عوام فریبی بان پس از خارج شدن نام عربستان از لیست کشورهای کودک کش

عوام فریبی بان پس از خارج شدن نام عربستان از لیست کشورهای کودک کش

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که عربستان فشارهای غیر قابل قبولی مبنی بر قطع بودجه سازمان ملل به خاطر قرار گرفتن نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «بان کی مون» این فشارها و تهدیدات عربستان مبنی بر توقف کمک های خود به تامین بودجه سازمان ملل را محکوم کرد.

سازمان ملل روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که نام ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان را از فهرست طرف های ناقض حقوق کودکان در منازعات بین المللی حذف می کند تا با همکاری این سازمان و ائتلاف سعودی موارد مربوط به کشتار کودکان در جریان درگیری های جاری در یمن به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

بان کی مون تصمیم خود برای حذف نام ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان از لیست طرف های ناقض حقوق کودکان را از دردناک ترین و سخت ترین تصمیمات عمر خود برشمرده و گفته بود که تهدیدات عربستان نشان می دهد که دست داشتن ائتلاف سعودی در کشته شدن میلیون ها کودک در یمن تقریبا قطعی است.

وی اعمال فشار کشورهای عضو سازمان ملل علیه این نهاد بین المللی را غیر قابل قبول دانست و بررسی و تحقیق درباره مسائل بین المللی را جزء وظایف ضروری سازمان ملل دانست.

کد خبر 3681876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha