۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۴۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

قم می‌تواند الگوی بهداشت و درمان کشور باشد/خرید ۳۰ بالگرد اورژانس

قم می‌تواند الگوی بهداشت و درمان کشور باشد/خرید ۳۰ بالگرد اورژانس

قم - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیشرفت‌های قم در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: این استان در این زمینه می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر سه‌شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی بیمارستان هزار تختخوابی قم در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های زیادی که برای ارتقاء بخش بهداشت و درمان این استان انجام شده است، گفت: قم از لحاظ ارتقاء بهداشت و درمان تحولات خوبی داشته و از استان‌های ممتاز کشور است و می‌تواند الگوی خوبی برای کل کشور باشد.

وی با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی در قم و نجات جان بسیاری از طریق این اورژانس عنوان کرد: قم به دلیل موقعیت مکانی و مواصلاتی و تراکم عبور و مرور از مهم‌ترین استان‌هایی است که باید در اختصاص بالگرد مورد توجه باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مذاکراتی که برای خرید بالگرد صورت گرفته است، ابراز داشت: با انجام مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن ۳۰ فروند بالگرد ویژه آمبولانس خریداری می‌شود.

وی در ادامه به طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، اشاره کرد و افزود: این طرح از جمله بهترین طرح‌ها و خدماتی که برای مردم و بخصوص حاشیه نشین‌ها برنامه‌ریزی شده است که با اجرای آن ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: با اجرای کامل این طرح برای هر فرد پرونده الکترونیکی سلامت تهیه می‌شود که این اتفاق می‌تواند در پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها موفق عمل کند و در این زمینه مردم نیز باید همکاری بیشتری را داشته باشند تا از بسیاری بیماری‌ها که باعث از کار افتادگی و افسردگی می‌شود جلوگیری کرد.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولان استان در واگذاری زمین جهت ساخت و راه‌اندازی پایگاه‌ها و مراکز جامع خدمات همکاری بیشتری را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

یادآور می‌شود: کلنگ احداث شهرک سلامت و بیمارستان هزار تختخوابی خاتم با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت امروز در شهرک پردیسان و زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار به زمین زده شد.

کد خبر 3047340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha