۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷

مهر گزارش می دهد:

شهر٬ آرام؛ دل‌ها در تب‌وتاب نتایج انتخابات

شهر٬ آرام؛ دل‌ها در تب‌وتاب نتایج انتخابات

قزوین- به دنبال حماسه‌آفرینی مردم استان قزوین در انتخابات روز گذشته، شهر در آرامش به سر می‌برد و در عین حال مردم منتظر اعلام نتایج انتخابات هستند.

خبرگزاری مهر٬ گروه استان‌ها- میترا بهرامی: به دنبال حماسه‌آفرینی مردم استان قزوین در انتخابات روز گذشته٬ شهر در آرامش بعد از طوفان این حماسه به سر می‌برد و دل‌ها در تب‌ و تاب اعلام نتایج انتخابات است.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که همگان به اهمیت و حساسیت آن و ضرورت شرکت در این دوره پی برده و با آگاهی در انتخابات حضور یافته بودند.

اینک پس از تلاش‌های بسیار٬ همه انتظار می‌کشند تا ببینند در این آرامش بعد از طوفان حماسه‌شان چه کسانی به عنوان نمایندگان آنان به دو مجلس راه پیدا می‌کنند.

زهرا محمدی بانوی دانشجویی از اهالی قزوین است که به گفته خودش در چند وقت اخیر پیوسته در جنب‌وجوش بوده است تا در وهله نخست انتخابات پرشوری رقم بخورد و پس از آن٬ نامزدهای مورد نظرش به عنوان نماینده به مجلس راه یابند.

محمدی به خبرنگار مهر می‌گوید: اکنون که انتخابات به پایان رسید٬ هیجان زیادی برای آگاهی از نتایج آن داریم.

وی ادامه می‌دهد: در روزهای گذشته اضطراب و فشار زیادی روی ما بود و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا نامزدهای مورد نظر ما در انتخابات پیروز شوند.

رحمانی از دیگر هم‌استانی‌ها آن‌گونه که خود می‌گوید؛ در این ایام گرچه به دلیل بیماری یکی از نزدیکانش قادر به فعالیت در ستادهای انتخاباتی نبود اما حداقل وظیفه خود را انجام داده و در پای صندوق‌های رأی حضور یافته است.

رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان می‌کند: معتقدم هر رأی برای مملکت ما سرنوشت‌ساز است و با توجه به مشغله شخصی خود در این مدت و میسر نبودن تحقیق و شناخت نلمزدها٬ به نامزدی رأی دادم که اصلح بودنش را افراد مورد اعتماد تأیید کردند.

وی عنوان می‌کند: امیدوارم فرد مورد نظرم به عنوان نماینده مردم به بهارستان برود و بتواند آنچه را نیاز امروز مردم به خصوص جوانان است٬ انجام دهد.

از شهرستان آبیک نیز افراد زیادی درگیر تب‌وتاب انتخاباتی شدند تا نتایج مورد نظر خود را در این حماسه‌آفرینی٬ به دست آورند.

حسنی یکی از آبیکی‌هاست که به خبرنگار مهر می‌گوید: ما نیز مانند مردم دیگر منتظر هستیم تا ببینیم نمایندگان ما در این دوره از مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی چه کسانی خواهند بود؛ اما آنچه مهمتر از همه است٬ حضوری بود که مردم در انتخابات داشتند و از استقلال خود دفاع کردند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر واکنش وی و دوستانش در صورت انتخاب نشدن نامزدهای مورد نظر آنان تصریح می‌کند: به طور قطع نتیجه انتخابات هر چه باشد آن را با جان و دل می‌پذیریم و اگر نامزدهای مورد نظر ما رأی نیاورند٬ گرچه ناراحت می‌شویم؛ اما جز احترام به رأی مردم٬ کاری انجام نمی‌دهیم.

هدایتی٬ مرد میانسالی از مردم شهرستان البرز است که می‌گوید: خودم فرصت چندانی برای فعالیت‌های ستادی و انتخاباتی نداشتم اما فرزندانم در این مدت تلاش زیادی کردند تا فرد مورد نظرشان به مجلس راه یابد.

وی اضافه می‌کند: همین جوانان هستند که باید مملکت را با استفاده از تجربه مسن‌ترها بسازند و اکنون که منتظر اعلام نتایج انتخابات هستیم٬ امیدوارم کسانی انتخاب شوند که آینده جوانان بیش از هر چیز دغدغه آنان باشد.

این پدر البرزی عنوان می‌کند: در حال حاضر مردم زیادی انتظار می‌کشند تا ببینند نامزدهای مورد نظر آنان چه تعداد رأی کسب می‌کنند و نمایندگانی که به مجلس می‌روند باید پاسخ این زحمات را با خدمت به خلق‌الله بدهند.

حیدری٬ مادربزرگ قزوینی است که می‌گوید: در دوره جوانی ما این‌طور فعالیت‌ها نبود و حق انتخاب این‌چنینی وجود نداشت.

وی بیان می‌کند: دیدن شور و نشاطی که انتخابات برای جامعه و در بین جوانان به وجود می‌آورد بسیار لذت‌بخش است و دعا می‌کنم این نشاط همیشه با آنان بماند.

وی اضافه می‌کند: کسانی که با رأی مردم به مجلس می‌روند باید برای حل مشکلات جوانان تلاش کنند و به فکر مشکلات مالی مردم باشند.

بر پایه این گزارش٬ اکنون که مردم بار دیگر با حضور خود وظیفه خود را انجام دادند و بار دیگر حامی انقلاب شدند٬ باید چند نکته مورد توجه قرار گیرد.

نخست آنکه نمایندگان مردم در این دوره٬ هر کسی که باشند باید پیش از هر چیز قدر چنین مردمی را بدانند و به پاس حضور حماسی آنان٬ در قدردانی از این مردم بکوشند که راه این قدردانی چیزی نیست جز خدمت جانانه.

دوم آنکه نتیجه انتخابات هر چه باشد باید همگان به آن تمکین کنند و احترام بگذارند؛ چرا که تمام این افراد از فیلتر شورای نگهبان گذشته‌اند٬ صلاحیت آنان تأیید شده و انتخاب آنان حاصل رأی اکثریت مردم و محترم است.

همچنین آنچه نتایج شمارش آرا تا این لحظه بوده و از منابع غیررسمی و بررسی‌های میدانی صورت گرفته است٬ نشانگر احتمال بالای حضور چهره‌های جدید در حوزه‌های انتخابیه استان قزوین در این دوره از انتخابات است.

لازم است این موضوع از سوی کارشناسان و تحلیلگران مورد بررسی قرار گیرد و فرصت‌ها و دلایل آن شناسایی شود تا بهترین دستاورد را به همراه داشته باشد.

کد خبر 3567340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha