۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

رکاب‌زنی ۱۸۰۰ کیلومتری دوچرخه‌سوار اصفهانی بارویکرد حفظ محیط زیست

رکاب‌زنی ۱۸۰۰ کیلومتری دوچرخه‌سوار اصفهانی بارویکرد حفظ محیط زیست

اصفهان – یک دوچرخه‌سوار اصفهانی با شعار «ما همه مسئولیم و آینده زمین در دستان ماست» اقدام به رکاب‌زنی دور ایران کرد و تا کنون بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر را رکاب زده است.

رسول جعفرزاده، سایکل‌توریست (دوچرخه‌سوار مسافر) اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به دلایل این حرکت ورزشی خود اظهار داشت: یکی از اهداف اساسی من آن است که دور ایران را با دوچرخه دور بزنم و اعلام کنم ما باید به هر روش ممکن، زمین و محیط زیست خود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد من به مردم آن است که هرطور شده، در جهت حفظ محیط زیست اقدام کرده و برای جلوگیری از آلودگی آن اقدام کنند. مردم با جلوگیری از آشغال ریختن، حفظ پوشش سبز زمین، ممانعت از بریده شدن درختان و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، می‌توانند در این زمینه همراه باشند.

این دوچرخه‌سوار اصفهانی با اشاره به شروع فعالیت خود در این زمینه ادامه داد: من سفر خود را از روز ۸ شهریور و با رکاب‌زنی به سمت مشهد مقدس آغاز کردم و در حال حاضر بیش از یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از مسیر اطراف ایران را با در نوردیدن شهرهای مختلف، رکاب زدم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی من، تلاش برای حفظ زمین به عنوان یک سرمایه اصلی و ماندگار بود، تصریح کرد: قرار است که تا پایان سفرم، مسیری در حدود هشت هزار کیلومتر را رکاب بزنم تا این پیام را به مردم سراسر ایران برسانم.

جعفرزاده با اشاره به شعار انتخابی‌اش برای این حرکت ورزشی و زیست‌محیطی تصریح کرد: این حرکت، یک حرکت خودجوش و مردمی به شمار می‌رفت و من با انتخاب شعار «ما همه مسئولیم و آینده زمین در دستان ماست»، تلاش کردم که پیام خود را به همه مردم ایران برسانم.

وی با بیان اینکه مردم ایران از حرکت من استقبال قابل توجهی به عمل آوردند، ادامه داد: نکته جالب اینکه در مسیر سفرم، با تمام کوهنوردان، دوچرخه‌سواران و دیگر ورزشکاران صحبت می‌کنم. خوشحال هستم که خیلی از این ورزشکاران به میزان قابل توجهی به استقبال من می‌آیند و از فعالیت زیست‌محیطی من استقبال می‌کنند.

این فعال زیست‌محیطی با اشاره به دیگر برنامه‌های طول سفرش تصریح کرد: تلاش می‌کنم که در هر کجای ایران که شده، کارگاه‌هایی زیست‌محیطی به منظور حفظ محیط زیست برگزار کرده و از این طریق، پیامم را به مردم برسانم.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنم این سفر که از هشتم شهریور آغاز شده، حدود چهار ماه به طول انجامد و در طول این سفر، مسیری بالغ بر هشت هزار کیلومتر توسط اینجانب با دوچرخه طی شود.

جعفرزاده تاکید کرد: امیدوار هستم مردم ایران‌زمین همانطور که به موضوعات فرهنگی خود توجه جدی نشان می‌دهند، مسائل زیست‌محیطی و حفظ محیط زیست را نیز مد نظر قرار داده و درباره آن فعالیت‌های مختلفی اجرایی کنند.

کد خبر 3772654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha