۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۲

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

وجود ۶۳ هزار سالمند در خراسان جنوبی/جمعیت سالمند روستایی بالا است

وجود ۶۳ هزار سالمند در خراسان جنوبی/جمعیت سالمند روستایی بالا است

بیرجند- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از شناسایی ۶۳ هزار و ۶۶ سالمند در استان خبر داد و گفت: تعداد سالمندان روستایی در استان بالا از جمعیت سالمندی شهری است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس عزیزی ظهر سه شنبه در شورای ساماندهی سالمندان استان اظهار کرد: از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت به کلیه افراد بالاتر از ۶۰ سال سالمند اطلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه سالمندی با بیماری‌ها و سستی‌های جسمانی و روانی همراه است، افزود: افراد در این دوره احساس می‌کنند مرگ آن‌ها به زودی فرا خواهد رسید لذا نیازمند توجه بیشتری هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سالمندان مستحق توجه ویژه در تدوین سیاست‌های اجتماعی است، گفت: بیش از ۸۰۰ میلیون از جمعیت جهان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به رشد سریع سالمندی در کشور، تصریح کرد: برآوردهای رسمی بیانگر این است که در صورت تداوم این روند جمعیت سالمند کشور تا سال ۱۴۰۵ به حدود سه برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: از جمعیت کنونی سالمندان در کشور چهار میلیون و ۲۳۱ هزار نفر سالمند شهری و بیش از یک میلیون و ۹۲۳ نفر سالمند روستایی هستند.

عزیزی با بیان اینکه ۶۳ هزار و ۶۶ نفر سالمند در خراسان جنوبی شناسایی شده است، بیان کرد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۲۷۸ نفر مرد و ۳۱ هزار و ۷۸۸ نفر زن هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت سالمندی روستایی در استان بر خلاف کشوری بیشتر از جمعیت شهری است، افزود: ۲۵ هزار و ۲۱۴ سالمند شهری و ۳۷ هزار و ۸۵۰ سالمند روستایی در استان وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای سامان دهی سالمندی از سال ۸۷ در استان آغاز به فعالیت کرده است، گفت: سیاست گذاری جهت سلامت و رفاه سالمندان استان از مهم‌ترین وظیفه شورا است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴ جلسه شورا در استان تشکیل شده است، بیان داشت: این جلسات ۱۳۴ مصوبه داشته است.

عزیزی با بیان اینکه جلسات ساماندهی امور سالمندان شهرستان‌های استان از سال ۹۴ در کلیه شهرستان‌ها فعال شده است، اظهار کرد: تا کنون تعداد ۳۱ جلسه در شهرستان‌ها برگزار شده است.

کد خبر 3729976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha