۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹

با حضور مسئولان؛

همایش هفته سلامت با شعار غلبه بر دیابت در ملارد برگزار شد

همایش هفته سلامت با شعار غلبه بر دیابت در ملارد برگزار شد

ملارد-همایش هفته سلامت شهرستان ملارد با شعار جهانی غلبه بر دیابت با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر غلامرضا عسگری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش هفته سلامت شهرستان ملارد که با شعار جهانی غلبه بر دیابت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر اظهار داشت:مقابله با دیابت از محورهای شاخص هفته سلامت در سال جاری به شمار می رود و لازمه تحقق این امر خطیر به تغذیه سالم باز می گردد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملارد افزود:استرس یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قند خون به شمار می رود و  با رعایت اصولی تغذیه و کنترل استرس، می توان بخش قابل توجهی از عوامل موثر در بروز و شیوع این بیماری را مهار کرد.

 عسگری با اشاره به نقش پر رنگ دیابت و قند خون در ایجاد نابینایی عنوان کرد:ورزش همگانی و فعالیت های بدنی به صورت اصولی تأثیر بسزایی در پیشگیری از این عارضه ایفا می کند.

وی با بیان لزوم توجه والدین به تغذیه دانش آموزان و نقش موثر آن در حفظ سلامت گفت:با عنایت به جمعیت کثیر و انبوه دانش آموزی،کنترل و ساماندهی بوفه های مدارس نیز در تحقق این امر خطیر و پیشگیری از ابتلای  محصلان به امراض گوناگون تعیین کننده خواهد بود و برای حصول آن در سال گذشته،تفاهمنامه ای نیز میان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد یادآور شد:حفظ سلامت جامعه یکی از جدی ترین دغدغه های مسئولان اجرایی و دولت محسوب می شود و خوشبختانه در طول دو سال گذشته اقدامات سازنده بسیاری در این خصوص عملیاتی شده است.

گفتنی است مراسم مذکور به همت شبکه بهداشت ودرمان ملارد وآموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 3603947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha