپرهام پیرهادی راد دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات نرم افزار کاربردی اورژانس همراه را طراحی کرد که این نرم افزار به صورت رایگان برای تلفن های با سیستم عامل آندروید در مارکت های آنرویدی قابل دانلود است.

وی گفت: براساس آمارهای موجود جمعیت زیادی از انسان ها در دنیا به دلیل سوانح مختلف جاده ای، شهری، برون شهری و غیره مورد تهدید قرار گرفته اند و برخی از آنها به دلیل عدم رسیدگی و توجه به موقع و صحیح جان خود را از دست می دهند.

این محقق افزود: با توجه به آمار فوت شدگان ناشی از حوادث، وجود سیستمی که بتواند راهنمایی های اولیه امداد رسانی به بیماران و مسدومان را به نزدیکترین فرد در محل حادثه ارائه دهد بیش از پیش احساس می شود.

پیرهادی با بیان اینکه  به طور معمول دقایق اولیه هر حادثه از نظر امدادی بسیار حائز اهمیت است و امدادگران این دقایق را دقایق طلایی می نامند، اظهار داشت: از طریق نرم افزار کاربردی اورژانس همراه قادر خواهیم بود با دسترسی به اقدامات ضروری، سیزده موقعیت اورژانسی فرد آسیب دیده را تا رسیدن نیروهای امدادی در حالت پایدار قرار داده و مصدوم را از مخاطرات و تهدید های جانی دور کرد.

این محقق خاطرنشان کرد: این برنامه علاوه بر نمایش متون، امکان پخش فایل صوتی اقدامات لازم را نیز برای شما فراهم می کند به نحوی که در هنگام امدادرسانی کافی است تلفن همراه خود را بر روی زمین قرار داده و با لمس صفحه تلفن به توضیحات آن گوش داده و اقدام مقتضی را انجام دهید.

کد خبر 3045287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha