۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰

مدیرکل بهزیستی اردبیل:

موسیقی‌درمانی در مراکز توان‌بخشی اردبیل استفاده شود

موسیقی‌درمانی در مراکز توان‌بخشی اردبیل استفاده شود

اردبیل – مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به ضرورت استفاده از شیوه‌های درمانی جدید ازجمله موسیقی‌درمانی در مراکز توان‌بخشی این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد ستاری صبح چهارشنبه در بازدید از مراکز توان‌بخشی اردبیل گفت: مراکز توان‌بخشی باید بتواند متناسب با اقتضائات و نیازهای روز معلولان نسبت به نگه‌داری و توانمندسازی از آن‌ها اقدام کند.

ستاری با اذعان به فعالیت ۳۱ مرکز آموزشی، توان‌بخشی و حرفه‌آموزی روزانه و شبانه معلولان، ادامه داد: ازجمله انتظار می‌رود مربیان و مشاوران مراکز با مطالعات مستمر اطلاعات به روز داشته و نسبت به استفاده از شیوه‌ها و تکنیک‌های جدی اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان بهترین شکل از نگه‌داری از معلولان را با همکاری خانواده وی دانست و تأکید کرد: درعین‌حال در مراکز توان‌بخشی و نگه‌داری خدمات مختلفی ازجمله ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، خدمات توان‌بخشی شامل فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و کاردرمانی، توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی و توان‌بخشی خانواده‌های معلول مورد تأکید است.

وی افزود: درعین‌حال خدمات بهزیستی به موارد ذکر شده بسنده نشده است و در پرداخت کمک‌هزینه شهریه دانشجویی، هزینه‌های درمانی، مناسب‌سازی منزل و خودرو معلول، هزینه‌های ایاب و ذهاب، هزینه‌های بهبود تغذیه و هزینه‌های معیشتی معلولان تحت حمایت هستند.

ستاری با اشاره به انجام مطالعات گسترده در خصوص علل معلولیت، اضافه کرد: علاوه بر این پایش پرونده‌های معلولان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان درعین‌حال آموزش مستمر کارکنان مراکز توان‌بخشی و نگه‌داری را تأکید کرد و گفت: در این راستا متناسب با استانداردهای روز عمل می‌شود تا مربیان و مشاوران بااطلاع کامل نسبت به حمایت از معلول اقدام کنند.

کد خبر 3564625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha