۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۰

تظاهرات مردم بلژیک علیه موافقتنامه تجارت آزاد اروپا-آمریکا

تظاهرات مردم بلژیک علیه موافقتنامه تجارت آزاد اروپا-آمریکا

شمار زیادی از مردم بلژیک شب گذشته در اعتراض به معاهده تجارت آزاد میان آمریکا-اروپا دست به برگزاری تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی اروپا آنلاین، شمار زیادی از مردم بلژیک در اعتراض به معاهده تجارت آزاد اروپا- آمریکا دست به برگزاری تظاهرات زدند.

براساس اعلام پلیس بلژیک بالغ بر ۹ هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشتند.

تظاهرات کنندگان شعارهایی مبنی بر مخالفت با این معاهده سر می دادند. آنها فریاد می زدند که مخالف معاهده های تجارت آزاد با آمریکا و کانادا هستند و به همین منظور پلاکاردهایی در دست داشتند که نوشته شده بود: معاهده اروپا-آمریکا دموکراتیک نیست.

وزرای تجارت اروپا قرار است در روز ۲۳ سپتامبر در براتیسلاوا گردهم آیند. مقامات دولتی اروپا ازجمله وزیر تجارت خارجه فرانسه «ماتیاس فکل» و «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان پیش‌ از این درباره اجماع بر سر قرارداد تجارت آزاد بین امریکا و اروپا و یا همان قرارداد TTIP بحث کرده بودند.

درحالی‌که طرفداران TTIP به مزایای اقتصادی این توافق اشاره می‌کنند و به معرفی استانداردهای جهانی به صنایع و تجارت کشورهای اروپایی مشغولند، مخالفان می‌گویند که این مسئله منجر به بد شدن شرایط حقوق و دستمزدها و همچنین شرایط اقتصادی اروپا می‌شود. موج به راه افتاده توسط پوپولیست ها در اروپا نیز مانع از اجرایی شدن این قرارداد می‌شود و قرارداد دیگر با کانادا به نام CETA را نیز با تردیدهایی روبرو شده است.

کد خبر 3774858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha