۲۵ مرداد ۱۳۸۵، ۱۲:۱۸

سرتيپ آشتياني در تشريح رزمايش بزرگ هفته آينده ارتش :

مي‌خواهيم توان نظامي ايران را به رخ دشمن بكشيم / رزمايش "ضربت ذوالفقار" در پشتيباني از سياست‌خارجي دولت بسيار موثر است

مي‌خواهيم توان نظامي ايران را به رخ دشمن بكشيم / رزمايش "ضربت ذوالفقار" در پشتيباني از سياست‌خارجي دولت بسيار موثر است

جانشين فرمانده كل ارتش، رزمايش ضربت ذوالفقار را در پشتيباني از سياست هاي دولت و خصوصا وزارت امور خارجه دولت بسيار موثر دانست و تاكيد كرد: اهميت ابعاد رزمي و تبليغي رزمايش ضربت ذوالفقار به يك اندازه است و بايد توان نظامي جمهوري اسلامي ايران را به رخ دشمن بكشيم.

به گزارش خبرنگار سياسي "مهر" امير سرتيپ محمدرضا آشتياني جانشين فرمانده كل ارتش صبح امروز در كنفرانسي خبري كه با حضور رسانه هاي مختلف كشور در محل ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد به تشريح اهداف وبرنامه هاي رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار و جزئيات برگزاري آن پرداخت.

وي با اشاره به روند تحولات جهاني و بخصوص حساسيت هاي منطقه خاور ميانه به علت وجود ذخاير ارزشمند نفت و گاز و خطوط انتقال انرژي، ايران را داراي مسئوليتي خطير دانست و گفت: ارتش در حمايت از سياست هاي دولت خدمتگزار همواره آماده است تا با شناختي كامل ودقيق و با بهره گيري از تجربيات هشت سال دفاع مقدس و تسلط كامل بر تحولات منطقه اي و جهاني اين آمادگي را دارد كه تمامي توطئه ها عليه جمهوري اسلامي ايران را خنثي كند.

امير آشتياني ارتش جمهوري اسلامي ايران را به عنوان يك ارتش كلاسيك تنها ارتش دنيا دانست كه كوتاه ترين زمان مي تواند در قالب عمليات نا منظم وارد شود كه اين آمادگي ها نيز با آموزش هاي سخت و فشرده احراز گشته است.

وي از انجام سلسله رزمايش هايي در اقصي نقاط كشور طي ماههاي آينده خبر داد و افزود: ارتش همواره با عنوان ارتش حزب الله پيماني ابدي با امير المومنين داشته است كه به همين علت عنوان رزمايشي كه در آستانه آغاز آن هستيم را ضربت ذوالفقار نهاده ايم، ضربتي كه هيچ دشمني توان مواجه به آن را نداشته است و صهيونيست ها اشاره اي از اين ضربت را در لبنان توسط حزب الله مشاهده كردند.

جانشين فرمانده كل ارتش اهداف برگزاري رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار را به اين شرح عنوان كرد:

1- تمرين طرح هاي عملياتي ارتش كه براساس دكترين جنگي جديد طراحي شده است.
2-ارزيابي آموزش هاي اجرا شده به منظور حفظ و ارتقاي توان رزمي.
3- افزايش هماهنگي هاي عملياتي بين نيروهاي زميني، هوايي و دريايي ارتش جمهوري اسلامي براي اجراي طرح هاي جديد.
4- تمرين به كار گيري سيستم فرماندهي و كنترل سيستم غير متمركز.
5- به كار گيري انواع تجهيزات بومي سازي شده در تركيب نيروها.
6- پاي كار آوردن يگان هاي عملياتي به طور خودكافي براي تداوم عمليات در زمان هاي طولاني.
7- به كارگيري انواع مهمات هوشمند جديد متناسب با توان دشمن.
8- به كارگيري يگان هاي عكس العمل سريع در زمان و مكان هاي مورد نظر، متناسب با طرح هاي از پيش طراحي شده.
9- تمرين طرح به كار گيري نيروهاي احتياط بسيج در قالب يگان هاي عملياتي.
10- تمرين طرح هاي عمليات دريايي با بكار گيري يگان هاي سطحي، زير سطحي و انواع موشك.
11- به كارگيري سامانه هاي پدافند هوايي و اجراي تاكتيك هاي ابتكاري براي نا امن كردن فضاي كشور و عقيم كردن توان هوايي دشمن.
12- تمرين طرح هاي آفندي نيروي هوايي با استفاده از سامانه هاي موشكي.

 امير سرتيب آشتياني ارتش را با اشراف اطلاعاتي و عملياتي كامل در جهت مقابله با همه تهديدات احتمالي آماده دانست و اظهارداشت: هيچ ارتش منظم و حتي هيچ نيروي غير منظمي در دنياوجود ندارد كه بتواند تحمل مواجهه با ارتش، سپاه و نيروهاي بسيج كه ذخاير ارزشمند استراتژيك ايران محسوب مي شوند را داشته باشد چون به هر حال تكليف جنگ را نيروي انساني مشخص مي كند و به عنوان نمونه در لبنان ديديم كه رژيم صهيونيستي با نيروي هوايي كاملا مجهز در مقابل نيروي انساني با ايمان حزب الله شكست خورد.

وي منطقه عملياتي رزمايش ضربت ذوالفقار را بسياري از استان هاي كشور از جمله: آذربايجان غربي، كردستان، سيستان و بلوچستان، خراسان و آذربايجان شرقي عنوان كرد و افزود: در اين رزمايش 12 لشگر از نيروهاي زميني ارتش شركت خواهند داشت و نيروي هوايي نيز با حضوري گسترده قدرت خود را به نمايش خواهند گذاشت.

آشتياني ادامه داد: در دريا يگان هاي شناوري سطحي وزير سطحي با پشتيباني هواپيماهاي بدون سرنشين و موشكي نيروي دريايي به صورت هماهنگ در بخش هاي تخصصي رزمايش  حضور مي يابند.

جانشين فرمانده كل ارتش به تمرين ويژه خلبانان در رزمايش ضربت ذوالفقار اشاره كرد و گفت: هيچ هواپيماي در جمهوري اسلامي در درگيري هوايي زمين نخواهد خورد و موفق خواهد بود و در اين رزمايش پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي نيز به صورت گسترده با حجم آتش سنگين توان خود را براي برخورد با هر گونه تعرض از جانب هوا به نمايش مي گذارند.

وي آغاز رزمايش ضربت ذوالفقار را عمليات نيروهاي عكس العمل سريع در سيستان و بلوچستان توسط نيروي زميني عنوان كرد كه از روز شنبه آغاز مي شود و تصريح كرد: ضمن رعايت ملاحظات امنيتي سلاح ها و مهمات جديدي كه در صنايع دفاع و با همكاري ارتش مراحل مختلف تحقيقات تا توليد را طي كرده است مورد تمرين و استفاده قرار خواهيم داد كه از جمله آن مي توان به ساخت گلوله هايي كه قابليت نفوذ در جليقه ضد گلوله را دارند اشاره كرد كه سرمايه گذاري دشمن براي حفظ نيروي انساني را عقيم خواهد گذاشت.

 آشتياني در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد آيا اين رزمايش هاي مستمر به معناي آماده باش است، اظهار داشت: اين يك تمرين است اما نقش بسيار مهمي را رسانه ها در پوشش آن ايفا خواهند كرد چرا كه به همان اندازه كه فرزندان ملت در شرايط سخت تمرينات بسيار مشكل را به انجام مي رسانند رسانه ها نيز با آگاهي مي توانند پشتوانه اي بسيار مناسب براي اين كار باشند كه قطعا ابعاد رزمي و تبليغي اين رزمايش كه اهميت هر دوي آنها به يك اندازه است اثر بسيار مهمي در روند تحولات آينده خواهد داشت و آن سوي مرزها متوجه آمادگي نيرو هاي نظامي ايران مشخص خواهد شد.

جانشين فرمانده كل ارتش با اشاره به حساسيت هاي ويژه ايران در مورد منطقه خاور ميانه و خصوصا خليج فارس تصريح كرد: بايد همواره آمادگي هاي خود را حفظ كنيم و آن را به رخ دشمن بكشيم كه قطعا اين كار در پشتيباني از سياست هاي دولت و خصوصا وزارت امورخارجه موثر خواهد بود.

وي تاكيد كرد: تلاش داريم اين آمادگي را تا اطلاع ثانوي در قالب رزمايش هاي متعدد حفظ كنيم و به همين دليل رزمايش هاي ارتش همچنان استمرار خواهد يافت.

کد خبر 367571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha