۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۴۰

نماینده ولی فقیه در گلستان:

اسلام زمینه حضور زن در عرصه های مختلف را فراهم کرد

اسلام زمینه حضور زن در عرصه های مختلف را فراهم کرد

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اسلام زمینه حضور زن در عرصه های مختلف را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، ظهر سه شنبه، در همایش نقش بانوان در انقلاب اسلامی، با ابراز خوشحالی از این بانوان فارس و ترکمن در یک مکان جمع شده اند، این مساله را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب استقلال است. این که کشور ما امروز روی پای خودش ایستاده است و به خدا و ملت خودش متکی است از دستاوردهای انقلاب است.

نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری، با بیان این که در گذشته کشور ما یا زیر چتر کشورهای مختلف مانند روس ها و انگلیس ها بود، اضافه کرد: مسئولان مملکتی ما را خارجی ها تعیین می کردند. ما دیروز وابسته و ذلیل بودیم و استقلال نداشتیم ولی امروز استقلال پیدا کرده ایم و روی پای خود و دارای عزت هستیم.

آیت الله نورمفیدی، عزت را دستاورد دیگر انقلاب دانست و با بیان این که بزرگان دین و خداوند هیچ گاه اجازه نمی دهند یک مومن ذلیل شود، تصریح کرد: سران مملکت را باید یا سفارت روس یا سفارت انگلیس و آمریکا تعیین می کردند اما امروز خودمان انتخاب می کنیم و با انقلاب عزت پیدا کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، ادامه داد: توسعه هم مساله مهم دیگری بود که پس از انقلاب به آن دست یافتیم. رجال سیاسی مملکت قبل از انقلاب می گفتند ایرانی چیزی بلد نیست و اگر می خواهد توسعه یابد باید از فرق سر نا ناخن پا اروپایی شود. حتی تحقیر می کردند که ایرانی نمی تواند آفتابه بسازد. آن ها آنقدر خود فروخته بودند که ملت را این گونه می دیدند.

وی با بیان این که امروز دستاوردهای زیادی در کشور داریم، انرژی هسته ای را یکی از مسائل مهمی عنوان کرد که پس از انقلاب به آن دست یافتیم و اضافه کرد: دنیا وحشت کرده بود که ایران به ساخت بمب اتم نزدیک شده است. اکنون ایران جزو هشت کشور هسته ای قرار دارد.

آیت الله نورمفیدی که معتقد است در کنار موفقیت های مشکلات هم در کشوری وجود دارد، پیشرفت کشور را در مقابل مشکلات بسیار ارزشمند دانست و گفت: پیشرفت های بسیاری اساسی که باعث می شود کشور در زمینه های دیگر هم ارام آرام مسیر را ادامه دهد پس از انقلاب ایجاد شد. در گذشته راه پیشرفت های اساسی را برای ملت بسته بودند اما امروز در دینا قدرتمند هستیم.

انقلاب اسلامی زمینه پیشرفت بانوان را فراهم کرد

وی در ادامه به توضیح نقش بانوان در انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: انقلاب طرحی را برای بانوان باز کرد که آن تفکر غربی و نگاه غربی ها را به زن به صورت اساسی متحول کرد و این بسیار مهم است زیرا تفکر غالب کشورهای دنیا می گفتند زن فقط یک امتیاز دارد و آن فریبندگی و دلربایی است.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: اما انقلاب آمد و به تفکر غربی گفت نه، زن هم مانند مرد در همه عرصه های پیشرفت و ترقی مانند مدیریت و صنعت می تواند وارد شود و استعداد خوبی هم دارد. حتی استعداد علمی خانم ها آن مقداری که من تجربه کردم گاهی می بینم بیشتر است. در کلاس های درس دیدم که خانمهاهم بهتر مطلب را فهمیده اند و هم بهتر نوشته اند.

نمایند مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خواستار قدردانی از خدمت بزرگی اسلام و انقلاب به بانوان کرد شد و گفت: خانم ها باید از اسلام متشکر باشند. نبی مکرم اسلام بود که در عرصه جهان خط جدیدی را راجع به خانم ها باز کرد.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده اند زن و مرد فرقی ندارند و وقتی کار شایسته ای انجام دهند هر دو را یکسان نگاه می کنیم. پایه گذار تکریم خانم ها خداوند است. رسول خدا (ص) فرموده اند مردان با شخصیت به خانم ها احترام می گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: اسلام می گوید زن فقط در محیط خانواده باید محبت اش را ابراز کند نه کوچه  و خیابان و بازار. حتی اگر نامحرمی بود نباید ابراز کند. اسلام امتیاز زن را دیده است ولی برای آن شرایط گذاشته است.

وی یکی از فلسفه های حوزه علمی مکبت الزهرا را این مساله دانست که خانم ها خودشان وارد عرصه های مختلف بشوند و خودشان را بشناسند و جایگاهی را که خداوند و پیامبر و بزرگان دین در نظر گرفته اند را درک کنند.

امام جمعه گرگان در ادامه یکی از امتیازات استان گلستان را حضور اقوام مختلفی دانست که درکمال صفا و صمیمیت با هم زندگی می کنند. وی در این رابطه توضیح داد: باید قدر این زندگی را بدانیم. شیعه با مبانی خودش عمل می کند و اهل سنت هم بر اساس مبانی خودش و عاقبت کار دست خدا است.

وی اضافه کرد: همانطوری که ائمه فرموده اند ما همه خدایمان یکی است، دین ما یکی است، کتاب ما یکی است، قبله ما یکی است، نماز ما یکی است. فردای قیامت هم همه چیز دست خدا است. هر کس به اندازه عمل خود در این دنیا پاداش کسب می کند.

آیت الله نورمفیدی وحدت را نعمتی دانست که باید حفظ کنیم و ادامه داد: باید از این برکتی که انقلاب ایجاد کرده پاسداری کنیم. انشالله توفیق حرکت در مسیری که اسلام تعیین کرده بدست آورید. مراقب باشیم در دام دشمن نیافتیم. به فضای مجازی که آثار خطرناکی هم دارد گوش ندهیم. خانم های مسلمان باید روی دنیا تاثیر بگذارند نه این که ما تحت تاثیر دنیا قرار بگیریم.

 

کد خبر 3047435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha