۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴

مهر بررسی کرد؛

علل سقوط تیم فوتبال آلومینیوم به لیگ دسته دو/ نبود ثبات مدیریتی

علل سقوط تیم فوتبال آلومینیوم به لیگ دسته دو/ نبود ثبات مدیریتی

بندرعباس - تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان که یکسال حضور در لیگ برتر را تجربه کرده بود بدلیل کسب نتایج ضعیف در لیگ یک، از فصل آینده باید در لیگ دو برای کسب سهمیه رقابت کند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها، علی کریمی حاجی خادمی: در زمان سرمربیگری اکبر میثاقیان زرد پوشان آلومینیوم توانستند با هدایت این سرمربی به رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور صعود کنند، اما با توجه به عدم حمایت تیم و کسب نتایج ضعیف چندی طول نکشید که زنگ خطر سقوط را به صدا درآورد و این روند امتیازگیری ضعیف آلومینیوم در لیگ برتر ادامه داشت تا اینکه این تیم با تمام شایستگی هایی که داشت از لیگ برتر حذف شد.

تیم آلومینیوم که باثابت بودن مدیریت و کادرفنی از دلایل موفقیتش بود اما به یک باره در فصل ۹۳- ۹۲ دست به سه بار تغییر کادرفنی خود زد و این روند متاسفانه در فصل های بعد نیز تکرار شد. سرانجام این تیم در پی باخت مقابل داماش گیلان با هدایت عباس سرخاب در فصل ۹۴-۹۵ و قرار گرفتن در رده آخر جدول این رقابتها به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

آلومینیوم هرمزگان در شرایط خوبی قرار ندارد

یکی از بازیکنان تیم آلومینیوم هرمزگان و کاپیتان اسبق ملوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال یکی از سخت ترین سال های فوتبال من بوده و واقعا وضعیت تیم در شرایط خوبی قرار ندارد و این به اوایل باز می گردد که مشخص نبود قرار است تیم داری انجام شود یا خیر، و از ابتدا معلوم بود که آلومینیوم در شرایط سختی قرار دارد.

بابک پورغلامی افزود: تیمی که به لیگ برتر فوتبال کشور سقوط کرد و از بازیکنان آن اسم خوبی بیرون آمد چرا باید خراب شود، باید از خود مسئولان پرسید چرا اینگونه شد. تیمی که قرار است به لیگ برتر صعود کند باید همه امکانات در اختیار آن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما حتی یک زمین تمرین نداریم تاکید کرد: اکثر تیم های فوتبال محلات زمین تمرینی دارند اما آلومینیوم یک زمین تمرین ندارد و ما باید متاسفانه ساحل یا داخل سالن تمرین کنیم و من تا به حال همچین چیزی ندیده بودم.

بازیکن تیم فوتبال آلومینوم هرمزگان ادامه داد: حشمت الله ایرانشاهی مدیرعامل باشگاه آلومینوم هنگام قرارداد بستن گفت شما کم قرارداد ببندید بعد ما دست بالا می گیریم اما معلوم نیست آقای ایرانشاهی کجاست و هنوز به وعده خود عمل نکرده است.

پورغلامی ۳۵ ساله گفت: متاسفم برای آن های که به آرزوی خودشان رسیدند و تیم را به رده پایین تر انداختند؛ پارسال شهرداری و امسال هم آلومینیوم به لیگ دسته دوم کشور سقوط کرد.

وی افزود: سرمربی به نظر من باید حواسش به تمرین های تیم باشد اما متاسفانه تمام کارها بر عهده سرمربی بود و سقوط این تیم به لیگ دسته دوم کشور کل مجموعه مقصر هستند.

کاپیتان اسبق ملوان با اشاره به وعده های دروغ یادآور شد: یکی از مشکلات بازیکنان مسائل مالی بود که متاسفانه همه دروغ می گفتند و همین موجب شد نصف بازیکنان نیم فصل از این تیم جدا شوند.

تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان دکتر ندارد

پورغلامی با اشاره به اینکه این تیم حتی دکتر ندارد، گفت: تیم فوتبال آلومینیوم دکتر ندارد و بازیکنی که مصدوم می شود باید خودش مراحل مداوا را طی کند و این خنده دار است.

وی وضعیت این تیم را نگران کننده دانست و بیان داشت: با این وضعیتی که مشاهده می کنم بعید می دانم این تیم پیشرفتی داشته باشد، باید کل مجموعه دست به دست هم بگیرند تا تیمی قدرتمند دوباره شکل بگیرد و دوباره روحیه تازه و تمرکز را به بازیکنان این تیم بازگردانند چرا که تیم هم اکنون مریض است و باید مداوا شود.

ژوزه مورینیو هم اگر بود با این مشکلات نتیجه نمی گرفت

مسعود رزم پوش کاپیتان اول تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حتی اگر ژوزه مورینیو هم سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم بود با وجود مشکلاتی که هست این تیم نتیجه مطلوبی کسب نمی کرد.

وی افزود: روحیه بازیکنان خراب است و حدود ده ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند و هم اکنون کسی به عنوان مدیرعامل بالای سر بازیکنان نیست. مشکل اصلی مسئولانی هستند که قول داده اند به وعده های خود عمل کنند اما خلاف واقع شد و به وضوح معلوم است که می خواهند تیم را به پایین بکشند.

رزم پوش عنوان کرد: ما ورزشگاهی نداریم که در آن تمرین کنیم و در تعطیلات نوروز ۱۰ جلسه لب ساحل تمرین کرده ایم و امیدواریم این روند ادامه نداشته باشد و در فصل بعدی باشگاه و مسئولان تیم داری کنند چرا که اگر دیر بجنبد دیگر بالا آوردن تیم به رده های بالاتر سخت است.

بازیکن باسابقه تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان خاطرنشان کرد: برخی عوامل مانند نیرو انتظامی یا آمبولانس نیم ساعت بعد از وقت تعیین شده بازی می آمدند و این از مشکلاتی است که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم و هیچ مدیری و هیئتی با ما همکاری نکرده است.

نیم فصل قادر به ادامه تمرینات نشدیم

سعید راهرو کاپیتان دوم تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان هم در این گفتگو گفت:به نظر من۷۰درصد مسئولان ذی ربط مقصر بودند که آلومینیوم به لیگ دسته دوم کشور سقوط کرد.

وی افزود: تو شهر خودمان زمین به ما نمی دهند تمرین کنیم و من با این نتایج امسال شرمنده هواداران شدم.

راهرو اظهارداشت: در نیم فصل قادر به ادامه تمرینات نشدیم و بنده یاد دارم جناب فرماندار همراه با آقای دانشور مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان آمدند و صحبت هایی کردند که بهتر می شود اما بعد از شروع تمرینات هیچ گونه خبری نشد.

کاپیتان دوم تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان یادآور شد: به عقیده من با این شرایط فوتبال استان نفس های آخر خود را می کشد، جوانان این استان چه گناهی کرده اند که باید بروند شهرهای دیگر که معلوم نیست که آیا از آنها استفاده بشود یاخیر، امیدوارم به جوانان این استان در زمینه ورزش توجه بیشتری شود

هیئت فوتبال به عنوان نماینده فدراسیون فقط وظیفه اجرایی بر عهده دارد

رئیس هیئت فوتبال استان هرمزگان نیز درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: هیئت فوتبال به عنوان نماینده فدراسیون ففط وظیفه اجرایی را بر عهده دارد و اگر باشگاهی قراردادی با هیئت فوتبال بسته ما به وعده خود عمل کردیم.

مجید دبیده افزود: اگر باشگاهی با ما همکاری نکرده است ما هم نمی توانیم با عوامل انتظامی هماهنگ کنیم بلکه خودباشگاه از قبل باید قراردادی با نیروانتظامی و هلال احمر و دیگر عوامل اجرایی بسته باشد و هزینه خود را به موقع پرداخت کند تا به مشکل برخورد نکند.

وی ادامه داد: چرا شهرداری بندرعباس که در لیگ دسته دوم کشور قرار دارد و تیم فوتسال آذرخش که در لیگ برترکشور است با همچین مشکلاتی مواجه نیستند و تنها تیم فوتبال آلومینیوم با این مشکل مواجه است ، زیرا آن ها با عوامل اجرایی بازی از قبل قرارداد بسته اند و هزینه خود را پرداخت کرده اند به همین دلیل است که با چنین مشکلاتی روبه رو نیستند.

رئیس هیئت فوتبال هرمزگان یادآور شد: هیئت فوتبال چندین بار با ارسال نامه به این باشگاه خواستار همکاری شده است اما باشگاه آلومینیوم زیر بار نرفته و تمایلی به همکاری نداشته اند. این تیم سه درصد مطالبات خود را به هیئت فوتبال پرداخت نکرده است.

دبیده در خصوص یک بازی آلومینیوم که منجر به ۴۵ دقیقه تاخیر شد هم گفت: این بازی با توجه به عدم حضور عوامل انتظامی از زمان خود ۴۵ دقیقه به تاخیر افتاد و این به خود باشگاه بر می گردد زیرا هماهنگ کننده آن ها بوده اند اما باز هم هماهنگی هیئت فوتبال با نماینده فدراسیون موجب شد این بازی لغو نشود و عوامل انتظامی حضوریابند و بازی برگزار شود.

مسئولان هرمزگان نگاه بهتری به ورزش استان داشته باشند

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان نیز از مسئولان خواست تا نگاه بهتری به ورزش استان داشته باشند و افزود: تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان بار دیگر با قدرت به فوتبال ایران بازمی‌گردد و این مهم با حمایت مسئولان محقق خواهد شد.

عباس سرخاب با اشاره به اعتصاب بازیکنان آلومینیوم پیش از آغاز این مسابقه، خاطرنشان کرد: با تلاش مدیریت باشگاه بازیکنان پای به این میدان گذاشتند و بازی خوبی را هم از بازیکنان شاهد بودیم.

وی افزود: تیم آلومینیوم دیگر سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شده بود و در دیدارهای باقیمانده تنها به دنبال بالا بردن تجربه بازیکنان جوان و بومی خود برای حضور پرقدرت در فصل آینده هستم.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان با بیان اینکه از عملکرد بازیکنانم رضایت کامل دارم، اظهار کرد: فاتحه تیم آلومینیوم در تعطیلات نیم فصل و جایی که ۱۴ بازیکن کلیدی این تیم جدا شدند، خوانده شد و نمی توان مسائل فنی را در سقوط تیم آلومینیوم دخیل دانست.

سرخاب با اشاره به اینکه در این مدت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردیم، اضافه کرد: متأسفانه در حالی که در استان هایی مانند گیلان و همدان، مسئولان استان برای بقا تیمشان هر تلاشی کرده و حتی پاداش های پنج میلیونی برای بازیکنان در نظر می گیرند اما در استان هرمزگان انگار آلومینیوم و شهرداری غریبه هستند و هیچ کس حتی بالا سر ما نیامده و نمی گوید مشکلتان چه بوده است.

وی با بیان اینکه مگر تیم های آلومینیوم و شهرداری به استان هرمزگان تعلق ندارند که اینچنین مورد بی مهری مسئولان استان قرار می گیرند، تصریح کرد: سال گذشته شهرداری و امسال آلومینیوم سقوط کرد و این مسأله به طور حتم نشان دهنده ضعف دستگاه ورزش استان است که باید رسیدگی شود.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم المهدی هرمزگان ادامه داد: اگر آلومینیوم سقوط کند، عباس سرخاب ضرر نمی کند بلکه از استاندار گرفته تا شهروندان ضرر می کنند زیرا امید مردم و هواداران را نا امید کرده و انگار به خواسته آن ها توجهی نداریم؛ مسئولان استان باید بدانند برای خدمت منصوب شده اند نه ریاست و امیدوارم بدانند خادم مردم هستند.

وی با بیان اینکه آقایان مسئولیت نگرفته اند که تنها روی میز بشینند بلکه مسئولیت گرفته اند که مشکلات مردم را پیگیری کنند و این وضعیت روزش استان یکی از مهمترین مشکلات است که انگار همه خود را به خواب زده اند.

سرخاب با اشاره به اینکه در هرمزگان باید برای گرفتن زمین، آمبولانس، نیروی انتظامی، خط کشی و خلاصه هرکاری پول بدهیم، اظهار داشت: آقایان بروند سایر استان ها ببینند با تیم های فوتبال چطور برخورد می کنند شاید به خودشان بیایند.

کد خبر 3607440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha