۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴

نشست قصه گویی برای کودکان نابینا در شیراز برگزار شد

نشست قصه گویی برای کودکان نابینا در شیراز برگزار شد

شیراز- اولین نشست قصه گویی برای کودکان نابینا در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس اولین جلسه قصه گویی برای کودکان نابینا با همراهی کودکان بینا و مادران در بخش نابینایان کتابخانه رئیسی برگزار شد.

این برنامه با تاکید بر کودکان نابینا و کم بینا برپا شد و نمایش کتاب های حسی- لمسی (خاله سوسکه، شنل قرمزی، و خانه مادربزرگه) و برنامه های متنوع دیگر لحظاتی را برای حاضران رقم زد.

در این نشست کتابداران کتابخانه رئیسی شامل خجسته فر وکاکویی به عنوان گروه تسهیل­گر در کنار  آنیتا روانبخش (قصه گوی حرفه ای کودک و نوجوان) قرار داشت.

در ابتدا پخش صوتی قصه خونه مادربزرگه همراه با موسیقی و شعرخوانی و لمس عروسک ها انجام شد و قصه گویی سی دی (لوح فشرده) شامل ۲۱ قصه شب از بانوی صدای ایران خانم نشیبا و ۱۵ قصه خانم روانبخش به کودکان اهدا شد.

همچنین کانال قصه گویی لالا گلها به آدرس @lalagolha  و کانال گروه ساخت کتاب های حسی-لمسی به آدرس @GoroheketabHesiLamsi به مادران معرفی شد. در انتهای این برنامه نیز از کتاب های بریل تازه رسیده به بخش نابینایان و بازی های فکری مخصوص این بخش رونمایی شد.

بخش نابینایان کتابخانه رئیسی نیازهای کودکان و نوجوان را ارزیابی کرده و قادر است تجهیزات و منابع اطلاعاتی کودکان با آسیب های بینایی را تامین کند.

کد خبر 3752156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha