۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۳۰

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تحریم ها ضربه بزرگی به اقتصاد ایران زد/امید به رونقِ تولید

تحریم ها ضربه بزرگی به اقتصاد ایران زد/امید به رونقِ تولید

گرگان- قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید گفت: تحریم ها در کنار مشکلات ساختاری ضربه بزرگی به اقتصاد ایران زده و نظام تلاش می کند کشور از این وضعیت خارج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید شامگاه یکشنبه در بیستمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان، اظهار کرد: باوجود پتانسیل‌های بسیار در کشور، رکود، بیکاری و وضعیت نامناسب معیشتی برازنده مردم و نظام نیست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به‌عنوان سکان‌دار نظام چند بار در مورد این امور تذکر داده‌اند، افزود: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و سرفصل برنامه خروج از رکود امسال هفت برنامه در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی‌شده که یکی از آن‌ها طرح رونق تولید است.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید با یادآوری اینکه افزایش صادرات، بهره‌برداری رسیدن واحدهای جدید تولیدی و صنعتی، تحریک تقاضا داخلی و خارجی از دیگر برنامه‌هاست، ادامه داد: دولت ۱۲۰ طرح اساسی در این حوزه دارد که امسال ۳۵ مورد از آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه به دلیل مشکلات ساختاری و تحریم اقتصاد ایران به این روز افتاده و نظام تلاش دارد از این حالت کشور را خارج کند، تصریح کرد: در چنین شرایطی انتظار داریم با توجه به بیکاری و نبود صنایع بزرگ در استان گلستان و اجرای برنامه دولت برای رونق تولید، بانک‌ها در این حوزه همکاری و تعامل بهتری داشته باشند.

رحمانی با یادآوری اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی نیمه فعال و در حال رکود به منابع و مصارف بانک‌ها در استان‌ها ارتباط ندارد، خاطرنشان کرد: در این برنامه منابع موردنیاز برای پرداخت تسهیلات از استان‌های برخوردار به استان‌های کمتر برخوردار پرداخت می‌شود.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید همچنین به وضعیت گلستان اشاره کرد و گفت: درحالی‌که استان گلستان با مشکل بیکاری مواجه است و ۹۱ درصد از صنایع استان صنایع تبدیلی و کشاورزی هستند، پرداخت تسهیلات یک تا سه میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی راکد کوچک، متوسط و بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌تواند به رونق تولید استان منجر شود.

وی اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم تمام مشکلات صنعت را با اجرای این طرح حل کنیم اما اعتقادداریم یکی از مشکلات جدی واحدهای کوچک و متوسط مشکل نقدینگی است.

رحمانی ادامه داد: هم‌اکنون از یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی ثبت‌نام‌شده استان برای دریافت تسهیلات ۵۰۰ پرونده تائید شده و به استان ارجاع شده است و باید تا پایان شهریورماه تمام تسهیلات این واحدها پرداخت شود.

وی متذکر شد: از شهریورماه تا پایان سال باید وضعیت تولید، تثبیت و تأثیر آن در اشتغال و صادرات این واحدهای تولیدی مورد ارزیابی قرار گیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه وضعیت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها مورد ارزیابی استانی و کشوری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان شهریور عملکرد بانک‌ها به‌گونه‌ای باشد که دولت بتواند از عملکرد بانک‌ها دفاع کرده و مردم راضی شوند.

کد خبر 3741446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهربان ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      0 0
      دشمن تشویق به تحریم می کنید تا بیشتر تحریم کند