۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰

فرمانده سپاه فجر فارس خبرداد:

طرح سپاه برای پاکسازی بافت تاریخی و فرسوده شیراز از موادمخدر

طرح سپاه برای پاکسازی بافت تاریخی و فرسوده شیراز از موادمخدر

شیراز – فرمانده سپاه فجر استان فارس از اجرای طرح سپاه فجر برای پاکسازی بافت قدیم و فرسوده شیراز از مواد مخدر و مظاهر فساد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هاشم غیاثی پیش از ظهر یکشنبه در اولین نشست صمیمی با خبرنگاران و مسئولین رسانه استان فارس، گفت: جای تاسف و ناراحتی است که باید در اطراف حرم مطهر و بافت قدیم شیراز شاهد فساد علنی باشیم.

وی تاکید کرد: اینکه برخی از افراد جامعه با مراجعه به این محلات قدیمی اقدام به خرید مواد مخدر و در گوشه ای این مواد را مصرف می کنند جای تاسف است.

فرمانده سپاه فجراستان فارس با اشاره به بازدید خود از محله های قدیمی شیراز یادآور شد: گروهی در صف ایستاده و در انتظار بودند که یک فروشنده از یک منفذ موجود بر روی دیوار منزلی پول دریافت می کند و مواد مخدر می دهد.

سردار غیاثی ادامه داد: بدترین لحظه عمرم دیدن صحنه هایی بود که در این محلات دیدم که بانویی، جوانی، مردی و... در کنار دیوار این محلات نشسته و به راحتی مواد مصرف می کند.

وی تاکید کرد: سپاه فجر استان فارس طرحی را برای پاکسازی این منطقه ارائه می دهیم و در انتظار تصمیم گیری بیش از حد زمان مشخص برای اجرای ان هم نمی مانیم زیرا نباید خانواده های متدینین این منطقه به حضور افراد معتاد و مواد فروش در همسایگی خود عادت کنند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: سپاه و بسیج به عنوان ضابط قضایی در انتطار کسی نمی ماند تا اینکه مسئولین شبها با خیال راحت بخوابند اما ساکنین مناطق قدیمی شیراز با ترس و دلهره در کوچه ها تردد کنند.

سردار غیاثی ادامه داد: سپاه و بسیج نقش خود را در مقابله با فساد علنی در جامعه اجرایی می کنند.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر رسیدگی به وضعیت تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز نیز گفت: خیلی از مسئولین استان فارس اراده ای برای موفق شدن فجر شهید سپاسی شیراز ندارد اما خوشخبتانه تنها مدیرکل ورزش و جوانان استان که سال گذشته به این تیم کمک کرده در سال جاری نیز اعلام آمادکی کرده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تاکید کرد: متاسفانه وضعیت تیم فجر شهید سپاسی شیراز که روزی قهرمان جام حذفی و سالها به عنوان یک رقیب برای دیگر تیم های بزرگ مطرح بود خوب نیست و باید به فکر راهکار مناسب برای خروج این تیم از مشکلات و راهکاری دائمی برای موفقیت باشیم.

سردارغیاثی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تمام تلاش خود را خواهم کرد که یک بودجه مصوب و دائمی برای تیم فجر سپاسی از تهران داشته باشیم تا هرساله این تیم با مشکلات مواجه نباشد.

وی یادآور شد: اگرامروز تیم فجرشهید سپاسی شیراز در لیگ برتر نیست به دلیل عدم حمایت مسئولین و نبود اراده برای موفقیت این تیم است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان فارس، گفت: انتظار از این شورا بیشتر است زیرا تاکنون مصوباتی را که دیده ام در حد و اندازه های فارس و شیراز نیست.

سردارغیاثی تاکید کرد: از طرفیت شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک جایگاه قانونی استفاده نشده است در حالیکه باید چالش های فرهنگی مشخص و برای رفع آنها برنامه ارائه کنیم.

وی یادآور شد: در برخی از شهرستانها مشکل طلاق وجود ندارد که در این راستا بسیج و سپاه می توانند در موضوع فرهنگی سازی و آموزش ورود کنند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه وضعیت آب در استان فارس مناسب نیست، گفت: با هماهنگی های انجام شده سپاه در موضوع سدهای استان ورود خواهد کرد زیرا نباید با کمکاری مردم فارس با مشکل و بی آبی مواجه شوند.

سردار غیاثی با اشاره به طرح های محرومیت زدایی در فارس نیز تاکید کرد: ۱۰۰ دهستان در سال جاری باید محرومیت زدایی شود که در حال حاضر ۶ دهستان از ماه آینده فعالیت در آنها آغاز می شود.

وی افزود: اعتبارات، برنامه و طرح را سپاه ارائه می کند اما کارهای عملیاتی را بر عهده جوانان روستا قرار می دهیم تا موضوع اشتغال نیز مد نظر قرار گیرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر موضوع خدمات رسانی و پیشرفت باشد همکاری و هماهنگی با دیگر مسئولین داریم، گفت: در تمامی کارها با جدیت فعالیت خواهیم کرد و تا زمانیکه خطوط حفظ شود هماهنگی و اتحاد خواهیم داشت اما اگر ضعفی هم مشاهده شد انتقاد و تذکر می دهیم.

سردار غیاثی تاکید کرد: اگر احساس کنیم که مسئولین استان در راستای رفع مشکلات مردم قدم بر می دارند همکاری می کنیم اما اگر غیر از این باشد و خطوط قرمز نظام زیرپا گذاشته شود نباید انتظار سکوت از ما را داشته باشند.

وی یادآور شد: اجازه هیچگونه اقدامی که بخواهد سپاه و بسیج هزینه شوند را نمی دهم که در این مسیر باید خبرنگاران و رسانه ها نیز بیش از گذشته همکاری داشته باشند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه نشست های خبری مسئولین استان فارس برای ارائه گزارش و پاسخ به سئوالات خبرنگاران کم است، گفت: خبرنگار و رسانه باید پرسشگر و منتقد منصف باشد اما در این راستا برخی از مسئولین از برگزاری نشست های خبری و پاسخگوی به خبرنگاران فرار می کنند.

سردارغیاثی تصریح کرد: رسانه ها باید بیش از گذشته مطالبه گری کنند و مسئولین نیز در تمامی رده ها باید پاسخگوی رفتارهای خود باشند.

وی تاکید کرد: نقد منصفانه و مطالبه گری وظیفه اصلی رسانه و خبرنگار است که باید با دقت بسیار وارد عمل و سرعت بخشیدن به آن شد زیرا اگر با دقت عمل نکنیم ممکن است وام دار کسی شویم.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: فارس در عرصه رسانه و مطبوعات پیشرو بوده و خواهد بود که رد این راستا اخلاق رسانه ای نیز وجود دارد.

سردار غیاثی یادآور شد: بسیج رسانه استان فارس عملکرد خوبی داشته و تمامی برنامه ها و طرح های این مجموعه توسط سپاه فجر حمایت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ نرم دشمنان نیز تاکید کرد: در حوزه جنگ نرم نیز نیازمند یگان هستیم و رسانه ها می توانند بسیار تاثیرگذار باشد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس یادآور شد: امروز خاکریزهای جبهه ها به مدارس و پیاده روها آمده است بنابر این باید با دقت بیشتر وارد عمل شد.

کد خبر 3784829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha