۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۰۴

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان:

صيانت از آراء مردم وظیفه مسئولان است/ ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی

صيانت از آراء مردم وظیفه مسئولان است/ ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی

سمنان - رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبری به قانون مداری و رعايت اصل بی طرفی در انتخابات گفت: وظيفه ما در اين راستا حفظ و صيانت از حقوق و آراء مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا میرزایی صبح سه شنبه در اولین دوره آموزش نمایندگان فرماندار در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه که با حضور ۲۰۰ نفر در محل سالن تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد، ضمن اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري به قانون مداري و رعايت اصل بي طرفي در انتخابات گفت: وظيفه ما در اين راستا حفظ و صيانت از حقوق و آراء مردم است.

وی با تاكيد بر اينكه بايد اقدامات لازم برای برگزاری صحيح و سالم انتخابات پيش رو به صورت کامل انجام پذیرد، تصریح کرد: هدف اصلی مجریان زمینه سازی برگزاری يك انتخابات پرشور، شفاف و رقابتی در سطح استان سمنان است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: حضور پرشكوه و بستر سازي براي مشاركت آحاد مردم، گروه ها و شخصيت ها و افراد نخبگان در انتخابات بسیار مهم و ضروری است.

میرزایی ادامه داد: اميد است با تمهيدات انديشيده شده فضای مناسبی برای حضور عمومی و گسترده مردم در پای صندوق های رای در هفتم اسفند ماه ايجاد شود.

وی همچنين رعايت بحث اخلاق انتخاباتی در جريان روند انتخابات را مهم دانست  و افزود: همه بايد اخلاق اسلامی را الگو و منش خودشان قرار دهند.

معاون سیاسی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه طرفداران يك كانديدا هم بايد موازین اخلاقی را رعايت کنند، خاطرنشان کرد: تخريب كانديداها با مفاد قانون و آموزه هاي شرعي مطابقت ندارد پس بايد از تخريب افراد جلوگيري شود و فضاي آرام و با نشاط و با رعایت اخلاق مداري در عرصه انتخابات ايجاد شود.

فرماندار و رئیس هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه شهرستان سمنان مهدیشهر و سرخه و رئیس حوزه استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دوره آموزشی با بيان وظايف و اهميت نقش نمایندگان فرماندار در شعبه های اخذ رای، در تضمين و سلامت انتخابات، رعايت كامل قانون را از مهمترين وظايف نمایندگان فرماندار برشمرد و خواستار تعامل مناسب با اعضاي شعبه در روز انتخابات در شعب اخذ رای شد.

سید عباس دانایی رعايت پوشش اسلامي، صدق در گفتار و رعايت متانت را و مبنای اجرای کامل قانون را از ويژگي هاي دست اندرکاران و مجریان انتخابات دانست و بیان داشت: بستر سازی حضورحداکثری مردم در پای صندوق های رای با تعامل و همکاری همه عوامل اجرایی و بخش های نظارتی و اجرایی و بازرسی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای اختیارات فرماندار را داشته و می طلبد تا تعامل آنان با اعضای نظارت و بازررسی و اعضای شعبه قابل توجه باشد، افزود: آشنایی به قوانین وآئین نامه های انتخاباتی توسط نمایندگان فرماندار ضروری است.

مقام عالی دولت در شهرستان سمنان اظهار داشت: انتخابات یک امر بسیار حساس برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان نظام در تمام مراحل به دنبال  آسیب به انتخابات و کاهش  مشارکت مردم در انتخابات هستند.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری سمنان و رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان نیز هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی با حقوق و قوانین انتخابات و شرح وظایف نمایندگان فرماندار اعلام و تصریح کرد: بیشتر افراد معرفی شده در این بخش از انتخابات درمرکز حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر و سرخه  دارای تجربه در برگزاری چندین دوره  انتخابات هستند که  تا حدودی زیادی  تسلط بر قوانین مرتبط را دارند.

مرتضایی با اشاره به اینکه تسلط بر قوانین و مقررات یکی از مواردی است که  موجب تظمین سلامت انتخابات و مشروعیت و مقبولیت آن در جامعه می شود، بر استمرار جلسات آموزشی بر اساس برنامه زمانبندی شده  تاکید کرد.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری و رئیس ستاد انتخابات شهرستان سمنان هم با شاره به برگزاری دو انتخابات مهم در هفتم اسفندماه سال جاری بر بسترسازی مناسب از سوی دست اندرکاران انتخابات برای خلق حماسه ای دیگر از سوی هموطنان، تاکید کرد و افزود: انتخابات یکی از مهمترین مصادیق مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در اداره جامعه و تعیین سرنوشت آنان است.

رمضانعلی نوچه ناسار برگزاری انتخابات با محوریت مردم را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: نمایندگان فرماندار باید نسبت به تمام موارد در شعبه  اخذ رای تسلط کافی داشته باشند.

وی خواستار اهتمام بین نمایندگان فرماندار با تعامل با ستاد انتخابات در پیگیری مسائل شعبه اخذ رای بر اساس دستورالعمل وظایف قانونی شد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان سمنان با اشاره به اینکه  هر شعبه اخذ رای دارای پنج  عضو است، گفت: در شعب پرتراکم با تشخیص هیئت اجرایی نیاز به  هفت نفر نیرو خواهیم داشت.

کد خبر 3047212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha