۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲

در گفتگو با مهر عنوان شد :

تغییرات مدیریتی در شهرداری بازی شطرنج با سازمان های نظارتی است

تغییرات مدیریتی در شهرداری بازی شطرنج با سازمان های نظارتی است

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: تغییرات مدیریتی در شهرداری بازی شطرنج شهردار با سازمان های نظارتی است.

رحمت الله حافظی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص جابه‌جایی ۴ معاون شهردار اظهار داشت: این جابجایی های گروهی که هر چند وقت یکبار در شهرداری رخ می دهد، بازی شطرنج شهردار با سازمان های نظارتی است. شاهد بودیم چندی پیش مکاتبه ای را یکی از سازمان های نظارتی در مورد تخلفات صورت گرفته با یکی از معاونت‌های شهرداری داشت که مستندات قانونی به این سازمان نظارتی ارسال شد، اما قانع کننده نبود و شهردار، آن فرد را جابجا کرد.

وی ادامه داد: این جابجا کردن ها نشان دهنده نقاط ضعف سیستم است  که به جای اصلاح فرایندها و رفع خطاها با جابجا کردن افراد، قصد دارند از آسیب به سیستم جلوگیری و از آن حفاظت کند، همچنین نشان می دهد که حلقه مدیران در شهرداری تهران محدود است و مدیریت شهری، توان و ظرفیت استفاده از متخصصان سطح کشور را ندارد و به عده ای معدود بسنده کرده و آنها را درسنگرهای خودشان جابجا می کند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: محصور کردن مسئولیت ها در حلقه اول مدیران و عدم استفاده از نیروهای متخصص و جدید نشان می دهد، شهرداری قصد دارد برای جلوگیری از مشخص شدن انحرافات و تخلفات، بسته تر عمل کند.

وی گفت: انتصابات معاونان جدید نشان می دهد شهردار دچار سردرگمی و استیصال در بکارگیری افراد برای پست های تخصصی شده است و اهمیت چندانی ندارد که چه کسی و با چه سابقه ای به چه مسئولیتی منصوب می شود و این تحلیل که جابجایی ها، تغییر سنگر است یک شوخی و یک توجیه سطحی برای فرار از پاسخگویی است.

حافظی در پاسخ به این پرسش که توصیف شهردار تهران از منتقدان، افرادی پرمدعا، پرگو، غوغاسالار و بی عمل است که قصد دارند شهرداری را از راه درستی که در پیش گرفته، منحرف کنند، اظهار کرد: یکی از خطاهای استراتژیک شهردار، نقدناپذیر بودن وی است. در حالی که یکی از مبانی دین، امر به معروف و نهی از منکر است. اگر احساس می کنید فردی یا افرادی حتی به اشتباه در حال نقد هستند، باید با منطق آنها را توجیه کرد و طی گفت و گو با آنها خطای برداشت آنان را با استناد به اطلاعات دقیق، اصلاح کرد و اگر هم اظهارات طرف مقابل منطقی است، پذیرا باشید و این گونه واکنش نشان دادن در برابر اظهارات منتقدین، تاسف برانگیز است.

کد خبر 3703501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha