۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱

رييس اداره تبليغات اسلامی شهرستان تبريز:

مداحی فقط داشتن صوت زيبا نيست

مداحی فقط داشتن صوت زيبا نيست

تبریز - رييس اداره تبليغات اسلامی شهرستان تبريز گفت: مداح بايد مجهز به علوم اين علم و تعهد باشد و صرفاً داشتن صوت زيبا برای مداح اهل بيت(ع) بودن کافی نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب طاهری ظهر امروز شنبه، در جلسه آزمون ورودی دوره آموزش مداحی گفت: احترام مداحان از ائمه اطهار(ع) است و مداح باید این تقدس را حفظ کند و در وضعیت فعلی مداحی در قشر جوان بسیار پسندیده نیست ولی وضعیت این قشر در استان آذربایجان‌شرقی نسبت به استان‌های دیگر قابل قبول بوده ولی در کل باید بازنگری صورت گیرد.

طاهری توجه به اخلاق و معنویات را از الزامات مداحی برشمرده و خاطرنشان کرد: تأثیر مداحان در جامعه بسیار بالاست و باید آنان در رعایت اصول اخلاقی در جامعه پیشرو باشند و هر گونه انحراف و بداخلاقی از این قشر مردود است و ما امروز نیازمند مداح در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تبریز با اشاره به سرفصل‌های این دوره آموزشی گفت: مقتل خوانی، آسیب شناسی فرهنگ عزاداری، ادبیات آیینی و تاریخ تشیع از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

وی افزود: امروز یکی از دست‌آویزهای جریان تکفیری بهانه‌هایی است که بعضی از مداحان ناآگاه با توهین به مقدسات به دست دشمنان می‌دهند.

طاهری با اشاره به دیدار سالانه مقام معظم رهبری با مداحان افزود: بهترین منبع برای یک مداح انقلابی فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با این قشر است که همه ساله در میلاد حضرت زهرای اطهر(س) برگزار می‌شود.

صادق کمالی، رییس کانون مداحان استان نیز در آیین گشایش دوره آموزشی مداحی استان گفت: این دوره آموزشی که با حضور ۲۰۰ نفر علاقمند و با هدف ارزیابی از بینش و دانش این عزیزان برگزار می‌شود اولین دوره در سال جاری می‌باشد.

رییس کانون مداحان افزود: بعد از تدریس و اجدین شرایط فراخوان خواهند شد و در کلاس‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

کد خبر 3618512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha