۲۵ فروردین ۱۳۸۵، ۱۹:۵۱

احمدي نژاد در آيين گشايش سومين كنفرانس بين المللي قدس:

درخت پوسيده رژيم صهيونيستي با يك طوفان در هم خواهد شكست/ رژيم صهيونيستي تحميل يك تهديد دائمي و افسار گسيخته است

درخت پوسيده رژيم صهيونيستي با يك طوفان در هم خواهد شكست/ رژيم صهيونيستي تحميل يك تهديد دائمي و افسار گسيخته است

رئيس جمهوري اسلامي ايران، رژيم صهيونيستي را رو به اضمحلال دانست و گفت: رژيم صهيونيستي درخت خشكيده و پوسيده اي است كه با يك طوفان درهم خواهد شكست.

به گزارش خبرگزاري"مهر" متن كامل سخنان رئيس جمهوري اسلامي ايران در آيين گشايش سومين كنفرانس بين المللي قدس و حماين از مردم فلسطين بدين شرح است:

اللهم عجل لويك الفرج و العافيه والنصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

انديشمندان و صاحبنظران عزيز
روساي گرانقدر و نمايندگان محترم مجالس
خانم ها و آقايان؛

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

ضمن خوش آمد گويي از جانب مردم عزيزمان و دولت جمهوري اسلامي، مراتب تقدير و تشكر خود را از حضور شما، تقديم مي دارم. اميدوارم رنج سفر بر شما كه از كشورهاي دور و نزديك تشريف آورده ايد با حضور پرثمر و با بركتي كه در اين اجلاس خواهيد داشت آسان شود.

خوشبختانه اين اجلاس مصادف با ايام ولادت پيامبر عظيم الشان اسلام شده است و اين تقارن مباركي است.

پيامبر اسلام پيامبر رحمت، رافت، عدالت وكرامت انساني است. او كانون وحدت همه خداپرستان جهان و همه مسلمانان و مبشر صلح آميز برپايه توحيد و عدالت است. آن عزيز، خير خواه همه بشريت و نقطه اوج تكامل بشري و وارث همه پيامبران الهي است. اين ولادت با بركت را به همه حضار محترم، به مسلمانان و به همه بشريت تبريك مي گويم.

عالي جنابان؛
خواهران و برادران عزيز؛

موضوع فلسطين از دغدغه هاي شصت ساله مردم منطقه وامت اسلامي است. رنجي كه اشغالگران صهيونيست به مردم منطقه، مسلمانان و به ويژه فلسطينيان تحميل كرده اند رنج جانكاهي است كه به سادگي قابل جبران نيست و من دراينجا به شمه اي از ان اشاره مي كنم:

تهديد دائمي:

وجود اين رژيم، تحميل يك تهديد دائمي وافسارگسيخته است ، به نحوي كه هيچ يك از ملتها و كشورهاي اسلامي و منطقه از جانب آن احساس امنيت نكنند. هر چه اين كشورها و ملتها به كانون تهديد نزديكتر باشند احساس نا امني بيشتر مي شود. مردم فلسطين درمتن چنين تهديد ي هستند. به همين دليل در حداقل شصت سال اخير هرگز حتي يك روز را با امنيت خاطر و آرامش سپري نكرده اند. سه نسل از فرزندان فلسطين در اين وضع زندگي كرده ومي كنند. مردم مصر، اردن، سوريه، لبنان و كل خاورميانه نيز شرايط كما بيش مشابهي دارند.

اتلاف منابع عظيم منطقه و امت اسلامي:

با حضور رژيم غاصب صهيونيستي، بخش عظيمي از ثروت و سرمايه هاي كشور هاي اسلامي ومنطقه صرف حفظ قدرت دفاعي وسالهايي صرف دفاع شده است. همچنين بخش مهمي از نيروهاي انساني كه اصلي ترين سرمايه هر ملتي هستند، در اين مسير هزينه شده است.

اهانت به كيان وعزت مومنين و خداپرستان:

موجوديت چنين تهديدي عزت امت اسلامي وموحدين  و مومنين را مخدوش كرده است. براساس آيه شريفه "لن يجعل للكافرين علي المومنين سبيلا" سيطره چنين رژيمي بر بخشي از مسلمانان و موحدان ساكن در سرزمين هاي اشغالي و منطقه، خلاف رضايت خداوند متعال است.

رژيم صهيونيستي با قتل و كشتار دائمي، تخريب خانه ها ومزارع و با هتك اماكن مقدسه، مساجد و كليساها، تجاوز دائمي با اماكن مسكوني وغير مسكوني و ترورهاي برنامه ريزي شده واعلام شده، عزت فلسطينيان  وبلكه همه مسلمانان وآزاديخواهان جهان را لگدمال مي كند.

تا كي چنين وضعي قابل تحمل ودوام است. مولاي موحدين حضرت علي (ع) هنگامي كه در يكي از شهرهاي مرزي تحت حكومت او دشمنان مهاجم خلخالي از پاي زني يهوديه اي درآوردند، فرمودند: اگر مردي ازغصه چنين امري بميرد نبايد مورد ملامت قرار گيرد.

امروز حتي به كودكان هم رحم نمي كنند و آنان را هدف گلوله هاي خود قرار مي دهند. زنان و مردان فلسطيني را مي ربايند و در زندانهاي هولناك خود شكنجه مي كنند. درخيابان و بازار و مدرسه مردم را به رگبار مي بندند. آيا اين صحنه ها با شان و عزت اسلامي وكرامت انساني سازگاري دارد؟

ايجاد تفرقه در جهان اسلام و ملت هاي منطقه :

اساس برپايي و تداوم حيات اين رژيم غاصب بر تفرقه بين ملتها و دولت هاي منطقه است. آنان با نفوذ وايجاد بدبيني و كدورت، كشورهاي و دولت ها را از يكديگر دور مي كنند تا دراين فضا و با برقراري برخي ارتباطات پنهاني، تحميل قرار دادهاي سنگين نظامي و اقتصادي وتحميلات ننگين سياسي توسط نظام سلطه بر ملت ها و دولت هاي منطقه ميسر گردد.

رژيم صهيونيستي كانون تفاهم كشورهاي زورگو ومخالف امت اسلام وعليه مسلمانان است. دشمنان و بدخواهان باتقويت و پشتيباني چنين تهديدي عملا بر امت اسلامي وكشورها و ملتهاي منطقه فشار وارد مي آورند وعليرغم اختلافات عميق و فراواني كه دارند در اين نقطه به هم مي رسند و وحدت دارند.

در واقع اعمال زور دولت هاي سلطه گر بر مسلمانان، عموما از طريق رژيم اشغالگر قدس است واين رژيم به نمايندگي از آنان وظيفه ترور، تهديد، ايجاد تفرقه وخرابكاري در روابط سياسي، اقتصادي وفرهنگي كشورهاي منطقه با يكديگر و با ساير كشورهاي جهان را برعهده دارد.

جلوگيري از پيشرفت و تعالي كشورهاي اسلامي:

دولت هاي زورگو كه به بهانه هاي مختلف مانع انتقال علم و فناوري و پيشرفت ملت هاي منطقه مي شوند و آن را تهديدي براي اين رژيم فاسد به حساب مي آورند، اجازه نمي دهند كه كشورهاي منطقه راه ترقي وتعالي را طي كنند. حتي با فناوري هاي بومي دركشورهاي اسلامي مخالفت مي كنند و هر دستاورد علمي را تهديدي براي امنيت دولت اشغالگر قدس تعبير ميكنند.

ملاحظه كنيد با ملت ما كه توانسته است با اتكا به خلاقيت دانشمندان خود به فناوري هسته اي دست يابد چگونه برخورد مي كنند؟در حالي كه امروزه فناوري هسته اي از پايه هاي اصلي پيشرفت وخدمت به مردم است و همه كشورهاي فاقد آن در آينده نه چندان دور مجبورند به آن روي آورند تا بتوانند انرژي مورد نياز خود را تامين ودر زمينه هاي علمي و فني و توليدي از فناوري هسته اي استفاده كنند.

توهين به مقدسات و هدم ميراث فرهنگي :

اهانت به مسجد الاقصي وتغييرات جمعيتي و فيزيكي درقدس شريف  و مسجد الاقصي كه مورد احترام همه موحدين و پيرامون اديان الهي است، از تبعات اشغالگري صهيونيستي و موجب انهدام اين نهاد توحيدي و ويراني ميراث گرانقدر بشري است.

آوارگي فلسطيني هاي بيگانه:

امروز آوارگي ميليون ها فلسطيني از سرزمين پدري خود رنج و ظلمي است كه ابعاد آن قابل توصيف نيست.

عالي جنابان؛
نمايندگان محترم؛
خواهران و برادران ارجمند؛

 اينها شمه اي از آثار تداوم چنين رژيم جعلي است. سوال اين است كه فلسفه تاسيس وتحميل چنين رژيمي توسط برخي قدرتهاي غربي چيست؟

برخي قدرتهاي غربي معتقد ند كه در جنگ جهاني دوم جمعيت زيادي از يهوديان را كشته اند و براي جبران چنين فاجعه اي اين رژيم اشغالگر را تاسيس كرده اند.

ضمن احترام به همه اقوام و ملل و پيرامون اديان الهي، سوال اين است كه اگر چنين فاجعه اي واقعيت دارد، چرا با هزينه مردم منطقه، با اشغال و سركوب دائم مردم فلسطين، با آوارگي ميليون ها فلسطيني، با تخريب شهرها و روستاها و مزارع و چرا با آتش وگلوله و زور و چرا در سرزمين هاي اسلامي بايد جبران شود.

آيا فاجعه تاسيس چنين رژيمي كمتر ازهولوكاست مورد ادعاي شماست؟ اگر در موضوع هولوكاست ترديد جدي وجود دارد در فاجعه و هولوكاست فلسطين هيچ ترديدي وجود ندارد.

هولوكاست بيش از شصت سال است كه در فلسطين جريان دارد.

عالي جنابان؛
خواهران و برادران عزيز؛

واقعيت تلخ اين است كه شبكه گسترده صهيونيست ها ده ها سال است كه با هدف سيطره و تسلط، دولت هاي زور گو و قدرتمند را به خدمت گرفته است وبرخي دولت هاي ضعيف درغرب نيز تسليم صهيونيست ها هستند.

امروز فقط فلسطين و دنياي اسلامي متاثر از تهديدات صهيونيسم نيست بلكه بخش عظيمي از منافع اقتصادي وسياسي مردم غرب نيز گروگان صهيونيست هاست.

متاسفم اعلام مي كنم دولت هاي تحت نفوذ صهيونيست ها در برخي از كشورهاي اروپايي براي تحكيم پايه هاي حكومنت خود حاضرند منابع مالي، صنعتي، كشاورزي و پست هاي كليدي كشور خود را در اختيار آنان قرار دهند و آزادي، عزت و شرف شهروندان خود را زير پاي صهيونيست ها قرباني كنند. در اين مورد حرف هاي زيادي هست كه انشاالله درفرصت مناسب باملتها به خصوص مردم اروپا در ميان خواهم گذاشت.

مسئله فلسطين فقط موضوع جهان اسلام نيست بلكه موضوع امروز بشريت است. فاجعه اشغالگري در فلسطين وجنايات روزمره، به عزت وكرامت بشري لطمه وارد كرده است.

كدان انسان ازاده اي است كه به آنچه در سرزمين ها اشغالي مي گذرد، رضايت دهد؟ چه بسيار از مردمان فلسطيني كه درآرزوي بازگشت به خانه هاي خود از دنيا رفته اند وچه بسيار از فرزندان فلسطيني كه در روياي بازگشت به فلسطين زندگي مي كنند و اميدوارند به خانه پدري خود بازگردند.

چاره چيست؟ و راه حل كدام است؟

عالي جنابان؛
خواهران وبرادران ارجمند؛

صلح و آرامش پايدار صرفا برپايه توحيد، حفظ كرامت انساني وعدالت استوار است.

ظلم و تعدي با توحيد، كرامت انساني  وعدالت سازگاري ندارد. رژيم صهيونيستي يك ظلم آشكار و ذات او يك تهديد بالفعل دائمي است وتاسيس او با همين هدف يعني استقرار يك تهديد دائم در منطقه بوده است. لذا استمرار حيات اواستمرار تهديد وظلم است و بدون تهديد و تجاوز وجود خارجي ندارد وذاتا نمي تواند درفضاي صلح وآرامش باقي بماند، چنين رژيمي حتي اگر در يك وجب از خاك فلسطين مستقر باشد به تهديد خود ادامه خواهد داد.

قدرتهاي زورگوي جهاني را ملاحظه كنيد، وقتي به حمايت از رژيم صهيونيستي مي رسند هيچ خط قرمزي از عدالت، حقوق بشر و كرامت انساني نمي شناسند. حكومت غاصب صهيونيستي نقطه تلاقي همه فسادها و بي عدالتي هاي قدرتهاي فاسد و زورگو است.

كار فلسطين و مردم منطقه تنها با برپايي يك حكومت مردمي با سامان مي رسد. حق حكومت از آن عامه مردم فلسطين است و آنان هستند كه بايد نوع حكومت و مسئولين خود را انتخاب كنند. بدين منظور بايد فرصت داده شود همه فلسطيني ها ي اصيل اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي ساكن در داخل فلسطين و يا آوراه در ساير كشورها دريك اعلام نظر آزاد، نوع حكومت و حاكمان خود را برگزينند. به بيان ديگر تنها راه خردمندانه و منطبق بر موازين شناخته شده بين المللي همه پرسي با شركت همه افراد فلسطيني الاصل است.

حاميان رژيم صهيونيسيتي در برابر اين منطق مستحكم سكوت كرده اند.

به آنان مي گويم چه بخواهيد و چه نخواهيد رژيم صهيونيستي رو به اضمحلال است. نهال مقاومت در فلسطين پر از جوانه است و شكوفه هاي ايمان و آزاديخواهي به بار نشسته است. رژيم صهيونيستي درخت خشكيده و پوسيده اي است كه با يك طوفان درهم خواهد شكست. امروز حتي مهاجرين ساكن درفلسطين اشغالي به خصوص مهاجرين آفريقايي و آسيايي دررنج و فقر بسر مي برند وناراضي اند.

به دولت هاي حامي صهيونيسم مي گويم:

در بهاي زندان فلسطيني اشغالي را بگشاييد واجازه دهيد مهاجرين به موطن اصلي خود برگردند و غاصبان سرزمين فلسطين را نيز فرا بخوانيد. البته اگر هنوز خود را مديون آنان مي دانيد محل مناسبي در سرزمين هاي خود به آنان واگذار كنيد و در غير اين صورت بخواهيد كه به موطن اصلي خود برگردند و مانند پدران خودشان زندگي كنند.

خانم ها وآقايان؛

امروز همه درقبال مسئله فلسطين مسئوليم. دشمنان بشريت درتلاشند اين كانون فتنه راحفظ كنند. آنان از منابع و جيب مردم خود براي حفظ چنين رژيمي و به قيمت فقر بدبختي ملت هاي خود هزينه مي كنند.

به لطف الهي امروز ملت ها به ويژه ملت هاي مسلمان بيدارند و بزرگ ترين پشتوانه مردم فلسطين در مبارزه عليه غاصبان صهيونيست هستند.

دولت هاي اسلامي با وحدت ويكپارچگي مي توانند مشكل فلسطين را حل كنند.  مجالس كشور ها مي توانندنقش مهمي دربيداري و وحدت ملت ها ايفا نمايند وموضوع فلسطين را در دستور كار دائمي خود داشته باشند.

مسئله فلسطين موضوع روز و دائمي مسلمانان و بلكه همه بشريت است.  فلسطين نقطه تلاقي و تمايز حق و باطل است. آزادي فلسطين آرمان امروز بشريت است. باور كنيم كه حق پيروز و باطل رفتني است. باور كنيم فلسطين به زودي آزاد مي شود.

رژيم مبتني بر بي عدالتي و تهديد، نمي تواند استمرار داشته باشد. امروز همه شرايط براي تحقق آزادي فلسطين فراهم شده است. بيداري ، وحدت و مقاومت رمز پيروزي است. سرنوشت منطقه در سرزمين قدس رقم خواهد خورد و افتخار بزرگي خواهد بود كه درپيروزي فلسطين شريك باشيم.

از خداوند متعال عزت واقتدار امت اسلامي وپيروزي مردم فلسطين را طلب مي كنم.

بار ديگر ايام مباركت ربيع و تولد پيامبر عزيز اسلام را تبريك ميگويم و از همه دست اندركاران برگزاري اين همايش باشكوه تشكر مي كنم. از حضور همه ميهمانان، برادران و خواهران عزيز قدرداني مي نمايم و اميدوارم نتيجه اين همايش گام بلندي درتحقق آرمان فلسطين باشد.

کد خبر 312018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha