۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱

مدیرعامل خانه سینما:

انجمن های مردم نهاد گلبول های سفید جامعه هستند

انجمن های مردم نهاد گلبول های سفید جامعه هستند

رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما در همایش «کودکان سینما اچ آی وی» به این نکته اشاره کرد که انجمن های مردم نهاد، گلبول های سفید جامعه به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین همایش «کودکان سینما اچ آی وی» (ایدز) در خانه سینما با حضور سینماگران، اهالی رسانه و سازمان های مردم نهاد عصر سه شنبه ۱۱ اسفندماه برگزار شد.

سیدرضا میرکریمی مدیر عامل خانه سینما در این مراسم گفت: خوشحالم که همکاران متعهدم در انجمن مستندسازان از نزدیک با درد جامعه آشنا هستند و این همایش را به راه انداختند. بعضی از بیماری ها هستند که وقتی از حوزه درمان خارج می شوند به یک بیماری اجتماعی مبدل می شوند. ما اگر اجتماع را به مثابه پیکره جامعه ببنیم برای خودش و برای دفاع از خودش گلبولهای سفیدی دارد که همان انجمن ها و ان جی او ها هستند. سازمان های مردم نهاد می توانند بسیاری از موقعیت ها اجتماعی را حفاظت کنند.

وی ادامه داد: اگر اچ آی وی در بدن گلبوهای سفید را ناکار آمد می کند، جامعه ای که سازمان های مردم نهاد قدرتمندی نداشته باشد نیز در معرض آسیب جدی قرار می گیرد و پیکره نحیف و ضعیفی پیدا می کند که نگران کننده است. این جامعه بالقوه بیمار است و حتی اگر نتیجه آزمایش آن مثبت نباشد و مشکلی نداشته باشد اما همیشه در معرض ابتلا به یک بیماری مهلک است.

 این کارگردان سینما توضیح داد: خانه سینما به عنوان یک نهاد مدنی موثر با سینماگران و هنرمندان عضو آن، از جمله گروه های مرجع جامعه هستند و این امتیازی است که باید از آن استفاده کرد و خمس و زکات آن را داد. خمس و زکات آن نیز این است که درد اجتماع را بفهمیم و در پی درمان آن باشیم و برای پیشگیری از آن نیز تلاش کنیم در نتیجه ما همیشه پیشقدم برای موضوعات اینچنین هستیم.

 فرزاد توحیدی: سال ۹۵ دومین دوره همایش برگزار می شود

فرزاد توحیدی دبیر این همایش نیز در ادامه گفت: دلیل شکل گیری این همایش  فرهنگ سازی در زمینه این بیماری است و مثل سنگی است که داخل آب می اندازیم که موجش بزرگ و بزرگتر می شود. مثل گلوله برفی که غل می خورد و بزرگ و بزرگتر می شود.

وی ادامه داد: در خانه سینما با انجمن مستندسازان میزگردی با این موضوع مطرح و با همکاری خانه سینما و غلامرضا کاظمی دینان این حرکت آغاز شده و امشب شاهد برگزاری این همایش هستیم. امیدوارم سال آینده دومین دوره این همایش را برگزار کنیم

 کاظمی دینان: متاسفانه سازمان ها برای مسئولیت اجتماعی هزینه نمی کنند

غلامرضا کاظمی دینان رییس شورای سیاستگذاری این همایش گفت: برخی شرکت ها و سازمان های صاحب نام دنیا هزینه های فراوانی در خصوص حمایت از مبتلایان به این بیماری می پردازند چون این کار را به عنوان مسئولیت اجتماعی و رفع دغدغه های مردم مورد توجه قرار می دهند در نتیجه برای خودشان ارزش گذاری می کنند و روز به روز مخاطبان آنها بیشتر می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از شرکت های بزرگ ما، تبلیغات میلیونی و میلیاردی را برای بسیاری از کارهای دیگر انجام می دهند اما زمانی که پای حمایت از این مقوله به میان می آید کنار می کشند و شانه خالی می کنند در صورتی که غافلند اگر هزینه ای در این کار انجام شود در دل مردم جای می گیرد و از طرفی دیگر باعث معروفیت می شود.

 ارد زند: صندوق حمایت از مستندهایی با موضوع ایدز تاسیس می شود

در ادامه ارد زند رییس انجمن مستندسازان سینمای ایران نیز گفت: بیماری ایدز در همه دنیا وجود دارد و مقوله ی جدیدی نیست. در این راستا اطلاع رسانی و آگاهی حرف اول را می زند و باید تلاش های مستمری در این خصوص انجام شود. ما به عنوان عضوی از سینما وظیفه خود می دانیم که هر کمک و حمایتی از دست مان بر می آید انجام دهیم. در همین راستا انجمن مستندسازان در صدد است که با ایجاد صندوق مالی به مستندسازانی  که با موضوع ایدز قصد ساختن فیلم دارند، کمک کند.

کامران ملکی عضو هیات مدیره خانه سینما که اجرای مراسم را نیز بر عهده داشت در این زمینه گفت: سینماگران و هنرمندان دردها و مشکلات جامعه را می بینند و آن را با خود می برند و با افراد دیگر در میان می گذارند تا دیگران نیز متوجه این درد شوند و آن را حل کنند.

آقایی مدیر سازمان مردم نهاد «اهسا» نیز که در حوزه حمایت از بیماران مبتلا به ایدز فعالیت می کند طی سخنانی گفت: متاسفانه ایدز در کشور همیشه یک مبحث مگوی بوده است زیرا بیمار نمی خواهد مشکل خود را بگوید، دولت دوست ندارد درباره آن صحبت کند و سازمان های خیریه نیز مورد توجه قرار نمی گیرند.

کد خبر 3570988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha