۱۳ مرداد ۱۳۸۵، ۱۵:۵۱

امروز در بغداد برگزار شد؛

تظاهرات ميليوني عراقي ها در حمايت از حزب الله و محكوميت اسرائيل

تظاهرات ميليوني عراقي ها در حمايت از  حزب الله و محكوميت اسرائيل

صدها هزار عراقي امروز در حالي كه برخي از آنها كفن پوش بودند، در خيابانهاي شهرك صدر در بغداد در حمايت از مقاومت حزب الله و محكوميت جنگ افروزي رژيم صهيونيستي در لبنان دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، تظاهرات ميليوني امروز در بغداد را مقتدي صدر رهبر جريان صدر در اعتراض به تجاوزات وحشيانه رژيم صهيونيستي به لبنان سازماندهي كرد.

تظاهركنندگان در گردهمايي بزرگ خود در بغداد، تصاوير سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله را به دست داشتند.

شركت كنندگان فرياد مي زدند:" به فرمان خداوند ارتش المهدي و حزب الله پيروز خواهند شد" ، " ما سربازان آماده حمايت از نصرالله هستيم".

اين تظاهرات پس از نماز جمعه برگزار شد؛ در خطبه هاي امروز شهرك صدر، حازم العريجي ضمن محكوم كردن جنگ افروزي رژيم اسرائيل، همبستگي خود را با مردم ومقاومت لبنان اعلام كرد.

وي گفت : اين تظاهرات ميليوني براي حمايت از مقاومت لبنان برگزار شده است و اسرائيل هنوز پس از 22 روز تجاوز نتوانسته است لبنان را اشغال كند وحزب الله، اسرائيلي ها را به وحشت انداخته است،زيرا حزب الله از مرگ نمي هراسد.

وي خشم و انزجار خود را از بسياري از دولتهاي عربي به سبب آنكه هيچ اقدامي براي توقف تجاوزات اسرائيل به لبنان انجام نمي دهند، ابراز كرد.

پيش از تظاهرات، پرچمهاي آمريكا و اسرائيل بر روي زمين نقاشي شد تا تظاهركنندگان بر روي آن پابگذارند؛ طي اين مراسم پرچمهاي آمريكا، اسرائيل و انگليس به آتش كشيده شد.

اگر چه آمار رسمي درباره تعداد دقيق شركت كنندگان منتشر نشده است، اما شاهدان اعلام كردند كه طول مسير راهپيمايي به بيش از چند كيلومتر مي رسيد.

در تظاهرات امروز، زنان عراقي نيز شركت كرده بودند.

کد خبر 362560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha