۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸

ابتکار:

تغییر و اصلاح قوانین محیط بانی را پیگیری می کنیم

تغییر و اصلاح قوانین محیط بانی را پیگیری می کنیم

شیراز – رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: تغییر و اصلاح قوانین موجود مربوط به محیط بانان را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر یکشنبه در مراسم تشییع پیکر محیط بان بمو، گفت: نگذاریم خون شهدای محیط زیست پایمال شود ، شیر مردان این خطه آرمان های محیط زیست را دنبال و از آن حفاظت کردند .

وی ادامه داد: آنها در مسیردرست و در مسیر حق استقامت و پایداری کردند، که از آموزه های معنوی دینی است و محیط بانان با استقامت در این مسیر برای آسایش شما مردم، جان خود را به خطر انداختند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: محیط بانان ما به حمایت مردم نیاز دارند آنها برای شما جان خود را دادند تا از انفال الهی دفاع کنند .

ابتکار افزود: محیط بانان در عرصه های زیست محیطی حافظ اصلی این مناطق هستند ، آنها در شرایطی که طبیعت هر روز آسیب می بیند و هر روز در معرض زیاده خواهی سودجویان است با شجاعت از آن دفاع می کنند و این شایسته تقدیر و تجلیل است .

وی با اشاره به اینکه موضوع شهادت این محیط بان را تا آخر پیگیری می کنیم، گفت: تا رسیدگی کامل موضوع و احقاق حق کوتاه نخواهیم آمد و از قوه قضاییه می خواهیم با جدیت پیگیری کند که عدالت در باره شهدای محیط زیست اجرا شود .

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: در عرصه دفاع از حقوق محیط بانان محکم ایستاده ایم تا در آرمان های زیست محیطی خللی وارد نشود ، ما از همه ابزارهای قانونی دراین مسیر بهره می گیریم ، دولت لایحه مربوط را بزودی ارائه می دهد تا توجه بیشتر به محیط زیست بشود و قوانین موجود نیز اصلاح خواهد شد .

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر شجاعیان محیط بان بمو عصر جمعه در پارک ملی بمو هدف گلوله شکارچیان غیر مجاز قرار گرفت که با تمامی تلاش های انجام شده ساعت ۲۴ جمعه جان خود را از دست داد.

این محیط بان ۳۹ ساله دارای دو فرزند خردسال است.

با پیگیری و نیروی انتظامی استان، دو شکارچی متخلف دستگیر و از آنان دو قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد .

کد خبر 3695688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha