۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۰۴

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد:

برخوردهای دریایی ایران و آمریکا تنشها را «بیهوده» افزایش می‌دهد

برخوردهای دریایی ایران و آمریکا تنشها را «بیهوده» افزایش می‌دهد

کاخ سفید اعلام کرد که اقدام قایقهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در رهگیری یک ناوشکن آمریکایی در تنگه هرمز از پتانسیل ایجاد تعارض و درگیری برخوردار بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه اعلام کرد که اقدام اخیر قایقهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در رهگیری ناوشکن آمریکایی «نیتز» در تنگه هرمز از این پتانسیل برخوردار بود که به بروز تعارض و درگیری بیانجامد.

طبق اعلان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا- «سنت کام»- روز سه شنبه دو فروند از قایقهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به ۳۰۰ یاردی (حدود ۲۷۵ متری) ناوشکن آمریکایی «نیتز» که در حال عبور از  آبهای مجاور تنگه هرمز بود، نزدیک شدند.

سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «هنوز روشن نیست که قصد و هدف قایقهای ایران از این اقدام چه بوده است، اما این رفتار پذیرفتنی نیست». وی در ادامه افزود که «اینگونه اقدامات از این پتانسیل برخوردارست که به افزایش غیرضروری تنشها بیانجامد».

این درحالی است که سخنگوی «سنت کام» در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد که بی اعتنایی قایقهای ایرانی به  هشدارهای این ناوشکن آمریکایی اقدامی «نا امن  کننده و غیرحرفه ای» بود.

نیروی دریایی آمریکا نیز مدعی شد که قایقهای ایرانی موقعیتی «خطرناک و تهاجمی» را برای این ناوشکن آمریکایی بوجود آوردند.

گفتنی است که در ماه ژانویه نیز، سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ده ملوان نیروی دریایی آمریکا را که به آبهای سرزمینی ایران وارد شده بودند، مورد رهگیری قرار داده و دستگیر کردند.

کد خبر 3752075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha