۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۳

آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان کرد؛

غدیر والاترین عید اسلامی است/انتقاد ازبرگزاری زودهنگام عزاداری ها

غدیر والاترین عید اسلامی است/انتقاد ازبرگزاری زودهنگام عزاداری ها

تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه غدیر والاترین عید اسلامی است، افزود: عید غدیر عیدالله اکبر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه غدیر واقعه ای بزرگ و سرنوشت ساز است، ادامه داد: این عید بزرگ را به تمام مسلمانان تبریک می گویم، غدیر تجلی گر ولایت فقیه، حکومت اسلامی و رهبری جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در واقعه غدیر پیام مهمی را مسلمانان اعلام کرد، افزود: ایشان این پیام را دادند که ائمه معصومین(ع) علاوه بر اینکه از معنویات برخوردار هستند، زمامدار امور جامعه نیز هستند.

وی با تاکید بر اینکه در زمان غیبت کبری وظیفه زمامداری جامعه اسلامی بر عهده ولایت فقیه است، ادامه داد: غدیر اقیانوسی عظیم و مواج است که همه باید از آن بهره مند شوند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نباید غدیر را برکه ای کوچک فرض کنیم، ابراز داشت: هیچ روزی در طول سال، فرخنده ‌تر و مبارک ‏‌تر از روز عید غدیر نزد شیعیان اهل‏ بیت مقدس نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه واقعه غدیر تداوم رسالت نبوی است، افزود: البته این موضوع مهم در ولایت و امامت تجلی یافت، در زمان پیامبر رهبری حکومت اسلامی با وی بود و پس از ایشان نیز ائمه و فقیه عادل عهده دار حکومت اسلامی شدند ولی در تمام دوره ها عده ای با استقرار رهبری حکومت اسلامی مخالف بودند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه شیعیان همیشه پیرو و حامی ولایت ‌فقیه هستند، اظهار داشت: غدیر بیانگر این نکته است که چه فردی صلاحیت و شایستگی حکومت اسلامی را دارد.

وی همچنین با انتقاد از برگزاری زودهنگام عزاداری های محرم در دهه امامت ابراز داشت: عزاداری ‌ها باید چند روز بعد از عید غدیرخم آغاز شود و نباید عید غدیر تحت الشعاع ماه محرم قرار گیرد.

هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و رشادت های شهدا و رزمندگان است

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و رشادت های شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان است.

وی سپس با اشاره به اهمیت برگزاری پرشور برنامه های این هفته گفت: باید همه اقشار مردم در برنامه های گرامیداشت این هفته شرکت کنند و این برنامه ها باید پرشور و باشکوه برگزار شود. مسئله دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود.

آیت الله مجتهد شبستری به فرا رسیدن اول مهر روز آغاز سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند و باید با تلاش تعلیم و تربیت اسلامی را فرا گیرند و از نظر اخلاقی و درسی بیش از پیش تلاش کنند.

ضرورت حفظ هوشیاری مردم جمهوری آذربایجان‌ در همه پرسی قانون اساسی

وی سپس با اشاره به همه پرسی قانون اساسی در جمهوری آذربایجان گفت: تغییر قانون  اساسی برای اعمال محدودیت ‌ها  برای عزاداری امام حسین(ع) اصلا درست نیست چراکه بیشتر مردم جمهوی آذربایجان شیعه هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مردم آگاه باشند برای چه رای می ‌دهند، ادامه داد: همه‌ پرسی قانون اساسی در جمهوری آذربایجان برای افزایش قدرت و محدود کردن عزاداری ‌ها سوال برانگیز است.

کد خبر 3770826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha