۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۰۱

مخالفت مجلس سنای افغانستان با فروش «کابل بانک» به بانک پاکستانی

مخالفت مجلس سنای افغانستان با فروش «کابل بانک» به بانک پاکستانی

نمایندگان مجلس سنای افغانستان با فروش «کابل بانک نو» به بانک پاکستانی «مسلم تجارتی بانک» مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه اقتصادی «ودصم»، نمایندگان مجلس سنای افغانستان با فروش «کابل بانک نو» به بانک پاکستانی «مسلم تجارتی بانک» مخالفت کردند.

 برخی از اعضای مجلس سنای افغانستان از مخالفت با فروش احتمالی «کابل بانک نو» به یک بانک پاکستانی بنام «مسلم تجارتی بانک»  می گویند که این بانک پاکستانی به احتمال زیاد با خرید کابل بانک نو، از اطلاعات موجود در این بانک برای مقاصد اطلاعاتی استفاده می کند.

«نجیبه حسینی» معاون دبیر مجلس سنای افغانستان گفت: در کابل بانک نو اطلاعات نیروهای امنیتی افغانستان وجود دارد و اگر این بانک به یک بانک پاکستانی فروخته شود، به این معنی است که این اطلاعات در اختیار پاکستان قرار داده می‌شود، امیدواریم که سران دولت و  کمیسیون فروش «کابل بانک نو» متوجه این موضوع باشند و این بانک را به یک بانک پاکستانی نفروشند.

«صفی الله هاشمی» فروش کابل بانک به یک بانک پاکستانی را خیانت بزرگ ملی خوانده گفت: چطور امکان دارد «کابل بانک نو» را به یکی از بانک‌ های کشوری بفروشیم که خود علیه منافع ملی افغانستان کار می‌کند، مردم ما را می‌کشد و به اقتصاد ما ضربه می‌زند.

«فضل‌ هادی مسلم یار» رئیس مجلس سنای افغانستان فروش «کابل بانک نو» را به یک بانک پاکستانی نگران کننده خواند و گفت: ای کاش پاکستان با افغانستان صادق می‌ بود که ما مطابق با قوانین خود با آن کشور برخورد می‌ کردیم.

وی از مسئولان فروش کابل بانک خواست که بانک دیگری را جایگزین بانک پاکستانی برای فروش کابل بانک کند.

کابل بانک در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد که بعدها به بزرگترین بانک خصوصی افغانستان تبدیل شد و از بانک مرکزی افغانستان  مجوز فعالیت گرفت، کابل بانک از سوی «شیرخان فرنود» و چهار سهام دار دیگر با سرمایه اولیه ۵ میلیون دلار تاسیس شد اما چهار سال پیش (۱۳۸۹) این بانک به دلیل فساد مالی و سوء رفتار سهام داران آن، ورشکست شد.

کد خبر 3597033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha