۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵

صالحی خبر داد؛

ورود جدی ایران به طرح بین‌المللی گداخت هسته‌ای

ورود جدی ایران به طرح بین‌المللی گداخت هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران به صورت جدی به طرح بین المللی «ایتر» (گداخت هسته ای) وارد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی عید فطر را به امت اسلامی و ملت بزرگوار ایران که از ابتدای تاریخ ریشه در وحدانیت داشته اند تبریک گفت.

وی اظهار داشت: این ملت بعد از تجلی انقلاب  با کلمه الله اکبرحیات طیبه خود را شروع کرده و این عید یاد آور بازگشت افراد به وجدان و فطرت خود است. ما از فرصت رمضان استفاده کردیم که خودمان را ارزیابی کنیم که چقدر در جهت رضای خدا کار کردیم.

صالحی ادامه داد: مسائل هسته ای در ابعاد فنی خوب پیش می رود هفته پیش پاریس بودم و در آنجا مذاکرات خوبی داشتیم.

وی افزود: در ارتباط با همکاری های بین المللی به خصوص در طرح بین المللی ایتر قرار شد ایران به صورت جدی وارد شود آنها هم استقبال کردند. ما به صورت فراگیر صحبت کردیم و وارد جزییات شدیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: خبر های خوبی در بحث هسته ای داریم و امور در بعد فنی خوب پیش می رود اما تا به انتها نرسد، نمی توانیم مطرح کنیم و به موقعش مطرح می کنیم.

به گزارش مهر، ۳۴ کشور در کادراش واقع در اکس آن پروانس فرانسه، در یکی از بزرگترین همکاری های علمی روی سیاره زمین، دست به دست هم داده اند تا با استفاده از همان فرآیندی که در خورشید رخ می دهد، انرژی تولید کنند.

این طرح بین المللی گداخت هسته ای معروف "ایتر” نام دارد که به زبان لاتین به معنی «راه» است. هدف، تولید انرژی برق ارزان و سالم برای محیط زیست و تداوم پذیر با استفاده از فرآیند هم جوشی در نوع جدید رآکتور هسته ای است.

کد خبر 3707063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بنده خدا ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
      0 0
      درود بر دکتر دانشمند ما که هم در کارش مصلحت ، سیاست و از همه مهمتر ایمنی مردم ایران را در نظر می گیرد تا ما بتوانیم با صلح ، ایمنی و امنیت از نعمت هسته ای صلح امیز استفاده کنیم.