۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۳۸

استاندار هرمزگان:

عمان می تواند بازار مصرف و نقطه ترانزیت محصولات هرمزگان باشد

عمان می تواند بازار مصرف و نقطه ترانزیت محصولات هرمزگان باشد

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: عمان هم می تواند هدفی برای بازار مصرف و همچنین نقطه ترانزیت محصولات هرمزگان به دیگر کشورها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم جادری بعد از ظهر سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان سفر هیئتی از مدیران استان هرمزگان به کشور عمان را کاری موثر و مثبت دانست و بیان داشت: نتایج حاصل از این سفر که اولین سفر بازرگانی و تجاری مدیران هرمزگان به کشوری دیگر محسوب می شد، بسیار خوب بود و توافقاتی با استان مسندم در کشور عمان انجام شد.

وی ادامه داد: دستاوردهای این سفر خوب ارزیابی شده و تمامی تصمیمات و تفاهماتی که انجام شده باید با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود.

استاندار هرمزگان افزود: پس از این سفر دفتر اقتصادی استان هرمزگان در شهر خصب استان مسندم کشور عمان راه اندازی شد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

جادری با بیان اینکه عمان هم می تواند هدفی برای بازار مصرف و همچنین نقطه ترانزیت محصولات هرمزگان به دیگر کشورها باشد، تصریح کرد: عمان کشوری سرمایه پذیر است و ما می توانیم صدور خدمات فنی و مهندسی، انجام کارهای بهداشتی و درمانی، کار صنعتی و برپایی نمایشگاه ها را در این کشور داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در همه بخش ها می توان با عمان سرمایه گذاری مشترک انجام داد و برای به نتیجه رسیدن تفاهم نامه هایی که میان استان های هرمزگان و مسندم عمان منعقد شده باید کارگروهی در هرمزگان تشکیل شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه محصولات کشاورزی و صنایع دستی هرمزگان مورد نیاز و درخواست کشور عمان بوده است، اضافه کرد: باید به سمت تقویت بارگانی خارجی استان هرمزگان برویم و مراودات با عمان را تقویت کنیم.

کد خبر 3047403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha