۱۱ فروردین ۱۳۸۵، ۱۴:۳۱

66 كشته و 1246مجروح آخرين آمار تلفات زمين لرزه لرستان است

66 كشته و 1246مجروح آخرين آمار تلفات زمين لرزه لرستان است

بر اساس آخرين آمار دريافتي به دنبال زمين لرزه صبح امروز در استان لرستان 66 نفر كشته و 1246 نفر مجروح شدند كه تمامي كشته شدگان مربوط به روستا هاي دو شهرستان بروجرد و دو رود هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به مناطق زلزله زده استان لرستان ، زمين لرزه 1/6 ريشتري صبح امروز 270 روستا از توابع شهرستان هاي بروجرد ، دو رود ، خرم آباد و.. را لرزاند وشدت تخريب اين روستاها بين 10 تا 100 درصد اعلام شده است.

بنابر اين گزارش تا اين لحظه كه بخش اعظمي از آوار برداري ها و نجات مصدومان انجام شده است 66 نفر كشته و 1246 نفر نيز مجروح و به بيمارستان هاي استان و شهرهاي ديگر منتقل شدند.

 بنا بر اعلام مسئولان محلي و مردم منطقه اگر اطلاع رساني بعد از اولين پيش لرزه كه با قدرت 8/4 ريشتري شب گذشته(پنجشنبه) روي داد نبود به طور قطع آمار كشته ها هم اكنون بيش از اين رقم بود.

خبرنگار اعزامي مهرمي افرايد: شب پنج شنبه در پي وقوع پيش لرزه ، مسئولان محلي و استاني با استفاده از خودروهاي سيار و بلندگوها نسبت به احتمال وقوع زلزله، در سطح 1280 روستاي موجود در اين مناطق اطلاع رساني كردند، كه اين اقدام موجب شد تا بخش اعظمي از ساكنان روستاها در زمان وقوع زلزله در فضاي باز حضور داشته ودر نتيجه از اين حادثه جان سالم به در بردند.

بنابر اين گزارش زخمي شدگان و افراد كشته شده در زمين لرزه ، جزوء كساني بودند كه با اين پيش فرض كه خطر وقوع زلزله برطرف شده است، مجددا به داخل منازلشان برگشتند.

به گفته خبرنگار ما هم اكنون نيروهاي امداد و نجات و آوار برداري اعم ازتيم هاي هلال احمر و گروه هاي امداد ارتش ، بسيج ، سپاه و .. در سطح منطقه مشغول فعاليت بوده و كار امداد و نجات و بيرون كشيدن زخمي ها و كشته شدگان تقريبا به اتمام رسيده است و مقدمات اسكان موقت زلزله زدگان در حال انجام است. 

 

کد خبر 306565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha