۱۰ مرداد ۱۳۸۵، ۱۳:۱۶

بوش با تكرار اتهامات بي اساس عليه ايران و سوريه :

آمريكا در تركيب نيروهاي چندمليتي در لبنان حضور نخواهد داشت / با آتش بس فوري مخالفيم

آمريكا در تركيب نيروهاي چندمليتي در لبنان حضور نخواهد داشت / با آتش بس فوري مخالفيم

رئيس جمهوري آمريكا با تكرار اتهامات بي اساس خود عليه ايران و سوريه مبني بر حمايت مالي و تسليحاتي آنها از حزب الله، از حملات وحشيانه رژيم اسرائيل به لبنان دفاع كرد و گفت: آمريكا در تركيب نيروهاي چندمليتي كه قرار است در جنوب لبنان مستقر شوند، شركت نخواهدكرد .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل ازخبرگزاري فرانسه، جرج بوش شب گذشته درگفتگو با شبكه تلويزيوني فاكس نيوز مدعي شد :"آمريكا با سرعت و پافشاري تلاش مي كند كه به درگيريها درخاورميانه پايان دهد" .

وي با دفاع از جنايات وحشيانه رژيم اسرائيل در لبنان، بازهم با برقراري آتش بس فوري در خاورميانه مخالفت كرد و اعلام كرد :"آمريكا احتمالا به استقرار نيروهاي چند مليتي در جنوب لبنان كمك نخواهد كرد، اما در زمينه لجستيكي يا فرماندهي و كنترل كمك خواهد كرد ".

رئيس جمهوري آمريكا همچنين با بيان اينكه وي پس از بازگشت كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا از سفر خاورميانه با وي درباره آخرين تحولات منطقه گفتگو كرد، خاطر نشان كرد :"رايس در تلاش فوري براي برقراري آتش بسي دائمي است . ما خواهان همكاري با متحدان خود پيش از تصويب قطعنامه اي در شوراي امنيت هستيم تا به درگيريها پايان دهيم و چارچوبي را براي صلحي پايدار در خاورميانه قرار دهيم ".  

بوش بارديگر با ناديده گرفتن حملات اسرائيل به جنوب لبنان، آغاز درگيريها درخاورميانه را به گردن حزب الله انداخت، اما  درباره اينكه آيا كشتار مردم بيگناه وتخريب تاسيسات زيربنايي و منازل مسكوني لبنان با اسارت دو نظامي صهيونيست تناسبي دارد يا خير، توضيح نداد.

رئيس جمهوري آمريكا همچنين اهداف روشن برقراري صلح پايدار در منطقه از جمله استقرار نيروهاي چندمليتي براي تسهيل كمكهاي انساندوستانه به جنوب لبنان و پايان دادن به حمايت ايران و سوريه از حزب الله برشمرد .

وي همچنين دراظهاراتي فريبنده گفت :"دولت دموكراتيك لبنان بايد قدرت بيشتري براي اعمال حاكميت مطلق خود بر خاكش داشته باشد و نيروهاي چندمليتي بايد هرچه زودتر در لبنان مستقر شوند تا در تحويل كمكها به مردم لبنان تسريع بخشند .

وي همچنين ايران و سوريه را متهم به حمايت از حزب الله كرد و ادعا كرد كه ايران بايد به حمايت مالي و تامين تسليحات به حزب الله پايان دهد و سوريه نيز بايد به حمايت از تروريسم پايان دهد و حاكميت لبنان را به رسميت بشناسد .

رئيس جمهوري آمريكا با مرتبط دانستن درگيريها در خاورميانه با مبارزه با تروريسم گفت : آمريكا مخالف نيروهاي تروريسم است  و در حال ارتقاء انگيزه هاي دموكراسي در سرتاسر خاورميانه است . اين كار طولاني و مشكل ، اما ضروري است .

بوش توضيحي درباره اينكه آيا كشتار فجيع بيش از 60 انسان بيگناه از جمله 37 كودك توسط ارتش رژيم صهيونيستي كه مورد حمايت آمريكا قراردارد، درچارچوب مبارزه با تروريسم بوش صورت گرفت يا خير، ارائه نكرد.

اتهامات بي اساس بوش مبني بر حمايت تسليحاتي ايران از حزب الله در حالي است كه آمريكا از زمان شروع تجاوزات وحشيانه اسرائيل، همچنان به ارسال سلاحهاي كشتار جمعي براي رژيم صهيونيستي به منظور استفاده از آنها در كشتار مردم بي دفاع لبنان و تخريب تاسيسات زيربنايي و منازل مسكوني آنها ادامه مي دهد.

کد خبر 361262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha