۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰

فرماندار ارومیه به مهر خبر داد؛

پیش بینی ۸۲۶ صندوق اخذ رأی در ارومیه

پیش بینی ۸۲۶ صندوق اخذ رأی در ارومیه

ارومیه – فرماندار ارومیه گفت: در این دوره از انتخابات ۸۲۶ صندوق اخذ رأی در شهرستان ارومیه پیش بینی شده است.

عباس حسن خانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ارومیه ۴۱۳ شعبه اخذ رأی وجود دارد و ۲۷۷ شعبه مربوط به شهر ارومیه و بخش مرکزی شامل شامل انزل، نازلو، صومای برادوست و سیلواناست افزود: واجدین شرایط اخذ رأی در حوزه انتخابی ارومیه ۷۳۳ هزار نفر است

وی با بیان اینکه از شعبات پیش بینی شده در ارومیه تعداد ۲۸۲ شعبه به صورت ثابت و ۱۳۱ مورد به صورت سیار وظیفه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در هفتم اسفند امسال به عهده دارند ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه منظم تر و قانونی تر انتخابات پیش بینی شده است.

وی نظارت و بازرسی از شعبات اخذ رأی را جهت ایجاد نظم در انتخابات و مقابله با تخلفات و قانون شکنی الزامی عنوان و اضافه کرد: در انتخابات هفتم اسفندماه امسال ۹ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش بازرسی، نظارت، هیئت اجرایی، راننده و محافظ در حوزه انتخابی ارومیه نقش آفرینی می‌کنند.

حسن خانی به توزیع دفترچه‌های قوانین و مقررات انتخابات در بین نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: این دفترچه‌ها در بین عوامل اجرایی و نظارتی نیز توزیع شده تا هیچ یک از عوامل اجرایی یا ناظرین با عدم آگاهی از قانون بر سر صندوق‌های رأی حاضر نشوند.

فرماندار ارومیه گفت: تأمین نیروی انسانی برای شعب اعم از اجرایی و کاربر رایانه، تأمین خودرویی شعب و ستاد، تأمین تجهیزات رایانه ای، امکان سنجی شعبات اخذ رأی و تأمین اقلام و وسایل مورد نیاز شعب اخذ رأی مانند؛ تعرفه‌ها، مهر و صندوق تمهیدات لازم برای برگزار شدن هر چه بهتر انتخابات هفتم اسفند ۹۴ است.

حسن خانی با اشاره به اقلیت‌های مذهبی در شهرستان ارومیه، گفت: یک شعبه اخذ رأی برای ارامنه و پنج شعبه برای اقلیت‌های آشوری و کلدانی درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، از آذربایجان غربی ۱۲ نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب ـ شاهین دژ ـ تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه‌های انتخابیه هفت گانه ماکو ـ شوط ـ پلدشت ـ چالدران، خوی ـ چایپاره، سلماس، نقده ـ اشنویه، مهاباد، بوکان و پیرانشهر ـ سردشت یک نماینده است.

جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و ۲۳۳ هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رأی دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و ۲۹۹ هزار نفر اعلام شده است.

کد خبر 3566116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha