۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴

در صحن علنی مجلس،

لاریجانی اقدام تروریستی در جوار مسجدالنبی را محکوم کرد

لاریجانی اقدام تروریستی در جوار مسجدالنبی را محکوم کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام تروریستی در شهر قطیف عربستان، در جوار مسجدالنبی و بغداد را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی در سخنانی با اشاره به اقدام تروریستی که در بغداد و در دو نوبت صورت گرفت، گفت: این اقدام تروریستی بسیار ناجوانمردانه و دهشتناک بود، اینکه ۴۰۰ نفر از مردم عزیز عراق با زبان روزه کشته و مجروح شدند، حادثه بسیار تلخی برای عالم اسلام است.

وی افزود: این رفتار تروریست‌ها در عراق به نظر می‌رسد به دلیل ضیقی است که پیدا کردند بخصوص بعد از عملیات بسیار ارزشمند در فلوجه که باید گفت برای مبارزین با تروریست‌ها فتح‌الفتوح بود؛ با توجه به جایگاه و شرایط فلوجه، این اقدامات تروریستی به خاطر ضیقی بود که پیدا کردند و معلوم شد که مردم عراق مردم رشیدی هستند که توانستند بر مسئله مسلط شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به ملت، دولت و پارلمان عراق تسلیت گفته و همدردی خود را اعلام می‌کنیم، انشاءالله مردم عراق این مسیر مبارزه با تروریست را طی خواهند کرد و به زودی پیروزی‌های بیشتری را شاهد خواهیم بود.

لاریجانی گفت: از اقدام تروریستی که در منطقه قطیف عربستان به خصوص در جوار مسجدالنبی صورت گرفت، ابراز تأسف می‌کنیم.

وی افزود: در این حادثه به مردم عزیز عربستان سعودی لطمه خورد و علاوه بر آن اینکه در جوار مسجدالنبی اقدام تروریستی صورت گیرد، به ساحت نبی‌الله جسارت شده است. تأسف ما از این بیشتر است که در کنار مسجدالنبی این اقدام تروریستی صورت گرفت و به ساحت ایشان اشاعه ادب شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مسائل تروریست‌ها در منطقه با دقت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد.

وی عنوان کرد: ما بارها به کشورهای منطقه این مسئله را گفته بودیم که در استفاده تاکتیکی از جریان‌های تروریستی، یک اشتباه استراتژیک نهفته است، اگر کسانی یا کشورهایی فکر می‌کنند به صورت تاکتیکی می‌شود از این جریان‌ها استفاده کرد، اشتباه بزرگ راهبردی می‌کنند چون همین گروه‌ها بعدها تقویت شده و ماجراهای وسیع‌تری در منطقه ایجاد می‌کنند که گاه خود این کشورها را هم مورد آسیب قرار می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ابراز همدردی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مردم منطقه عربستان و عراق را اعلام کرده و این اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم، انشاءالله این حوادث باعث درک روشن‌تر و شفاف‌تر برای همه مردم منطقه شده و روابط خود را با مسلمانان تنظیم کنند، رفاقت را بین مسلمانان ایجاد کنند تا ریشه این جریانات تروریستی در منطقه کنده شود.

رئیس قوه مقننه همچنین فرا رسیدن عید سعید فطر را به ملت ایران و نمایندگان تبریک و خاطرنشان کرد: امیدواریم در ماه رمضان خداوند بهترین‌ها را نصیب شما کرده باشد و شما در روز عید فطر نتیجه اعمال حسنه خود را دریافت کنید.

کد خبر 3706334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha