۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی:

فاضلاب شهری و جایگاه دفن زباله آستارا معضل زیست‌محیطی منطقه است

فاضلاب شهری و جایگاه دفن زباله آستارا معضل زیست‌محیطی منطقه است

آستارا- نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به وقوع معضل زیست محیطی در این شهر مرزی گفت: فاضلاب شهری و جایگاه دفن زباله آستارا به معضل زیست‌محیطی منطقه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی داداشی ظهر دوشنبه در جریان بازدید از ساختمان شورای اسلامی شهر آستارا و نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به ضرورت تدوین کامل طرح آمایش سرزمین در کشور اظهار کرد: با توجه به اجرایی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور، توجه به طرح آمایش سرزمینی در جهت توسعه و پیشرفت ایران اسلامی امری مهم تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده از طرح آمایش سرزمین است، تصریح کرد: طرح آمایش سرزمین باید به گونه‌ای اجرایی شود که همه اولویت‌ها به اندازه کافی مورد توجه قرار گیرد به طوری که در رأس آن می‌توان به صنعت گردشگری اشاره کرد.

داداشی با اشاره به اینکه رقابت میان نامزدهای مجلس به پایان رسیده است و امروز وقت خدمت‌رسانی صادقانه به مردم است، اظهار کرد: توسعه شهرستان مرزنشین آستارا با تلاش مضاعف مدیران، وفاق و تفاهم مابین مسئولان میسر است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های واقعی شهرستان آستارا تاکنون بالفعل نشده است، گفت: مدیران شهرستان باید بدانند به عنوان خادمان مردم در پست‌های خود مشغول به فعالیتند و از این رو حق هیچگونه بی‌احترامی نسبت به صاحبان نظام اسلامی را ندارند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با هشدار به برخی از مسئولان ادارات آستارا در زمینه کم‌کاری در توسعه این شهرستان افزود: اگر مدیری در راستای توسعه کشور، استان یا شهرستان کم‌کاری و یا مقابله کند، عزل خواهد شد.

داداشی یادآور شد: یک مدیر باید بداند تا زمانی می‌تواند به تداوم موفق مدیریت خود در شهرستان آستارا امیدوار باشد که تکریم ارباب رجوع را فراموش نکند.

وی گمرک، اسکله تجاری، بخش کشاورزی و صنعت گردشگری را چهار نقطه قوت آستارا عنوان کرد و گفت: باید از پتانسیل‌های صنعت گردشگری در راستای فقرزدایی و رفع معضل بیکاری در شهرستان آستارا استفاده بهینه کرد.

حل معضل فاضلاب شهری آستارا نیازمند اعتبارات ملی است

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی حل معضل فاضلاب شهری آستارا را نیازمند اعتبارات ملی دانست و افزود: فاضلاب شهری و جایگاه دفن زباله آستارا به معضل زیست‌محیطی منطقه تبدیل شده است و باید هرچه سریع‌تر ساماندهی و طرح ویژه‌ای برای رفع معضلات آن اجرایی شود.

داداشی ادامه داد: در زمینه حفظ محیط زیست، تولید انرژی و سوزاندن زباله در آستارا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مذاکراتی انجام شده است که اشتغالزایی و رفع معضل دفن زباله فعلی شهرستان آستارا را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هزینه اجرای فاضلاب شهری آستارا ۱۳۰میلیارد تومان است، گفت: تصفیه‌خانه این طرح در حال احداث است و ۵۰ درصد آن به اتمام رسیده است ولی سیستم شبکه آن هزینه‌ای کلان می‌خواهد که این امر در توان وزارت نیرو نیست و باید بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شود تا شاهد سرعت در عملیاتی شدن طرح فاضلاب شهری آستارا و حل این معضل زیست‌محیطی باشیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز وزارت نیرو برای احداث دو سد لاستیکی برای حل مشکل آب شرب این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این دو سد در رودخانه‌های ملاهادی و چلوند آستارا احداث خواهند شد تا مشکل آب شرب منطقه رفع شود.

کد خبر 3710599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha