۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۴:۰۶

گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

شب تلخ کاروان ورزش ایران در المپیک تکمیل شد/ بهداد سلیمی حذف شد

شب تلخ کاروان ورزش ایران در المپیک تکمیل شد/ بهداد سلیمی حذف شد

وزنه‌بردار دسته فوق سنگین ایران که در حرکت یکضرب رکورد المپیک و جهان را شکسته بود در حرکت دو ضرب نتوانست در سه حرکت وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و از دور این مسابقه کنار رفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ریودوژانیرو، مسابقات وزنه برداری دسته فوق سنگین سی و یکمین دوره بازیهای المپیک از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد امروز به وقت تهران با حضور ۱۱ وزنه بردار آغاز شد که بهداد سلیمی نماینده ایران در این وزن بود.

سلیمی در حرکت اول خود وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت دوم نیز وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را مهار کرد. سلیمی برای حرکت سوم وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه شد و رکورد این دسته را در اختیار خودش نگه داشت.

بعد از سلیمی لاشا تالاخادزه از گرجستان با ثبت وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی در یک‌ضرب در جایگاه دوم ایستاد. گور میناسیان از ارمنستان با مهار وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی سوم شد.

برای حرکت دوم رقابت سنگین تر بود. بهداد سلیمی که چند ماهی است زانویش را جراحی کرده و آمادگی کاملی برای زدن حرکت دو ضرب نداشت، در حرکت اول خود وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را نتوانست مهار کند و از داوران دو چراغی قرمز دریافت کرد.

درحالی که سلیمی در حرکت دوم این وزنه را مهار کرد و از داوران سه چراغ سفید دریافت کرد، هیات ژوری این وزنه را از وزنه بردار ایران قبول نکرد تا کار به حرکت سوم کشیده شود. وی در سومین حرکت دو ضربه خود هم مقابل وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی قرار گرفت اما نتوانست این وزنه را مهار کند.

سلیمی در شرایطی به مدال نرسید که پیش از او و در رشته کشتی فرنگی هم قاسم رضایی و امید نوروزی که دو شانس مدال طلا بودند نتوانستند به این مهم برسند و تنها رضایی موفق به کسب یک مدال برنز شد تا شب سیاه کاروان ورزش ایران در المپیک سی و یکم تکمیل شود.

کد خبر 3743668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • م ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      حق خوری...
    • نوید ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      در تمام عمرم ناداوری در این سطح ندیده بودم.
    • م-حاتمی ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      دمت گرم پهلوون فدای سرت دوست دارم چه با مدال چی بی مدال
    • دلسوخته ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      به خدا اون جمله عبدولی خییییلی درست بود در مورد المپیک!الحق و الانصاف!دیگه ورزشم شده میدون سیاست بازی و کثافت کاری و دشمنی...جا داره تحریم کنیم المپیکو اصلا....وقتی که از قبل معلومه چه خوابی دیدن و سرمونو مثل آب خوردن میبرن...
    • آریا ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      من از دولت ایران پاسخ میخوام چرا اینقدر در عرصه جهانی خرد شدیم که به هر مناسبت، حق ما رو تضعیف یا نابود میکنن من از دولت کانادا خواهش میکنم که پیگیر حق مردم ایران باشند!
    • محسن ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      تا کی این جمله ی .چیزی از ارزش هایمان کم نمی شود یا شکست خوردیم یا موفق نشدیم و....پس مسئولین کجایند که جلوی این ناداوری بایستند.
    • anne ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      معلوم داور المپیک مهر اباد میخوانند اخر به این زودی ما به داور باختیم
    • وزنه بردار ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      245 کی زد خطا بود آرنجش قفل نشد. تازه اگرم سفید میدادن بازم سلیمی اول نمیشد
    • امین ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      خبرنگار محترم یه جوری گزارش دادین که انگار از قضیه داوری بیخبرین و بهداد از روی بی عرضگی نتونسته مدال بگیره
    • Amir ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      حذف از دل ناپاكان و لى با عشقى عميقتر وارد قلب پاكان شد سالار پهلوانيت دو چندان باد! يا على مدد!
    • سعید ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      من امروز نا داوری رو به وضوح دیدم دیدم که چطور به راحتی اب خوردن حق یک ملت رو مثل بلوکه کردن پول ملت ایران پایمال کردند بهداد دوستت دارم برای ما بهترین و قویترین مرد دنیایی ورزش امروز تو بودی
    • جبار ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      0 0
      بابا چرا کشش میدین خطا کرد خطا نمیدونم فقط برای ایران ناداوری هست سی تا کشور از ایران بالاترن ازبک قزاق همه از ایران بالاترن فقط ایران با ناداوری پایین کشیدن خانه ورزش از پای بست ویران است