۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷

آیت الله ایمانی:

تصمیم گیری نمایندگان مجلس در آینده مورد قضاوت قرار می گیرد

تصمیم گیری نمایندگان مجلس در آینده مورد قضاوت قرار می گیرد

شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: تصمیم گیری نمایندگان مجلس در خصوص قرارداد مشترک مالی در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به قرارداد مشترک مالی تاکید کرد: مردم هوشیار و نمایندگان مجلس بیدار باشند چرا که این قرارداد مشترک ظاهر و پوشش خوبی دارد اما باید دید که به چه دلیل آمریکا و مشترکین غربی تا این اندازه بدنبال آن هستند و آنچه را که در برجام قرار بود برداشته شود تحریم ها را به طوری دیگر توسط بانکها مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: امروز برخی از بانکهای داخلی مراکز امنیتی و دفاعی ما را تحریم می کنند که این جای پرسش دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه قرارداد ترکمنچای و گلستان نیز مثل امروز وضعیت آشکاری نداشت، گفت: در همان زمان نیز این قرارداها باعث بحث شده بود و امروز نیز بحث و سخنان فراوانی در خصوص این قرارداد مطرح است. بنابراین نمایندگان مجلس در موقعیت بسیار حساسی قراردارند و باید بدانند که آیندگان در خصوص تصمیم گیری امروز آنها قضاوت خواهند کرد.

آیت الله ایمانی ادامه داد: طبق گفته کارشناسان آمریکا و مشترکین غربی با تاکید بر انجام این قرارداد سه هدف مختلف را دنبال می کنند که شامل قطع ارتباط مالی ایران با خط مقاومت، شناسایی راههای ایران در گذشته برای دور زدن تحریم ها و مشخص شدن هویت بازرگانان داخلی و شرکای خارجی آنها است.

خطیب جمعه شیراز تاکید کرد: برخی از بانکه که این قرارداد را امضا کردند نامه ای به نهادهای امنیتی و نظامی فرستادند مبنی بر اینکه نمی توانیم با شما همکاری کنیم بنابراین باید دقت زیادی در خصوص انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حجاج ایرانی در منا گفت: جنایت آل سعود آنقدر عمیق و گسترده شده که جای هیچ گونه تامل و درنگی را برای انسانهای آزاده و آگاه نگذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: جنایات آل سعود در یمن، سوریه، عراق، بحرین و حتی گفتگو در جمع منافقین ورشکسته که تنها یک جنازه سیاسی از آنها باقی ماند، موجود است و به طور حتم هیچ امیدی به آل سعود وجود ندارد.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: متاسفانه برخی بدنبال گفتگو و دست دراز کردن به سمت آل سعود هستند در حالی که اینها کارگزاران آمریکا، اسرائیل جنایت پیشگانی هستند که هیچ امیدی به اصلاح در آنها وجود ندارد. بنابراین باید بسیار مراقب بود.

وی یادآور شد: ۷ هزار حجاج مسلمان در زیر آفتاب داغ عربستان می میرند و آل سعود یک معذرت خواهی نیز از هیچ کشور مسلمان انجام نمی دهد. با این حال چگونه برخی به فکر دست دادن با آنها هستند.

خطیب جمعه شیراز افزود: امروز باید تمام بزرگان دنیای اسلام به پا خیزند و تکلیف حرمین و شریفین را مشخص کنند. کمیته حقیقت یاب مشخص شود و در تمام مجامع بین المللی از حقوق  شهدای منا دفاع کند.

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قتل یک جوان در مقابل دیدگان همسرش در شیراز گفت: این که امروز می بینیم کوچکترین حرف و بوق زدن خودرو در خیابان با عکس العمل شدید برخی از افراد مواجه می شود و آنها با استفاده از چوب و چماق و سلاح های سرد دیگر به مقابله بر می خیزند نشان از پائین آمدن صبر در جامعه است.

وی تاکید کرد: اینکه جوانی در مقابل دیدگان همسرش به وسیله گروهی مورد اصابت سلاح سرد قرار می گیرد و به قتل می رسد هیچ گونه توجیه و صحبتی ندارد.

خطیب جمعه شیراز گفت: اگر می بینیم که مختصر ناراحتی باعث اینگونه رفتار ها در جامعه می شود نشان از دور شدن برخی افراد از دین است و نشان از شخصیت پائین این گونه انسانها است.

کد خبر 3765150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha