۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸

منتخب مردم شهرکرد با مهر مطرح کرد:

آب مازاد مصرف چهارمحال و بختیاری انتقال پیدا کند

 آب مازاد مصرف چهارمحال و بختیاری انتقال پیدا کند

شهرکرد - نماینده منتخب مردم شهرکرد در مجلس دهم گفت: مصرف آب چهارمحال و بختیاری با بهره گیری از روش های بهینه مصرف، حق مردم است و مازاد آب باید انتقال پیدا کند.

اردشیر نوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه معضل آب در کشور در حال تبدیل شدن به یک مسئله حیاتی امنیت ملی است، اظهار داشت: در زمینه آب نباید احساساتی برخورد شود.

وی افزود: در خصوص مسئله آب در کشور و همچنین در استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان باید به دور از کشمکش و سیاسی بازی و تبلیغاتی حرف زد.

نماینده منتخب مردم شهرکرد در مجلس دهم عنوان کرد: منابع آبی در استان چهارمحال و بختیاری به گونه ای است که مردم حق دارند که آب را مطالبه کنند.

وی عنوان کرد: آب برای مصرف مردم چهارمحال و بختیاری در زمینه شرب، کشاورزی، باغداری و صنعت با بهره گیری از روش های بهینه مصرف، حق مردم است و مازاد آب باید انتقال پیدا کند.

نماینده منتخب مردم شهرکرد در مجلس دهم با بیان اینکه باید برای چهارمحال و بختیاری حق قائل شویم، تصریح کرد: هیچ کسی در زمینه انتقال آب در صورتی که آب مازداد وجود داشته باشد مشکلی ندارد و کسی در این زمین غیر منطقی حرف نمی زند.

بسیاری از مسئولان مسئله آب را با فراز و نشیب های زیادی روبرو کردند

وی با اشاره به طرح انتقال آب بهشت آباد، اظهار داشت: طرح انتقال آب بهشت آباد که به صورت تونل ۷۰ کیلومتری در عمق زمین می خواهد حفر شود موجب زهکشی  و خروج تمام آب های زیر زمینی دشت شهرکرد، فرادنبه، فرخ شهر و... استان چهارمحال و بختیاری می شود و موجب خشک شدن منابع آب در پر جمعیت ترین منطقه استان می شود.

وی ادامه داد: خشک شدن منابع آب موجب خشک شدن باغات و مزارع می شود و بدیهی است که مردم در این خصوص اعتراض می کنند و این طرح، یک طرح غیر کارشناسی است.

نماینده منتخب مردم شهرکرد در مجلس دهم در ادامه با اشاره به اینکه مسئله آب چهارمحال و بختیاری به شدت سیاسی شده است، اظهار داشت:  البته بسیاری از مسئولان گذشته استان در خصوص این طرح بسیار بد عمل کرده اند.

اردشیر نوریان ادامه داد: بسیاری از مسئولان گذشته این استان این مسئله را با فراز و نشیب های زیادی روبرو کردند و از این موضوع بهره تبلیغات سیاسی برده اند و به دنبال این بوده اند که خود را قهرمان ملی در این زمینه مطرح کنند.

نماینده منتخب مردم شهرکرد در مجلس دهم یادآور شد: اگر مسئله آب با هدف حل مشکل مردم مورد توجه قرار گرفته بود حل شده بود و مسئله آب چهارمحال و بختیاری استان اصفهان به شورای عالی امنیت ملی کشانده نشده بود.

کد خبر 3574894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha