۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۱

گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

پرچم ایران در دهکده بازیهای پارالمپیک برافراشته شد

پرچم ایران در دهکده بازیهای پارالمپیک برافراشته شد

پرچم جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در دهکده پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک برافراشته شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از ریودوژانیرو، در مراسم اهتزاز پرچم که راس ساعت ۹:۳۰ در دهکده بازی ها برگزار شد پرچم شش کشور از جمله ایران برافراشته شد.

در این مراسم که با حضور اعضای کاروان جمهوری اسلامی ایران برگزار شد تابلو فرشی به رسم یادبود از سوی علی فرجی سرپرست کاروان به ژانت آرکاین شهردار دهکده اهدا شد.

کاروان ورزش جانبازان و معلولان ایران با ترکیبی متشکل از ۱۱۱ ورزشکار در ۱۲ رشته مردان و زنان در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت خواهد کرد.

والیبال نشسته (مردان و زنان)، بسکتبال با ویلچر، فوتبال پنج نفره، دوومیدانی، تیروکمان، وزنه‌برداری، تیراندازی، جودو، شنا، قایقرانی، دوچرخه‌سواری و فوتبال هفت نفره ۱۲ رشته‌ای هستند که ایران در این دوره بازی‌های پارالمپیک در آنها نماینده خواهد داشت.

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک بین روزهای ۷ تا ۱۸ سپتامبر (۱۷ تا ۲۸ شهریور) در ریودوژانیرو برگزار می شود. در این بازی‌ها نزدیک به ۴۵۰۰ ورزشکار از ۱۷۶ کشور شرکت خواهند کرد و در ۵۲۳ رقابت در ۲۳ رشته مسابقه می‌دهند. همچنین قرار است ۲۳۴۷ مدال طلا، نقره و برنز بین نفرات اول تا سوم توزیع شود. این در حالی است که در المپیک ۲۰۱۶ ریو ۲۱۰۲ مدال به نفرات برتر اهدا شد.

کد خبر 3760905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha