۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۰۷

نتایج انتخابات مجلس در تمامی حوزه های استان مرکزی مشخص شد؛

سه حوزه انتخابیه به نتیجه قطعی و سه حوزه دیگر به دور دوم رسیدند

سه حوزه انتخابیه به نتیجه قطعی و سه حوزه دیگر به دور دوم رسیدند

اراک-اعلام نتایج رسمی آرای شش حوزه انتخابیه استان مرکزی حاکی از آن است که در سه حوزه شامل اراک، کمیجان وخنداب برای کرسی دوم و ساوه و زرندیه و شازند انتخاب نمایندگان مجلس دهم به دور دوم رسید.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در ساعات صبح روز پس از برگزاری انتخابات مجلس دهم، نتایج قطعی شمارش آرا در چهار حوزه انتخابیه استان مرکزی شامل شامل «شازند»، «محلات و دلیجان»، «خمین» و «تفرش آشتیان و فراهان» نهایی شد که بر اساس این نتایج، نمایندگان قطعی در سه حوزه انتخابیه «محلات و دلیجان»، «خمین» و «تفرش، آشتیان و فراهان» مشخص شدند و رقابت در حوزه انتخابیه «شازند» به دور دوم کشیده شد.

در این میان شمارش آرا در دو حوزه انتخابیه دیگر شامل حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب» و «ساوه و زرندیه» همچنان ادامه داشت و تا بعد از ظهر روز شنبه به طول انجامید که نهایتا با مشخص شدن نتیجه شمارش آرا، انتخاب کرسی دوم نمایندگی مجلس دهم در حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب» و همچنین تک کرسی حوزه انتخابیه «ساوه و زرندیه» نیز به دور دوم کشیده شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان مرکزی، در حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب»، علی اکبرکریمی به عنوان منتخب اول به مجلس دهم راه یافت و محمدحسن آصفری و سیدمهدی مقدسی به دور دوم انتخابات رسیدند.

در حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب»، از مجموع ۲۸۶ هزار و ۲۰ رای اخذ شده، علی اکبر کریمی با ۱۰۳ هزار و ۲۳۴ رای به عنوان منتخب اول مردم، به مجلس دهم راه یافت و محمدحسن آصفری با کسب ۵۹ هزار و ۲۸ رای و سیدمهدی مقدسی با ۵۴ هزار و ۵۴۶ رای منتخبین دوم و سوم هستند که در دور دوم انتخابات مجلس دهم رقابت می کنند.

در حوزه انتخابیه «ساوه و زرندیه» از مجموع ۱۲۲هزار و ۶۲۴ آرای صحیح اخذ شده، شهلا میرگلوبیات با ۲۳هزار و ۸۸۱ رای و محمدرضا منصوری با ۲۲ هزار و ۷۶۲ رای به مرحله دوم انتخابات راه یافتند و در حوزه انتخابیه «شازند» نیز صاحبعلی غفاری با ۱۵هزار و۷۱۹ رای و علی ابراهیمی با ۱۱هزار و ۸۵۳ رای، بیشترین تعداد رای را نسبت به سایر کاندیداها کسب کردند اما هیچ یک نتوانستند یک چهارم آرا را به دست آورند و انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه نیز همچون حوزه «ساوه و زرندیه» به دور دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه «محلات و دلیجان» از میان ۴۵ هزار و ۱۳۸ رای اخذ شده و ۴۳ هزار و ۱۴۱ رای صحیح، علیرضا سلیمی با ۱۱هزار و ۴۷۰ رای به مجلس دهم راه یافت و در حوزه انتخابیه «تفرش آشتیان و فراهان»، از میان ۵۰ هزار و ۲۷۵ رای اخذ شده و ۴۸ هزار و ۴۶۴ رای صحیح، محمد حسینی با ۱۳هزار و ۴۲ رای از این حوزه انتخابیه، تک کرسی این حوزه انتخابیه را به دست آورد.

همچنین در حوزه انتخابیه «خمین» از میان ۵۲ هزار و ۶۱ رای اخذ شده و ۴۹ هزار و ۳۲۵ رای صحیح، محمد ابراهیم رضایی با ۲۲ هزار و ۶۶۴ رای نماینده مجلس دهم شد.

گقتنی است ۱۴۵نامزد در گردونه رقابت انتخابات نمایندگی مجلس دهم در استان مرکزی حضور داشتند که ۴۳ نفر در حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب»،۲۹ نفر در «تفرش، آشتیان و فراهان» ۱۷نفر در «خمین»، ۲۳ نفر در «ساوه و زرندیه»، ۱۹ نفر در «شازند» و ۱۶ نفر در «محلات و دلیجان» با هم رقابت کردند.

استان مرکزی با دارابودن ۱۲ شهرستان و شش حوزه انتخابیه، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

کد خبر 3567866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha